Beginner jaar 2: wanneer weer kiten?

massari

April 02, 2007, 22:53:58
edit2Rapporteer  
Nu het weer lekkerder begint te worden kriebelt het bij mij om weer te gaan kiten. Vorig jaar succesvol gestart. Meters zijn gemaakt, helaas was dat pas laat in het seizoen dus moest ik vrij snel weer kappen.

Hoe is het water nu? Redelijk om weer met een 5/3 suite te beulen zonder handschoentjes en schoenen?

ThumpsUp
diederik

Antwoord #1 April 02, 2007, 22:56:38
edit2Rapporteer  
hehehehe...snap niet dat je gestopt ben man!!!!is nooit koud geweest deze winter!
Azrael
Gast
Antwoord #2 April 02, 2007, 22:57:31
edit2Rapporteer  
Handschoenen en schoene kosten je 30 euro bij elkaar.

Het is allemaal prima te doen nu. Ik heb het zelf lekker warm. Schoenen kan ik wel aanraden anders heb je ijspoten na een tijdje. Handschoenen hoeft niet echt er schijnt immers een lekker zonnetje ook en het is zo koud niet meer.
massari

Antwoord #3 April 02, 2007, 23:01:48
edit2Rapporteer  
Stond vorig jaar aan het einde van het seizoen in Oostvoorne, maar toen had ik het vrij koud hoor... ben ook een koukleum ;-)

Zal deze week wel weer ff kijken. Ben benieuwd wat voor wind ze eind van de week voorspellen. Neem wel mijn Neilpryde schoentjes mee.

Vorig jaar miste ik eigenlijk een collegabeginner... zo nu en dan was het lastig. Wil ook leren om zelf de kite te starten vanaf het strand. Schijnt dat je een dergelijke bowkite makkelijk zelf kunt starten door hem in een bepaalde hoek te plaatsen op het strand, zelf sta je schuin van je kite af en door een van de achterlijnen naar je toe te trekken komt hij aan de juiste kant omhoog en voila (moeilijk uit te leggen...) zal de video nog eens bekijken op internet.

Dus: als er nog meer beginners zijn die op regelmatige basis willen afspreken, let me know.
Maurits

Antwoord #4 April 02, 2007, 23:11:42
edit2Rapporteer  
Daar is massari weer.... Tis goed te doen hoor, gister met een 3/4 psycho van oneill en schoentjes, op het veluwemeer! Had het alleen koud als ik te lang aan de kant stond voor wat te drinken, maar in het water was het echt top! Schoentjes doe ik zowiso altijd aan, wil niet weer voor de 300ste keer me poten ophalen aan die zoetwatermossels.....
Tjok
Gast
Antwoord #5 April 02, 2007, 23:37:37
edit2Rapporteer  
kappen..? met een 5/3 mm steamer, handschoentjes, schoentjes en een cappie ken je de hele winter door joh!
marco010
Gast
Antwoord #6 April 02, 2007, 23:38:44
edit2Rapporteer  
masarri voor mij geld hetzelfde: maar als komend weekend de wind goed staat ga ik toch echt weer kiten. Al is het met een 2/3 mm pak zonder h\ schoenen toch nog wel koud. Maar ja je moet besparen wil ik nog een 2e kite kunnen aanschaffen of board of .........

@@ Azeal: 30 euro heb je hoog uit schoentjes, je moet dan wel degelijke kopen anders krijg je van die zware voeten van.Ze  geven wel de bescherming, die je op oostvoorne zeker nodig heb met die mosssels
Unhooked21
Gast
Antwoord #7 April 02, 2007, 23:52:14
edit2Rapporteer  
Mentaliteit noemen ze dat in Vogelenzang en Hillegom, enkele kiters uit deze plaatsen uitgezonderd !
Geronimo79

Antwoord #8 April 03, 2007, 01:29:27
edit2Rapporteer  
Ben in oktober begonnen en af en toe wat aangekloot sindsdien. maar niet gestopt!
sjorsmaster

Antwoord #9 April 03, 2007, 02:44:45
edit2Rapporteer  
haha ik ben vandaag zelf voor het eerst zonder schoentjes en handschoentjes geweest:P
was redelijk te doen heb ook een 5/3
massari

Antwoord #10 April 03, 2007, 02:53:37
edit2Rapporteer  
Ik kite normaliter op Oostvoorne, maar wil dit jaar eigenlijk de eerste meters gaan varen op zee. Verstandig of niet? Ik woon zelf in Den Haag en Scheveningen en anders HvH is voor mij prima te doen..........

