Droog Handle passen???

kitennn
Gast
Antwoord #25 Januari 05, 2006, 23:02:29
edit2Rapporteer  
Dank u mensen
Marc de Munnik

Antwoord #26 Januari 05, 2006, 23:41:36
edit2Rapporteer  
Ik heb mn gewoon een oude naish bar aan een balk gehangen en pasen die shit! ListenToMe

Als je zo makkelijk kan pasen moet je het anders proberen

neem een aanloop spring in de lucht en op het hoogste punt paas ik hem maar daar moet je hem niet mispakken heeft geen leuke gevolgen

Maar ik zou het eerst lekker zo proberen: http://www.kitegallery.nl/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0

Je doet hem verkeerd. Je mist een halve draai je moet wel uitkomen op het punt waar je begint. Ik hem zo geleerd zoals arno het zegt. Eerst aan een boom of wat dan ook. Toen op het strand 3/4 bft en toen lekker op het water!
mmfotos

Antwoord #27 Januari 06, 2006, 01:02:45
edit2Rapporteer  
De "kitejongens" hier oefenen regelmatig allerlei trics "droog" Zowel dmv een elastiek + contragewicht in een boom, als op de zolder, met de bar aan een haak in de balk.
Enne, het gaat weleens fout. Schouderblesseure en gekneusde enkels, maar goed, je moet wat, als het niet waait:

klik
http://www.youtube.com/?v=QTou8RVvJ_0
voor een klein filmfragmentje

www.mmfotos.nl
Paul

Antwoord #28 Januari 06, 2006, 03:38:50
edit2Rapporteer  
Jep .... hier dan een filmpje van kite(bungee)handlepassen.  Van de zomer was dit de kick voor ons... als er geen wind was.

Benodigdheden:
- Hoge boom
- 50 meter elastiek van 1cm en maak er een 5 meter lang elastiek van
- bar
- touw

nadeel: Je hebt 3 man nodig om dat elastiek naar beneden te trekken.

Check de film op:
http://www.megaupload.com/?d=V3K5I388

Elastiek:

Groet,
Paul
Emiel

Antwoord #29 Januari 06, 2006, 04:51:08
edit2Rapporteer  
bij eerste flimpie zie ik vooral hoop gedoe en weinig voordeel..
Emiel

Antwoord #30 Januari 06, 2006, 04:55:12
edit2Rapporteer  
2de filmpie is beulen!! jammer dat er nog geen paas inzit maar concept is gaaf! hoe hebbe jullie da gedaan en wat zijn de kosten?
slingshot {Thomas}

Antwoord #31 Januari 06, 2006, 05:58:05
edit2Rapporteer  
2de filmpje is echt te gaaf... maar waarom 50m elastiek... lukt het niet met 5m elastiek?

sorry ziet nut er neit van in... zou wel aan mij liggen??
Paul

Antwoord #32 Januari 06, 2006, 15:52:04
edit2Rapporteer  
kosten: 50 euro... oude bar.... touw verder niets.

de reden waarom je zoveel elastiek nodig hebt:
Aangezien we geen 10 cm dik elastiek konden vinden en kopen, waren we genoodzaakt om +-10 bundels van 1 cm te maken.  Als je slechts 1 elastiek gebruikt krijgt hij niet de kracht en sterkte om tot dit effect te komen. het elastiek moet ongeveer 100kilo kunnen dragen. De bundel werd om de 10 a 20cm met een ander touwtje bijelkaar gehouden.

nadeel: Het elastiek wil altijd met dezelfde kracht als je eigen lichaam naar boven toe ook als  je een handlepass doet.
Bij een handlepass op het water heb je zo'n gewichtloosmoment waarin je geen trekkracht aan de bar hebt, bij deze bungee heb je dat niet, tenzij je helemaal bovenin zit en er geen spanning op het elastiek staat.

groet,
Paul
mmfotos

Antwoord #33 Januari 06, 2006, 16:31:51
edit2Rapporteer  
Citaat
bij eerste flimpie zie ik vooral hoop gedoe en weinig voordeel..
  Huh topic gaat toch over Droog Handle passen???, als je nou het filmpje van Paul erbij bekijkt...
Citaat
2de filmpie is beulen!! jammer dat er nog geen paas inzit maar concept is gaaf!
...en goed kijkt, zul je zien dat het dezelfde jongens zijn en idd, met het zelfde elastiek, Alleen op een andere plek.

