Kitesurfen Molenplas (Haarlem)

PLA

Geen avatar

April 15, 2009, 16:21:35
edit2Rapporteer  
Heeft iemand wel eens gekite op de Molenplas bij Haarlem? Ligt tussen Cruquius en Vijfhuizen.

Groeten,

PLA
KappuhH

Antwoord #1 April 15, 2009, 16:29:28
edit2Rapporteer  
Het klinkt alsof het een verboden spot is. Kijk anders even op de website van de NKV, daar staat wel of je er mag kitesurfen of niet...
Idefixe

Antwoord #2 April 15, 2009, 22:37:26
edit2Rapporteer  
HHmmmm ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Meestal zijn dat soort plassen behoorlijk tricky met de wind. Als het een afgesloten plas / meer is heb je meestal niets met het BPR te maken. Het BPR is namelijk voor het "bevaarbaar" water. Ook zijn de meeste binnenwater plassen en meren tot natuurgebied verklaard en mag je er sowieso niet het water op.
To

Antwoord #3 April 15, 2009, 23:06:11
edit2Rapporteer  
Je hebt ze zeker vandaag zien kiten daar, ik heb ook gehoord dat ze daar kite maar zelf ken ik het niet
Dirkie

Antwoord #4 April 16, 2009, 08:28:13
edit2Rapporteer  
Molenplas = doorgaan vaarwater (of hoe je dat ook noemt) dus BPR water. Ik gok daarnaast dat 't erg vlagerig is...
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 April 16, 2009, 21:09:02
edit2Rapporteer  
BPR en vlagerig als de hel.
Ik heb er wel eens gewindsmurft, maar dat is wel heeeel erg lang geleden Grin
Power Zone

Antwoord #6 April 16, 2009, 23:31:19
edit2Rapporteer  
Molenplas is inderdaad vaarverkeer dus BPR.

Naast de Molenplas ligt de Meerwijkplas (is ook groter) dat is wel afgesloten en ook niet zo erg diep, komt de wind vanaf Vijfhuizen dan zal het niet zo vlagerig zijn.

Als het geen natuurgebied is (volgens mij niet) is het wel zo handig als je er niet alleen heen gaat, mocht er iets mis gaan met je dan vind niemand je ooit terug want niemand kan je zien.

Vanaf het fietspad kun je trouwens de plas op.

Was dat stuk water naast de KPN toren in de waardepolder maar gedoogd, das een lekker stukje Tongue

PLA

Geen avatar

Antwoord #7 April 17, 2009, 11:29:35
edit2Rapporteer  
Nee, ik heb er zelf nog nooit iemand zien kite.. Maar vanaf de "Schiphol" kant is het vrij open, dus dan lijkt mij het niet zo vlagerig. Die andere plas ernaast had ik ook wel gezien, is alleen stukje kleiner..

Power Zone, lol, daar heb ik al een keer gekite:P Maar t was echt ziek vlagerig, maar wist toen nog niet dat t daar verboden was (daar kom ik net pas achter:P)

Weet iemand eigenlijk hoe hoog die bekeuring is voor t kite op verboden wateren?

Groeten,

PLA
To

Antwoord #8 April 17, 2009, 12:17:05
edit2Rapporteer  
300
PLA

Geen avatar

Antwoord #9 April 18, 2009, 09:41:50
edit2Rapporteer  
€300,- !?!? Damn, dat is t risco niet waard:P
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.