kaapverdische eilanden

jurgen

Geen avatar

Februari 09, 2007, 00:50:40
edit2Rapporteer  
Wil komende zomer voor een langere periode naar de kaapverdische eilanden om daar wind- en kitesurf lessen te gaan geven.
Is er iemand die er al geweest is of verhalen heeft gehoord??
Ben benieuwd.....
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Februari 09, 2007, 01:42:09
edit2Rapporteer  
Ik vertrek volgende week donderdag voor een week naar Sal! Weersvoorspellingen zien er goed uit!
23 graden en wind tussen 15-20 knopen!

Ik weet niet wanneer je wilde, maar na juni wordt de wind veel minder en is het veel te warm!
April en mei zijn de beste maanden! Zie: http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_sal.htm

Ik ben de 22e terug, dan volgt uitvoerig verslag!
JB - On The Edge

Antwoord #2 Februari 15, 2007, 14:45:31
edit2Rapporteer  
Ok gasten!

Ik ga er van tussen! Naar warmere oorden!

Volgende verslag!

Kite high!
jeroenc
Gast
Antwoord #3 Februari 17, 2007, 19:31:54
edit2Rapporteer  
He jurgen,

Waar wil je les gaan geven? Stuur anders even een pm.

mzzl
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Februari 17, 2007, 23:13:36
edit2Rapporteer  
ahhh lekker poor, naar cabo verde? Kan je misschien vertellen hoeveel je kwijt was pp?
JB - On The Edge

Antwoord #5 Februari 23, 2007, 19:39:51
edit2Rapporteer  
Zo! Ik ben weer thuis!!

Leuke vakantie gehad man!!
Echt super daar!! Elke dag als je je hoofd buiten je hotelraampje steekt zie je blauwe lucht en voel je de stevige wind!!
In princinpe elke dag kunnen kiten, maar ben uiteindelijk vier dagen op 'kite-beach' geweest. Daar heb je schuinaanlandige wind (20-30 knts), aardig wat golven, klein beetje strand (genoeg voor je kites) redelijke drukte (30-40 kites) en gezellig mensen (behalve de Italianen). Het water is helder, lekker temp. (met shorty was wel lekker) en wordt na een meter of 15 diep. Over het algemeen zandstrand met her en der wat rotsen en koraal (ik heb voor de zekerheid mn schoentjes maar aangehouden).
Was vaak wat vlagerig, maar goed te doen. 3x met de Torch 8m2 gevaren en laatste dag met de 12.

Dat strand ligt niet echt dichtbij het dorp, je moet met de taxi en dat is 10 min. ofzo en kost je 7 of 8 euro.
Het strand dichtbij Santa Maria is stuk minder. Wel mooi vlak water, maar de wind is side-shore/side off-shore en nog vlageriger omdat het over land komt. Vreemd genoeg zitten daar wel de 2 scholen en verhuur enzo. Ik heb er niet gkite en en er waren meestal een stuk of 10 kiters daar (dus wel stuk rustiger dan op kite-beach).

Op de laatste dag leende ik nog een board van een Deen (126x38, met Liquid Force footpads) en dat was toch wel ff lekker zeg!!! Springen ging makkelijk en ook beetje toe-side gevaren. Dus ik ga snel op zoek naar een soortgelijk board!

Oja, ik was voor de reis en het hotel iets van €1000,- kwijt voor 8 dagen.

Enfin! Ik hoop dat ik heeeeel snel hier weer het water op kan! Ga dat snel eens proberen!

Jochen
jaapd

Antwoord #6 Februari 23, 2007, 20:33:56
edit2Rapporteer  
Raar dat het daar vlagerig is het ziet er zo regelmatig uit in de voorspelling: http://www.windfinder.com/forecast/sal

Ik zit te zoeken naar waar mijn kitevakantie heen moet, zo kijk ik regelmatig naar http://www.caboverde24.com/webcams/
Je ziet daar inderdaad maar een stuk of 10 kiters en je kan niet echt goed zien hoe hard het waait
JB - On The Edge

Antwoord #7 Februari 23, 2007, 21:42:29
edit2Rapporteer  
Voorspellingen lijken idd regelmatig, maar klopt dus niet echt. Het is echter niet gevaarlijk vlagerig ofzo, zeker niet als je met een bow vaart, maar ik had er met mijn geringe ervaring en mn Torches nauwelijks last van. 1 dag niet gevaren omdat het toen echt heel vlagerig was. En toen was ik op Santa Maria Beach. Daar staat dus ook niet webcam, dat is dus niet op Kitebeach waar je gewoon veel beter kan kiten.
JB - On The Edge

Antwoord #8 Februari 23, 2007, 22:18:02
edit2Rapporteer  
Oja, relax is nog dat je met TACV Airlines 30 kg mee mag nemen!! Dus ik had mn kitebag als enige bagage, en daar zat mn board, 3 kites (8,12,16), 2 bars, trapeze, pomp, shorty en mn kleren enzo in. En woog 27 kg. Beetje zwaar dragen maar goed hoefde niks bij te betalen!

En de 16 was niet nodig geweest,maarja...het had daar de laatste tijd wat minder gewaaid...

En voor de liefhebber: De foto's!

http://picasaweb.google.nl/jbilderbeek/KitetripCaboVerde
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #9 Februari 23, 2007, 23:20:02
edit2Rapporteer  
heerlijke vakantie geweest zo te zien..top:)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.