north Vegas 14

smallieboy

Geen avatar

Antwoord #25 Mei 16, 2007, 03:03:50
edit2Rapporteer  
heey gasten..

vraagje .. hoe kom ik er achter of kan een van jullie mij vertelle wat voor maat kite ik nodig heb.. ben beginnen.. kan wel vliegeren.. weeg 75 kilo en ben ongeveer 185 cm lang. wat is zijn dan de beste afmeting board en kite.. of waar kan ik dat vinden.. alvast bedankt.. leter
Wouter

Antwoord #26 Mei 16, 2007, 03:12:21
edit2Rapporteer  
Yup ik spreek uit ervaring. Heb meerdere malen met de 05 vegas gevlogen. Ook met de 06 vegas. Het verschil in depower tussen een 06 vegas en 05 vegas is behoorlijk groot. Die 06 diablo heeft vergelijkbare depower als de 06 vegas.
Coen2000

Antwoord #27 Mei 16, 2007, 03:12:58
edit2Rapporteer  
heey gasten..

vraagje .. hoe kom ik er achter of kan een van jullie mij vertelle wat voor maat kite ik nodig heb.. ben beginnen.. kan wel vliegeren.. weeg 75 kilo en ben ongeveer 185 cm lang. wat is zijn dan de beste afmeting board en kite.. of waar kan ik dat vinden.. alvast bedankt.. leter

kjik even in je eigen topic
Wouter

Antwoord #28 Mei 16, 2007, 03:13:21
edit2Rapporteer  
@ smallie als je 1 kite wil danmet 75 kg 12 meter pakken schat ik zo
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Mei 16, 2007, 03:40:30
edit2Rapporteer  
vegas 6 een snelle kite met veel depower maar om hem nou te vergelijken met een waroo
dat is gewoon een leuk verkoop praatje.

Juist ik heb geen van beide kites in de verkoop, ook werk ik niet in een shop of iets dergelijks.

Gaat om de depowereigenschappen voor een beginner, en niet voor een gevorderde. Waroo's hebben meer depower, heb ik ook duidelijk gezegd. Beide kites zijn best geschikt, mits een nette prijs.

Wat ik kan vinden over de diablo 2006 is de opgegeven windrange vergelijkbaar met de 05 Vegas, en niet met die van de 2006 versie. Doet niets af aan de kites, Ocean Rodeo maakt al een aantal jaar zeer nette en goede kites. Maar de windrange van een hybride?  Huh
Wouter

Antwoord #30 Mei 16, 2007, 04:52:51
edit2Rapporteer  
Ik schaar de 06 Vegas eveneens onder een C-kite. Hybride zou ik meer denken aan een North Rebel of een Ocean rodeo Rise. Natuurlijk hebben deze kites nog meer depower in vergelijking met een Vegas of een Diablo.

Ik vind de 06 vegas een prima kite die je niet 1 op 1 kan vergelijken met een 05 Vegas. En ja de Diablo heeft in "Surf" settings, vergelijkbare depower als een Vegas. Waar vaar je normaal? Wie weet komen we mekaar eens tegen zodat je er eens aan kan hangen om het zelf te ervaren.

Windrange van fabrikanten gaan dikwijls nergens over. De één belooft wonderen terwijl de ander overmatig voorzichtig is.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Mei 16, 2007, 15:48:05
edit2Rapporteer  
Scheveningen, Slufter, Oostvoorne. Alleen op Scheveningen heb ik een aantal keer een OR kite gezien, volgens mij allemaal oudere modellen (FightFish.nl verkocht dat toen vanuit Scheveningen toen ze nog bestonden, nu overgenomen door Watersport Scheveningen zover ik weet)

Sommige fabrikanten maken het idd. erg bont wat betreft windbereik. Hangt natuurlijk ook sterk af van je gewicht, board en je niveau. Die van North kloppen meestal wel aardig voor mijn gewicht.

Zonde als de Diablo 06 zoveel depower had, want de Vegas06 wordt wereldwijd gezien als de eerste en enige high-depower C-shape in 2006.

Pas dit jaar volgen de anderen zoals o.a. Naish met de Torch III en Raven III. Hebben allemaal veel meer depower als voorheen, zonder toming, katrollen of flakkere kite.
benjamin
Gast
Antwoord #32 Mei 16, 2007, 15:51:26
edit2Rapporteer  

zoek de verschillen

alle 2 uit 2006
allebei goede depower
kortom beide goede vliegers

@rhinokiter ga eens in op wouter ze aanbod, en probeer der eens een het zal je verbazen

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.