Ocean-Limbo
|
ziet niet best uit......... nieuw board?...........
|
|
|
Morres
|
de enige reden dat dit scheurel zou, is omdat de kern gebroken is en je board dus feitelijk waardeloos is geworden. Kan me niet voorstellen dat het alleen om een oppervlakkige breuk gaat.
is het een 555? Nobile heeft een aantal jaar breekgarantie volgens mij
|
|
|
slayer1965
|
Ook ik denk dat dit een total loss gevalletje is geworden. Zeker omdat je praat over dat de scheur ook de bovenkant van je board heeft bereikt, is de inwendige schade waarschijnlijk heftig. Als mij dit zelf zou overkomen zou ik nog proberen dmv harsinjectie iets te fixxen en daarna vacuum, maar ergens diep van binnen zou ik het al weten. En dus op zoek gaan naar een vervanger! Wat zonde gozer!!!
|
|
|
|
Reodude
|
Mijn board is gekraakt. De scheur is op een plek door tot de bovenkant. Zou ik dit nog kunnen repareren ?
watervast verlijmde houten plaat, hele nieuwe bodem eronder lijmen....zo hou je de hele bovenkant, en de onderkant kan je terug in profiel shapen, laagje yachtlak erover of epoxy, opschuren gaatjes voor de vinnen...en gaan voor de tijd dat het houd. maar of het dit allemaal nog waard is...dat is de vraag
|
|
|
Elevation
|
probeer maar te claimen voor garantie, anders je verzekering als je daar een verzekering voor hebt..
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Lees ik nu goed dat jij een complete houten plaat op de onderkant wilt lijmen Frank? Daar verander je toch compleet alle eigenschappen van het board mee? Hij wordt zwaarder en stijver, plus dat hij er geeneens veel sterker op wordt van een extra laagje hout (die niet eens blijft plakken op de toplaag).
Beste is nog om de toplaag ruim om de scheur heen compleet weg te schuren tot op het glasvezel en daar je board opnieuw lamineren. Zowel boven als onder als er op beide kanten een scheur te zien is. Onzichtbaar repareren is helaas niet mogelijk en het is de vraag of je board zo'n intensieve reparatie nog waard is.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Hoe oud is dat ding? Als je intensief gebruik maakt van een board gaan ze gewoon geen jaren mee. Zelfde geldt voor een kite.
Aangezien het een Nobile is zou ik proberen voor coulance te gaan bij de importeur/shop waar je hem gekocht hebt.
|
|
|
Morres
|
Merken waarderen het als je toch klant blijft als er eens iets mis gaat ,is zeker en vast te pingelen!
De toplaag hecht niet goed, dus hoef je niks mee te doen, gewoon ophangen man!
|
|
|
Stetman
|
Ik was al bang dat dit niet (eenvoudig) te repareren is. Bedankt voor jullie reacties.
|
|
|
jitze
|
Valt wel mee gewoon goed kaal maken tot op het hout, en dan met wat glasdoek en epoxy repareren. als de zon schijnt kun je je je board het beste uit laten harden achter de voorruit van je auto. Dit is een prima oven. Je hebt dan iets minder flex, maar omdat het op een hoek is merk je dat niet eens, Zolang de flex tussen je bindingen niet verandert vaart dat board nog prima.
|
|
|
geloof68
|
Hoe is het gebeurd? Auto eroverheen?
|
|
|
Morres
|
Valt wel mee gewoon goed kaal maken tot op het hout, en dan met wat glasdoek en epoxy repareren. als de zon schijnt kun je je je board het beste uit laten harden achter de voorruit van je auto. Dit is een prima oven. Je hebt dan iets minder flex, maar omdat het op een hoek is merk je dat niet eens, Zolang de flex tussen je bindingen niet verandert vaart dat board nog prima.
Ohja, valt wel mee, gewoon hele board tot op het hout strippen...
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Bij kiteoutlet.eu hebben ze volgens mij de 555 in de uitverkoop... Kan je niet tegen klussen..
|
|
|
Stetman
|
denk dat het gebeurd is door m vlak voor het strand overdwars te trappen om eraf te stappen.
|
|
|
geloof68
|
Lijkt einde oefening van je boardje.
|
|
|
Reodude
|
Lees ik nu goed dat jij een complete houten plaat op de onderkant wilt lijmen Frank? Daar verander je toch compleet alle eigenschappen van het board mee? Hij wordt zwaarder en stijver, plus dat hij er geeneens veel sterker op wordt van een extra laagje hout (die niet eens blijft plakken op de toplaag).
Tja als je er nog wat wil met varen...is dit een oplossing, die niet veel kost, wat tec 7 op het houten plankje, een nachtje tussen de bankschroef, en desnoods nog een paar boutjes erdoor, en je kan weer even verder varen... Moeten het allemaal zo high tech zijn..??, gewoon lol trappen en varen met dat ding... http://www.instructables.com/id/Plywood-kiteboard/ gewoon low profile boardjes ,;:=)) Anders...tja nieuwe kopen ,;:=)) succes dude
|
|
|