Enfin, de eerste paar keren dit jaar ga ik wel even naar Oostvoorne om weer de feeling te krijgen. @SpikeL heeft zich al aangemeld om met me mee te gaan. Nog andere mensen? Samen staan we sterk :-)
Azzy Azbourne
Gast
Antwoord #11 April 03, 2007, 02:57:33
edit2Rapporteer  
masarri voor mij geld hetzelfde: maar als komend weekend de wind goed staat ga ik toch echt weer kiten. Al is het met een 2/3 mm pak zonder h\ schoenen toch nog wel koud. Maar ja je moet besparen wil ik nog een 2e kite kunnen aanschaffen of board of .........

@@ Azeal: 30 euro heb je hoog uit schoentjes, je moet dan wel degelijke kopen anders krijg je van die zware voeten van.Ze  geven wel de bescherming, die je op oostvoorne zeker nodig heb met die mosssels

Ik heb voor 15 euro prolimit schoentjes gekocht die uitstekend warm houden en ook nog eens helemaal niet zwaar zijn. Niks mis mee Smiley
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #12 April 03, 2007, 03:14:00
edit2Rapporteer  
cap heb ik 2x gebruikt dit jaar en handschoennen 5x!!!
het hele jaar door gevarne en nooit ergens last van!!
kheb alleen nog wel m'n schoentjes aan en ik prijs de dag dat ik die weer uit kan trekken!!!
kheb ook gewoon 'n 5/3 pakkie van prolijmit!!!
gewoon lekker knallen het water is nog niet echt heel veel op gewarmd maar toch, met het zonnetje erbij is het heerlijk!!
zelfs TEwarm als je aan de kant staat(vind ik)
Azrael
Gast
Antwoord #13 April 03, 2007, 04:49:10
edit2Rapporteer  
Same here....

Pro-limit Global Steamer pak. Heerlijk warm als je het mij vraagt! Smiley
Nick_66
Gast
Antwoord #14 April 03, 2007, 05:52:03
edit2Rapporteer  
Stond vorig jaar aan het einde van het seizoen in Oostvoorne, maar toen had ik het vrij koud hoor... ben ook een koukleum ;-)

Zal deze week wel weer ff kijken. Ben benieuwd wat voor wind ze eind van de week voorspellen. Neem wel mijn Neilpryde schoentjes mee.

Vorig jaar miste ik eigenlijk een collegabeginner... zo nu en dan was het lastig. Wil ook leren om zelf de kite te starten vanaf het strand. Schijnt dat je een dergelijke bowkite makkelijk zelf kunt starten door hem in een bepaalde hoek te plaatsen op het strand, zelf sta je schuin van je kite af en door een van de achterlijnen naar je toe te trekken komt hij aan de juiste kant omhoog en voila (moeilijk uit te leggen...) zal de video nog eens bekijken op internet.

Dus: als er nog meer beginners zijn die op regelmatige basis willen afspreken, let me know.

Hoi Massari,

Ik heb vorig jaar les gehad op Schellinkhout, maar nog niet echt meters kunnen maken. Inmiddels heb ik tijdens de "winter" goed kunnen oefenen op mijn flyboard. Zelf vlieg ik met een Flysurfer Speed 10 en 13. Voorlopig ga ik nog niet de zee op. Wil wel naar Oostvoorne gaan, maar zeker niet alleen. Bij deze meld ik me dus aan om eens binnenkort wat af te spreken.

Groet

(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 April 03, 2007, 13:53:52
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat je gestopt bent..... in de winter heb je alle ruimte en meestal is er meer wind..
Ik heb het hele jaar doorgevaren met een 5/3 steamer en draag daaronder een termoshirt met lange mouw (dit maakt het verschil)  ThumpsUp schoentjes heb ik altijd aan ivm glas, scherpe zooi en kou.... Ik ging vroeger (in mijn windsurf periode) altijd varen zonder schoenen en heb vervolgens in glas gestaan maar omdat je voeten verlamt zijn van de kou heb je het niet in de gaten ThumpDown
Dus thermoshirt en schoentjes en je kunt temperaturen tot + 8 C makkelijk hebben  ThumpsUp
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #16 April 03, 2007, 16:05:22
edit2Rapporteer  
Zondag gevaren met schoentjes en mijn pak.
Gisteren op Vrouwepolder eerst moet schoentjes gevaren icm 3/3 pak met onderpak van 2.5 mm. Totaal geen kou gehad!
Daarna schoentjes uitgedaan. HEERLIJK gewoon! Het is zoveel anders zonder schoentjes. Echt wel de moeite als het zelfs koud is. Echter geen last van koude gehad. Zeewater van over de 9°C.

