tja weet ik veel, ben er ook nooit geweest maar ziet er prima uit..........zoek maar ff bij fishermans huts rete vlak water, tropisch en lijkt me nou niet echt probleem hotel te vinden daar. En redelijk geprijsde tickets met Arke
Cumbuco op zee is nou niet bepaald vlak water. De lagune wel, maar erg druk. Wel een toplocatie om naar toe te gaan. Zat er ook weer naar te kijken voor rond oktober, maar schrok wel van de ticketprijzen, die zijn een sturk duurder als vorig jaar
Ge-wel-dig-e kitelocatie en zeker gezien de tijd dat je plan van bent te reizen ultiem. Lekker rustig op de lagune. Pura Vida Club is een top-poussada (hostel).
Pick ook een 4x4 taxi (100 Reais == 40 euro) naar het verderop gelegen Jericoacoara en je krijgt behalve nóg meer geweldige kitespots ook het ultieme en nog rauwe Brazil gevoel: bruizend dorpje, caipirinha's en cocktails galore voor EUR 1,50 op het strand, capoeira op het strand, beach buggies, samba/forro, house parties op het strand. Maar ook ultiem romantische restaurantjes met prachtige sunsets. Live bandjes, spelend in de zwoele warme avond. Reggae op elke straathoek.
Brazilië is echt zó geweldig.
Dit alles ligt (relatief) dichtbij Cumbuco. Cumbuco heeft echter weinig te doen naast het kiten. Beetje rare sfeer ook 's avonds. In het weekend wat meer party, maar dan wemelt het in het "centrum" van de hoertjes.
Of je nu single bent of met je vriendin gaat, mijn advies zou zijn: eerst een week lekker kiten en feesten in Jeri. Vervolgens nog even een week bijkomen en uren en uren kiten in Ilha do Guajiru.
Filipijnen... Palawan, cuyo, daet. Spotgoedkoop 400 € p/m. rondkomen... Incl onderdak en reizen binnenland. Retour Ticket +/-800 incl 32kg gear met Malaysia airways. de spots zijn niet druk op boracay na dan.
Check Margarita kitecenter, toplocatie met vlakwater en zo goed als altijd wind 10 dagen kost je een 1000 euro vliegticket incl. De poussada is van een vriend, echt top!
Dichtbij huis: Oliva en Denia, Spanje. Beiden topspots waar het in de winter ook niet zo koud is - wetsuit wel nodig. Genoeg campings en lege huisjes in de buurt. Ik woon er, dus als je serieus overweegt naar Spanje te gaan kan ik je altijd wat tips geven.