Harness Fail

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juni 25, 2012, 23:47:23
edit2Rapporteer  
Het zal je maar gebeuren tijdens een megaloop ofzo.....


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wsv6K0Ku4rY
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Juni 25, 2012, 23:55:45
edit2Rapporteer  
Jemig, mooi niks is dat. Hard crashen en kite weg..

Afgelopen zomer in Griekenland schoot ook bij iemand z'n (oude) trapeze los. Stond hij daar met een vol gepowerde kite in z'n handen te schreeuwen Z'n kite overgepakt op mijn trapeze toen, gelukkig niks echt verkeerd gegaan.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Juni 26, 2012, 08:55:04
edit2Rapporteer  
Zo te zien op het meer van Silvaplana. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit kon gebeuren. Je zal maar van 10 meter hoogte komen en dan ondiep water.
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #3 Juni 26, 2012, 09:52:42
edit2Rapporteer  
Argh dat is niet echt een lekkere landing... :s
Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #4 Juni 26, 2012, 12:56:31
edit2Rapporteer  
Boem
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2012, 13:05:58
edit2Rapporteer  
Daar word je niet echt blij van.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2012, 13:10:58
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens gehad dat mijn oude harnas bij het clicksysteem open sprong.
Gelukkig nooit in een sprong ofzo.
feddomw
Gast
Antwoord #7 Juni 26, 2012, 20:23:00
edit2Rapporteer  
Mijn harnas schiet de laatste tijd vaak los. Ik denk omdat ik een derde strap heb die onder de haak doorloopt om de haak omlaag te houden. Ik denk dat ik die te strak aantrek, waardoor bij een kant op varen toeside alle druk op de haak  komt en hem zo ver opzij/omlaag trrekt dat de klik-haak zo los komt.

Ik heb geen clicker (schijt aan met zand), maar zo'n ruime haak die om je spreader bar slaat.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #8 Juni 26, 2012, 23:27:10
edit2Rapporteer  
Mijn harnas schiet de laatste tijd vaak los. Ik denk omdat ik een derde strap heb die onder de haak doorloopt om de haak omlaag te houden. Ik denk dat ik die te strak aantrek, waardoor bij een kant op varen toeside alle druk op de haak  komt en hem zo ver opzij/omlaag trrekt dat de klik-haak zo los komt.

Ik heb geen clicker (schijt aan met zand), maar zo'n ruime haak die om je spreader bar slaat.

Moet je eens naar de Ion Apex kijken. Sowieso een lekkere trapeze, maar het systeem is ook wel goed. Sluit met een klepje en werkt prima met zand erin. Beter dan dat klik systeem van Mystic.

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Juni 26, 2012, 23:52:32
edit2Rapporteer  
Mijn harnas schiet de laatste tijd vaak los. Ik denk omdat ik een derde strap heb die onder de haak doorloopt om de haak omlaag te houden. Ik denk dat ik die te strak aantrek, waardoor bij een kant op varen toeside alle druk op de haak  komt en hem zo ver opzij/omlaag trrekt dat de klik-haak zo los komt.

Ik heb geen clicker (schijt aan met zand), maar zo'n ruime haak die om je spreader bar slaat.

Zit de haak aan de binnenzijde (dus tussen je lichaam en de spreader) of buitenzijde van je spreader. Als tie aan de binnenzijde zit, kun je hem wellicht omdraaien. Je spreader trekt van je lichaam af. Als die haak aan de buitenzijde zit, houdt de haak de spreader beter op zijn plaats. Ik weet wat ik bedoel, maar ik vind het moeilijk verwoorden:(.
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #10 Juni 27, 2012, 00:52:20
edit2Rapporteer  
Mijn ion Apex gold is echt klote. Zit heerlijk maar gaat steeds los zitten!
Tevens roest bij ook!! Nu 1 maand oud. Mijn 2 maatjes heb en het zelfde. Toch maar even terug naar van der Berg.....  Cry
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #11 Juni 27, 2012, 01:05:51
edit2Rapporteer  
Mijn ion Apex gold is echt klote. Zit heerlijk maar gaat steeds los zitten!
Tevens roest bij ook!! Nu 1 maand oud. Mijn 2 maatjes heb en het zelfde. Toch maar even terug naar van der Berg.....  Cry
Dat probleem heb ik totaal niet, blijft prima zitten, ook tijdens een lange sessie Smiley Van die roest zie ik ook niks, maar ik heb hem nog niet zo heel erg lang. Ik heb de gewone, witte versie trouwens.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Juni 27, 2012, 09:50:13
edit2Rapporteer  
Je kan misschien ook de sluiting uit je trapeze halen, de bandjes gelijk aan de haak vastmaken, en dan de bandjes losmaken om hem aan te trekken, gewoon er in stappen!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Juni 27, 2012, 10:51:32
edit2Rapporteer  
Mijn harnas schiet de laatste tijd vaak los. Ik denk omdat ik een derde strap heb die onder de haak doorloopt om de haak omlaag te houden. Ik denk dat ik die te strak aantrek, waardoor bij een kant op varen toeside alle druk op de haak  komt en hem zo ver opzij/omlaag trrekt dat de klik-haak zo los komt.

Los van eerdere adviezen mss eens proberen de main strap iets strakker te trekken en de 3e strap iets losser zodat er betere verdeling in de strapskrachten ontstaat en niet 1 te los kan staan.

feddomw
Gast
Antwoord #14 Juni 27, 2012, 11:12:30
edit2Rapporteer  
Je kan misschien ook de sluiting uit je trapeze halen, de bandjes gelijk aan de haak vastmaken, en dan de bandjes losmaken om hem aan te trekken, gewoon er in stappen!

De beste oplossing is altijd een nieuwe te kopen..... Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.