Wegdromen in het buitenland?

skydivesanta

Geen avatar

Berichten: 33
Juni 27, 2013, 11:07:29
edit2Rapporteer  
Ofwel ben ik de enigste, ofwel vind ik er niet veel van terug, maar ben ik de enigste die er dikwijls mee in zijn hoofd zit om een kitecenter te starten in het buitenland...?

Ik veronderstel dat elke plek die gekend staat om het kiten al genoeg kitecenters hebben? En of dit dan nog inkomen genoeg genereert is dan ook maar weer een andere vraag...

Toch blijft dit rondspoken in mijn hoofd Smiley

ofwel ben ik weer zo een typische beginner die zich weer alles voordroomt Smiley
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #1 Juni 27, 2013, 11:29:26
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je dan echt een  mooie nieuwe spot moet ontdekken ja.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #2 Juni 27, 2013, 12:04:38
edit2Rapporteer  
Zeker een mooie droom! maar de inkomsten zijn niet bijzonder..je zult er dan echt iets bij moeten doen. Reken maar eens met de prijs van kitelessen en dan de kosten die je moet maken..het is allemaal best wel wat.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #3 Juni 27, 2013, 12:13:15
edit2Rapporteer  
En de mensen die dezelfde droom hebben en een goed plan hebben opgezet gaan dat niet met je delen Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juli 27, 2013, 13:15:22
edit2Rapporteer  
Ofwel ben ik de enigste, ofwel vind ik er niet veel van terug, maar ben ik de enigste die er dikwijls mee in zijn hoofd zit om een kitecenter te starten in het buitenland...?

Ik veronderstel dat elke plek die gekend staat om het kiten al genoeg kitecenters hebben? En of dit dan nog inkomen genoeg genereert is dan ook maar weer een andere vraag...

Toch blijft dit rondspoken in mijn hoofd Smiley

ofwel ben ik weer zo een typische beginner die zich weer alles voordroomt Smiley
die mensen die werkelijk knaken er aan hebben verdiend zijn de gasten die 13 jaar geleden zijn begonnen met scholen opzetten en een enkele uitzondering die later een unieke locatie hebben gevonden. waar je in de wereld gaat ze kiten tegenwoordig overal... Van Noorwegen tot zuid africa van. Dakla tot Teahupoo... je bent maar 10 jaar te laat begonnen met dromen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 Juli 27, 2013, 13:49:31
edit2Rapporteer  

Als je genoeg knaken in kas hebt en een goed netwerk hebt dan kun je makkelijk met de gevestigde orde concurreren, zoveel geld hebben kitescholen niet. De groei is er alleen uit, de vraag is dan ook of je nog een positieve %ROI kan bewerkstelligen.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #6 Juli 27, 2013, 14:01:24
edit2Rapporteer  
Ik kan uit ervaring zeggen dat "later beginnen", zelfs of juist een groot voordeel kan zijn.
Er is niks wat een beetje doorzettingsvermogen niet kan overkomen, maar dat moet je dan wel hebben natuurlijk Wink

Als je nog jong bent en nog niet veel te verliezen zou ik het zeker goed overwegen, je leeft maar een keer.

Succes!  
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #7 Juli 27, 2013, 14:54:34
edit2Rapporteer  
of ga eerst als instructeur werken in het buitenland, dan kun je de zaak een beetje afkijken Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Juli 27, 2013, 15:34:14
edit2Rapporteer  
of ga eerst als instructeur werken in het buitenland, dan kun je de zaak een beetje afkijken Wink
idd de betere optie... ga op afgelegen gebieden les geven dus niet op fuerte, zanzibar, Z.Africa, Caribisch gebied, brazilië... Maar ga of the beaten track... middleofnowhereistan. waar wel luxe resorts zijn met veel wind... Locatie is alles!
ruudsneeuw

Berichten: 7
Antwoord #9 Juli 27, 2013, 16:45:26
edit2Rapporteer  
Met de komst van kites die kunnen vliegen in minder wind en je zodoende les kan geven v.a 10 knopen zijn de bestemingen in het midden oosten en arabische landen ook een optie.
Daar zijn nog niet zoveel kitescholen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Juli 27, 2013, 22:27:19
edit2Rapporteer  
Met de komst van kites die kunnen vliegen in minder wind en je zodoende les kan geven v.a 10 knopen zijn de bestemingen in het midden oosten en arabische landen ook een optie.
Daar zijn nog niet zoveel kitescholen.
Oman is the place to be... Dikke wind daar. helaas nog nooit kunnen kiten. allicht dat ik daar over een jaar of twee ga cruizen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.