Wel grappig dst je het 2e filmpje beulen vindt....,hier spingen de jongens "alleen" maar op en neer. (dat kan ik ook nog wel) tewijl het maken van trics veel moeilijker is.......(of niet Paulus)

www.mmfotosnl
tom_beul
Gast
Antwoord #34 Januari 06, 2006, 17:11:06
edit2Rapporteer  
Woow,

Dat filmpje met dat elastiek is echt een mooie constructie maar hoe doe je dat met mispakken aan de bar? je zou ook er gewoon een mat onder kunnen leggen en een boardje aandoen zonder vinnen en op je boardoffs oefenen wel heel erg mooi idee
wouterb

Antwoord #35 Januari 06, 2006, 17:21:59
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens mensen bezig gezien met een trampolien. Dat ding in een gymzaal onder 30 of 45 graden plaatsen. Hoog aan de muur (achter de hoge kant van de scheve trampolien) een touw met een barretje.
Maar als je dan je pass mist.....
tom_beul
Gast
Antwoord #36 Januari 06, 2006, 17:49:58
edit2Rapporteer  
Een vriend van me heeft een filmpje dan hebben ze een dan ging je dus op en neer met een bokszak aan de ene kant en een bar aan de andere kant en zo gingen ze one footers oefenene enzo..     

o_________________________________o
       |                                                          |
    __|__                                                 ___|__
                                                             |         |
                 < bar                                    |         |  < bokszak
                                                             |_____|

Zoiets ongeveer..

Let niet op mijn mooie tekeningetje  loser Zonder paint of wat dan ook  Joepie
slingshot {Thomas}

Antwoord #37 Januari 06, 2006, 18:52:40
edit2Rapporteer  
je tekening is harstikke mooi hoor tom.. maar heb geen bokszak dus laat maar ThumpsUp

ik denk dat ik het maar gewoon op de normaalle menier doe.. gewoon bar en touw en dan aan boom knuppen klaar (tong_kitesmiley)
kitertjuh

Antwoord #38 Januari 06, 2006, 21:32:15
edit2Rapporteer  
op het doge is het nog makkelijk maar in de luch is het tog anders.
kitertjuh

Antwoord #39 Januari 06, 2006, 21:42:49
edit2Rapporteer  
dat concept met dat elastiek. ziet er erg goed uit.

komt er nog een filmpje met de hp's er in.
TtHoM@s

Antwoord #40 Januari 07, 2006, 00:05:42
edit2Rapporteer  
met dat elasiek kan je nog meer.

Je maakt het ook aan een boom vast, maar dan sta jij op de tegels en je doet het elastiek iets losser
je bind je voeten aan een skate board aan je voeten.
je gaat heel hard naar rechts het elastiek rekt uit je trekt nog extra aan het elastiek en je gaat al een speer naar lings.
en zo kan je een aardig vaartje halen.

als je er ook nog bij wilt springen moet het elastiek strakken je maakt dan kortere rakjes maar je sprinkt dan wel een stuk tja en probeer hem dan maar te passen
Tom

Antwoord #41 Januari 07, 2006, 00:27:41
edit2Rapporteer  
kosten: 50 euro... oude bar.... touw verder niets.