Maar voor een beginner, zeker schoentjes aandoen!
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #17 April 03, 2007, 20:19:28
edit2Rapporteer  
Zondag gevaren met schoentjes en mijn pak.
Gisteren op Vrouwepolder eerst moet schoentjes gevaren icm 3/3 pak met onderpak van 2.5 mm. Totaal geen kou gehad!
Daarna schoentjes uitgedaan. HEERLIJK gewoon! Het is zoveel anders zonder schoentjes. Echt wel de moeite als het zelfs koud is. Echter geen last van koude gehad. Zeewater van over de 9°C.

Maar voor een beginner, zeker schoentjes aandoen!
ja is echt veel fijner om schoentjes aan te hebben als je weer die wandeling up-wind moet maken!!!
JorritPi

Antwoord #18 April 04, 2007, 00:08:34
edit2Rapporteer  

@@ Azeal: 30 euro heb je hoog uit schoentjes, je moet dan wel degelijke kopen anders krijg je van die zware voeten van.Ze  geven wel de bescherming, die je op oostvoorne zeker nodig heb met die mosssels

Prolimit schoentjes: 15 euro met Neilpride wanten (erg handig ivm dingen vast pakken) 20 euro..klaar.

Maar ik moet me toch aansluiten bij de rest....winterstop is echt niet nodig geweest afgelopen winter. Het waren top maanden met veel wind en ook mooie zonnige dagen! heerlijk!

Veel succes verder!
Frank77

Antwoord #19 April 05, 2007, 04:04:54
edit2Rapporteer  
Ben sinds vorig jaar gaan varen op scheveningen, daarvoor oostvoorne.
Je moet opletten waar de wind vandaan komt. Bij zuid west heb je lage golven (door korte strijklengte en bescherming van de golfbreker). Bij NW krijg je flinke bakken. Verschil met oostvoorne is de branding. Ik kan aanraden om bij kleine golven (dus ZW) te oefenen om door de branding te komen. Dus gelijk met een NW 5 te beginnen op scheveningen kan ik afraden (vergeleken met oostvoorne zijn de golven in scheveningen groot).

Je moet wel in staat zijn om bij je board terug te kunnen komen dor bodydraggen en je kite kunnen herstarten als je in het water ligt. Na 10 meter is het nl diep in scheveningen.

Ik vond het zelf relaxter om in katwijk/noordwijk te beginnen. Daar is meer ruimte, maar moet je wel lid zijn.
alexfloor

Antwoord #20 April 05, 2007, 06:03:40
edit2Rapporteer  
ik heb zelf een 3 mm pak + shorty eronder met 3 mm en schoentjes... Tis goed te doen hoor! Op het water ben je toch bezig. Ff doorbijten en dan heb je lekker veel plezier!!!

Succes
tom_beul
Gast
Antwoord #21 April 05, 2007, 14:03:33
edit2Rapporteer  
Mystic 5/3 ..... geen schoentjes, geen handschoentjes en gaan!
Mark-Fizzer

Antwoord #22 April 05, 2007, 14:47:51
edit2Rapporteer  
5/3 pak daarover een shorty en lange onderbroek eronder, 2 paar schoenen met daarin geitenwollen sokken, en handschoentjes met daaronder Sorbo keukenhandschoenen. Verder een zelfgebreide wollen muts en daarover een surfcapje.
Is prima te doen hoor!!!!

;-)
kees69

Antwoord #23 April 05, 2007, 19:17:13
edit2Rapporteer  
Massari, ben net een weekje terug van een lekkere kitevakantie in El Yaque. Elke dag begeleid het water op en nu eindelijk in staat lekkere stukjes te varen. Heb zelf een CO2 14 en 10 meter dus zit ook al te kijken hoe de wind wordt dit weekend.
Sluit me graag bij jullie aan al ben ik wel voorstander van Oostvoorne. Lekker ondiep dus wat veiliger ook.

De voorspellingen zijn niet al te best als ik het zo zie, maar mochten jullie gaan dan hoor ik het graag.
gr,
Kees
Spoon

Antwoord #24 April 05, 2007, 19:22:49
edit2Rapporteer  
ik ook.. maar dat wist je al he massari! Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.