Doorlopende reisverzekering, hoe zit het nou precies?

Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Augustus 15, 2013, 21:02:31
edit2Rapporteer  
De planning is weer optimaal..

Morgen vertrek ik voor een week naar Schiermonnikoog, zoals altijd moet op het laatste moment nog een reisverzekering afgesloten worden.

Nou koos ik altijd voor een kortdurende reisverzekering van een willekeurige verzekeraar maar vanaf dit jaar moet dit anders. Vorig jaar heb ik na een paar lesjes een shitload aan materiaal gekocht, voor komende week nog meer lesjes geboekt en hoop deze week dan ook voor het eerste 'alleen' m'n eerste meters op het water te kunnen maken. En een goede verzekering lijkt me dan wel handig.

Via de banner van SportZeker.nl kwam ik bij hun, nou kwam ik in de search iemand tegen die ook sprak over een aanvullende verzekering van de NKV. Voor mij allemaal abracadabra, dus even een check via jullie.

Als ik:
- Een doorlopende reisverzekering afsluit bij SportZeker.nl
- Lid word van de NKV (met daarbij dus automatisch die aanvullende verzekering)

Wat kan er dan nog mis gaan? Heb ik dan alles ingedekt? Vergeet ik iets belangrijks of doe ik iets dubbel?

Thanks
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #1 Augustus 15, 2013, 21:19:23
edit2Rapporteer  
Ook nog even een vraagje van mij, wat de topicstarten zal helpen.

Hoe lang duurt het voordat je een SportZeker verzekering afgesloten hebt ?
Ik heb eergisteren alles geregeld via de website, maar nog steeds geen bevestigingsmailtje gehad.
Ik vertrek volgende week.
flupje

Berichten: 141
Antwoord #2 Augustus 15, 2013, 22:12:50
edit2Rapporteer  
Als je via de website van sportzeker je verzekering hebt afgesloten dan ben je direct verzekerd. Je kunt de verzekeraar Europeesche even bellen dan kijken ze in de mailbox of je email is aangekomen vanaf Sportzeker ter controle. Dit heb ik nl. ook gedaan voordat ik op vakantie ging.

Als je dit bedoelt met extra verzekering:

"Als je lid bent van de NKV  ben je automatisch verzekerd tegen aansprakelijkheid tijdens het kitesurfen"

Dan ben je niet dubbel verzekerd. Ben ook lid van de NKV en heb ook een verzekering bij Sportzeker.
NKV is aansprakelijkheid en Sportzeker is reisverzekering.

Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #3 Augustus 15, 2013, 22:50:03
edit2Rapporteer  
Dank. Dus als ik beide afsluit dan zit ik goed?
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #4 Augustus 15, 2013, 23:30:38
edit2Rapporteer  
Voordat je er vanuit gaat dat je verzekerd bent zou ik toch echt op z'n minst een bevestigend emailtje willen hebben, liefst gewoon op dooie boom. Ook telefonisch is niet erg sterk in het geval van problemen en dat is nu juist waarom je je verzekerd.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #5 Augustus 16, 2013, 08:52:17
edit2Rapporteer  
Goed, lid van de NKV en een doorlopende reisverzekering via SportZeker.

Mocht je iemand zien stuntelen op Schier, vrees niet, ik ben goed verzekerd.. Wink

Thanks
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #6 Augustus 16, 2013, 10:19:47
edit2Rapporteer  
Tjeerd, heb je bij Sportzeker ook een aansprakelijkheid verzekering afgesloten ?
Dat is namelijk dubbel op als je ook lid van van de NKV bent.

Net met Sportzeker gebeld, ze hadden problemen met het online formulier.
Ik ben al verzekerd, maar nog geen bevestiging gehad.
Als het goed is heb ik voor donderdag de polis al binnen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #7 Augustus 16, 2013, 11:18:13
edit2Rapporteer  
Tjeerd, heb je bij Sportzeker ook een aansprakelijkheid verzekering afgesloten ?
Dat is namelijk dubbel op als je ook lid van van de NKV bent.quote]

Inderdaad
flupje

Berichten: 141
Antwoord #8 Augustus 16, 2013, 12:37:31
edit2Rapporteer  
Je kunt de Europeesche telefonisch vragen om je polisnummer of dat ze even een bevestigingsemail sturen dat ze je aanmelding hebben ontvangen.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #9 Augustus 16, 2013, 21:28:30
edit2Rapporteer  
Dat van die aansprakelijkheid ga ik nog even uitzoeken als ik terug ben.
Wel ff belletje gedaan, alles was goed aangekomen bij Sportzeker.
Dus, m'n opfrislesjes geboekt en de verzekering (misschien over-)compleet, klaar voor de wind.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 Augustus 16, 2013, 21:52:15
edit2Rapporteer  
Veel plezier!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #11 Augustus 17, 2013, 08:54:17
edit2Rapporteer  
Ik ben al een jaartje of wat bij sportzeker verzekerd met wereld dekking.
De verzekering heeft ook aansprakelijkheid in NL inbegrepen Smiley

NKV lid worden voor de verzekering hoeft niet.  Maar als je extra kitespots wil dan wel hehe.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.