de reden waarom je zoveel elastiek nodig hebt:
Aangezien we geen 10 cm dik elastiek konden vinden en kopen, waren we genoodzaakt om +-10 bundels van 1 cm te maken.  Als je slechts 1 elastiek gebruikt krijgt hij niet de kracht en sterkte om tot dit effect te komen. het elastiek moet ongeveer 100kilo kunnen dragen. De bundel werd om de 10 a 20cm met een ander touwtje bijelkaar gehouden.

nadeel: Het elastiek wil altijd met dezelfde kracht als je eigen lichaam naar boven toe ook als  je een handlepass doet.
Bij een handlepass op het water heb je zo'n gewichtloosmoment waarin je geen trekkracht aan de bar hebt, bij deze bungee heb je dat niet, tenzij je helemaal bovenin zit en er geen spanning op het elastiek staat.

groet,
Paul
Ziet er echt heel vet uit man!! Maar ik neem aan dat dat stiek dus 50euro is ? Waar heb je dat gehaald ?
kitennn
Gast
Antwoord #42 Januari 07, 2006, 01:14:20
edit2Rapporteer  
Mischien iets doms... of iets slims.. maar zou je zo'n elastiek kunnen maken van die sleepkabels van autos...???

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=207516

Of hebben die niet voldoende veerkracht... ?
tom_beul
Gast
Antwoord #43 Januari 07, 2006, 01:24:04
edit2Rapporteer  
Dat ziet er wel mooi uit....
jeroenkiteboard
Gast
Antwoord #44 Januari 07, 2006, 01:31:16
edit2Rapporteer  
zoon sleepkabel heb ik thuis liggen maar met 1 zoon sleepkabel kom je niet omhoog denk ik moet je er toch ook wel 5 hebben
stranger

Antwoord #45 Januari 07, 2006, 04:43:08
edit2Rapporteer  
in het eerste filmpje deden we het volgens het principe met een boksbal. Dit wou niet goed lukken. hierna zijn we overgegaan op een elastiek. Dit elastiek hebben we gekocht bij een watersportwinkel. afhankelijk van je gewicht doe je het elastiek 7 a 8 maal dubbel. hoe langer je het elastiek maakt hoe hoger de sprong, je zult dan wel een hoge boom moeten vinden. passen is eigenlijk geen optie staat teveel kracht op de bar. En als je mis grijpt is de landing hard (3weken met een gekneusde voet rond gelopen ThumpDown)
voor boardoff's enz. is het wel geschikt al hang je anders aan de bar dan onder een kite
Sky®ideR

Antwoord #46 Januari 08, 2006, 01:03:09
edit2Rapporteer  
Een vriend van me heeft een filmpje dan hebben ze een dan ging je dus op en neer met een bokszak aan de ene kant en een bar aan de andere kant en zo gingen ze one footers oefenene enzo..     

o_________________________________o
    __|__                                                 ___|__
                                                             |         |
                 < bar                                    |         |  < bokszak
                                                             |_____|

Zoiets ongeveer..

Let niet op mijn mooie tekeningetje loser Zonder paint of wat dan ook Joepie

Dat moet dit filmpje zijn...??? klik hier
tom_beul
Gast
Antwoord #47 Januari 08, 2006, 01:07:31
edit2Rapporteer  
Ja,

Die is het.. thkx
Maar dat ziet er goed uit en heb je redelijke airtime om je moves te oefenen
slingshot {Thomas}

Antwoord #48 Januari 08, 2006, 01:19:37
edit2Rapporteer  
ik ben vanmidag ff hp gaan oefenen.. ik heb gewoon een bar aan boom gehangen.. de bar hing precies boven me hooft {dus ik ben1.75 lang ongeveer.. dus bij mij hing de bar 1.75m hoog} maar ging perfect..
als ik de filmpjes heb krijgen jullie ze wel te zien. ThumpsUp
kitertjuh

Antwoord #49 Januari 08, 2006, 01:50:07
edit2Rapporteer  
posten Joepie

ik zou jusit zeggen dat je met dat elastiek beter hp kan oefenen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.