6 á 7m???? Mijn vriendin komt met een 8 Torch '06 toch echt pas lekker weg vanaf een knoop of 16, dus denk dat 13 tot 20 knopen wat weinig is voor een 6 of 7....... Ik weet niet hoe zwaar jij bent, maar na 25 knopen heb je een hoop lol met een 8!
Ik vaar zelf ook samen met mijn vriendin, ook zo'n 57kg, ik 80 en wij hebben aan 16,12 en 8 een goeie set! En zij vaart altijd een maatje kleiner...En houd d'r 8 tot zo'n 25 knopen, dan pak ik hem!
Ga is kijken voor een Waroo 7.0, ding is te depoweren tot ong. 30 knopen voor haar en niet duur, super veilig, bar los = weg kracht en je kan denk echt lekker varen ermee vanaf 18 knoop ofzo, heb mijn 7.0 nog niet dus weet niet vanaf hoeveel knopen je er lekker mee kan varen.
7 meter bow en zul jij veel pezier mee hebben als het poeiert en je vriendin leert veel sneller dan met een c shaped en met veel meer controle en safer.
Ff serieus, ik zou niet een kleinere kite voor haar nemen, deze zijn namelijk meestal sneller en onrustiger. De dames voelen zich meestal niet op hun gemak met een "nerveuze kite", laat haar dus kite met minder wind (relatief gezien voor de grote van je kite). Dus 10 of groter en licht underpowerde situatie, wanneer je weinig kites hebt bepaalt de wind wanneer je kan, heb je meerdere kites dan bepaal jij het!
Mijn vriendin vaart met een 7m Waroo en deze vaart zij vanaf 17 knopen (57 kilo). Moet wel zeggen dat deze kite erg snel is maar ze vind dit geen probleem. Ze is nog beginner en ze vind 'm super. Vooral de 100% depower.
ik ben zelf zo'n dame (54 kg) vorig jaar begonnen dus herinner me dat begin nog heel goed. Ben t helemaal eens met bobby naish dat als je begint stapelgek wordt van een kleine nerveuze kite. In t begin zit je helemaal niet te wachten op 25 knopen. Mijn kleinste is een 10 (nitro) en daar ben ik hartstikke blij mee
En zo zie je maar wat een topicnaam soms bij mensen losmaakt Iig thanks voor de reacties, ik zal eens gaan rondneuzen met de tips in mijn achterhoofd, van belang is in ieder geval dat wanneer het een beetje waait, ik gewoon weg kan, met vriendin, zonder schuldgevoelens...