mijn best waroo 9m valt steeds voor over

Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Augustus 13, 2013, 18:40:46
edit2Rapporteer  
hallo ik heb een vraag over mijn best waroo 9m uit 2010 ik heb een bar met 4 lijnen en alle vier de lijnen zijn even lang als ik mijn kite op 12 uur wil zetten valt hij voor over en valt hij in het water waar kan dit aan lichten ik heb op de stuur lijnen 4 knoopjes en alle vier de knoopjes uit geprobeerd maar hij blijft voor over vallen ik kite nog niet zo lang ik sta net een beetje op het board


mvg roy
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Augustus 13, 2013, 19:04:36
edit2Rapporteer  
Originele bar?
In alle windsterktes?
Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #2 Augustus 13, 2013, 19:06:00
edit2Rapporteer  
nee de bar is niet de oroginele maar hij valt indd altijd voor over en zit 23 meter lijnen op en ze zijn alle vier even lang
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #3 Augustus 13, 2013, 19:23:54
edit2Rapporteer  
Stuurlijnen te lang ,dus wat korter afstellen kan een oorzaak zijn ,kite goed hard oppompen  wil ook helpen Misschien is de kite wel te oud en uit vorm gegaan door vele vlieguren  Undecided
Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #4 Augustus 13, 2013, 19:33:10
edit2Rapporteer  
de kite is uit 2010 en is maar een paar keer gebruikt dus hij is nog zo goed als nieuw en ik pomp hem altijd keihard op dus dat kan het ook niet zijn maar ik zal wel is kijken naar de stuur lijnen dan

mvg roy
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #5 Augustus 13, 2013, 19:59:12
edit2Rapporteer  
niet op 12 uur zetten Smiley zeker in t binnenland
Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #6 Augustus 13, 2013, 20:25:03
edit2Rapporteer  
oke hoe dan ik vaar op het ijsselmeer bij mirns  en normaal kan ik de kite gewoon op 12 uur zeten maar mijn lijnen waren geknapt dus heb ik een andere bar gekocht met nieuwe lijnen en nu doet hij echt raar hij vals dus steeds voor over
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Augustus 13, 2013, 20:54:42
edit2Rapporteer  
Het is ook vlagerig weer dat heeft ook effect.  Als je de lijnen 1 op 1 hebt aangepast is er niks aan de hand.

Of reageerd je kite ook slecht?  (voorlijnen te kort)
Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #8 Augustus 13, 2013, 23:27:45
edit2Rapporteer  
oke ja de kite reageerden indd ook slecht hij heb bijna geen power met sturen dan valt ie bijna uit de lucht en als hij trug naar 12 uur vliegt dan trekt die me een paar meter weg al met al vliegt ie nu helemaal niet lekker terwijl hij wel lekker vloog 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Augustus 14, 2013, 00:23:19
edit2Rapporteer  
Lijnen even lang met alles op full power he?

Klinkt toch als lijnlengteverschil hoor...

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #10 Augustus 14, 2013, 05:44:50
edit2Rapporteer  

Of reageerd je kite ook slecht?  (voorlijnen te kort)

Dat zei ik ,stuurlijnen te lang   Grin
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #11 Augustus 14, 2013, 10:15:17
edit2Rapporteer  

Of reageerd je kite ook slecht?  (voorlijnen te kort)

Dat zei ik ,stuurlijnen te lang   Grin

Klopt zag t ja Smiley

Dat is het dus
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #12 Augustus 14, 2013, 10:38:23
edit2Rapporteer  
Makkelijkste oplossing voor het probleem! Als het lijn lengte betreft!

Maak aan de bridle (voor de power lijnen) een pigtail van min. 20 cm met om de 5 of 10 cm een knoopje.
Start met het onderste knoopje (stuurlijnen worden met ruim 20 cm verlengt.

Als de kite nog steed over je heen vliegt. Moet de pigtail langer........(of het probleem is iets anders)

Als je kite gaat backstallen (achter uitvliegen) ga je een knoopje hoger (korter)
Deze stap neem je tot dat kite niet meer backstalled.

Suc 7

HDFrank



Nature

Berichten: 1295
Antwoord #13 Augustus 14, 2013, 10:56:11
edit2Rapporteer  
Makkelijkste oplossing voor het probleem! Als het lijn lengte betreft!

Maak aan de bridle (voor de power lijnen) een pigtail van min. 20 cm met om de 5 of 10 cm een knoopje.
Start met het onderste knoopje (stuurlijnen worden met ruim 20 cm verlengt.

Als de kite nog steed over je heen vliegt. Moet de pigtail langer........(of het probleem is iets anders)

Als je kite gaat backstallen (achter uitvliegen) ga je een knoopje hoger (korter)
Deze stap neem je tot dat kite niet meer backstalled.

Suc 7

HDFrank





Spelen met je leven Wink 
Kan beter een leash aan de paal doen en dan ff je bar vol power zetten en je bar aantrekken meestal horen dan alle lijnen gelijk te zijn of je powerlijnen 5cm langer dan je stuurlijnen (blijft er een stukje onder bij je bar over.

Waarschijnlijk hangen bij jouw je stuurlijnen enorm los.
Ian

Berichten: 219
Antwoord #14 Augustus 14, 2013, 13:04:49
edit2Rapporteer  
Kan ook aan de kite liggen. Waroo 2010 is typische delta shape. Veel merken met delta shapes hadden last Hindenburg effect als je m gedepowered op 12 uur zet in vlagerige wind.

Dus je stuurlijnen iets korter (of voorlijnen iets langer) en/of je kite niet op 12:00 maar op 11:00/13:00 zetten.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Augustus 14, 2013, 14:05:03
edit2Rapporteer  
Hindenburg in Zenith: de middelste strut steekt achteraan niet nar boven. F-One Bandit I en Dos hadden ook dit probleem (mijn Takoon Pure evenzeer).
Dus blijf uit de zenith met je kite.
Big_roy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #16 Augustus 14, 2013, 16:35:38
edit2Rapporteer  
oke bedankt ik heb de lijnen gecheckt en ze zijn echt allemaal even lang ik heb ze nu op het 2de knoopje zitten en denk dat dat goed moet wezen het was inderdaad vlagerige wind dus dan kan het dat het daardoor komt ik ga morgen weer proberen en ik hoop dat het goed gaat
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #17 Augustus 19, 2013, 10:59:02
edit2Rapporteer  
En, is het goed gegaan?
Ik zag nog iets voorbij komen over een andere bar. Heb je een bar van een ander merk er op? En heb je die laten monteren of zelf gewoon ergens een tweedehands barretje op de kop getikt? En welk merk bar gebruik je nu?

Het kan namelijk een hoop verklaren als je een bar van een ander merk hebt. De lijnen onderling kunnen wat in lengte verschillen afhankelijk van het merk. Sommige merken zijn uitwisselbaar, maar nooit met alle andere merken. Het is dus niet zo dat het niet uit maakt welke bar je aan je kite knoopt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.