audi
|
voor 100% zekerheid laat je hem zitten waar hij zit. als je een beetje meer vertrouwen hebt zet je hem aan het oogje aan je chickenloop. als je dan je bar los laat valt de kite als een dode mus uit de lucht. maar als je bridel breekt heb je een doorgedraaide kite aan je hangen en moet je waarschijnlijk alles los gooien en er het beste van hopen dat alles goed gaat. audi
|
|
|
webbie
Geen avatar
|
Als je hem bevestigd aan je chickenloop en je gooit je kite los ben je je kite dus kwijt! Het oogje aan de chickenloop is voor de extra lijn die je bij aanschaf hebt gekregen. Deze extra lijn is voor de freestylers die bezig zijn met handle passes ed.
|
|
|
nepke
Geen avatar
|
gewoon vastmaken aan t oogje op de chickenloop, je hebt toch max depower, werkt perfect!!
|
|
|
LOEN
|
@ nepke. Ook als je lekker gepowerd bent en je hebt je stopper er op zitten?
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Als je flink gepowered bent dan heb je nooit 100% depower meer. Als je je leash aan het oogje maakt, dan maakt het niet uit of je de stopper erop hebt zitten of niet.
|
|
|
LOEN
|
Nee niet als je die freestyle kit gebruikt, dan maakt het niet uit of je stopper er op zit of niet. Maar als je hem rechtstreeks (zonder lijntje door je bar) op het oogje van je chickenloop doet, dan maakt het wel dergelijk uit dat of de stopper er op zit toch!?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
ik had zoiets gebouwd met het touwtje door de bar, dat beviel niet en werkt ook niet lekker met de stopper. nu heb ik het touwtje langs de bar met 10cm overlengte, en dat kan rustig een paar keer om je depowerkoord draaien, heb je geen last van. Ik heb gewoon een stukje 200+kg dyneema aan het bevestigingspunt voor de leash gedaan en dat door de ringetjes van de depowerstraps, langs de bar, door de bovenkant van de release handle en aan een ringetje aan m'n trapeze gemaakt, dit zit nauwelijks in de weg en werkt zoals het moet. Ik moet er nog wel een safety-los trekker aan maken, nu heb ik allen een musketonhaakje. Dat is wel een 100% safety leash trouwens, waarom moet je zo'n dik bungelding hebben, het is puur en alleen voor als je de safety trekt.
@ Nepke: Het is een slecht idee om de safety aan je chickenloop vast te maken, chickenloops met donkeydicks schieten wel een los (zeker die van Naish) en dan is je kite alsnog pleite, heel gevaarlijk voor omstanders en jammer van je kite.
|
|
|
nepke
Geen avatar
|
Dan hangt ie toch gedepowered aan m'n leash vast.. en m'n bar kan ik dan zo weer pakken
|
|
|
Leander
|
pcies. ik heb ook een HP leash aan de depowerloop. Het probleem alleen is als je je safety moet trekken, dat je leash alsnog aan je loop blijft hangen en zal je dus ook nog een keer de safety van je HPLeash moeten trekken. Of je dat allemaal op tijd gaat redden is maar de vraag. Dus deze optie is niet voor beginners.
|
|
|
audi
|
hallo we praten hier over een boxer sle. als je de bar los laat schiet altijd de stopper bal los.(daar zijn ze ook voor gemaakt) je kite word dan zo veel gedepowerd dat alle kracht er uit is. ik heb dus de leash aan het ringetje aan de chickenloop. en dat werkt prima!!!! audi
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
de boxer 2007 wordt met de oranje stopper er op geleverd, die schiet niet los volgens mij (35 kg activation force) Die rooie wel (10kg)
punt is dat als je CL losschiet, je kite pleite is en dat is niet de bedoeling van een safety leash.
|
|
|
nepke
Geen avatar
|
Stopoperbal werkt na meerder malen los te duwen niet echt meer, gewoon zonder stopper varen, niks aan t handje
|
|
|
snah.siub
|
oke, tnx voor de reakties! Dus aan m'n chickenloop kan, maar dan is het geen safety meer. Wat ik niet snap, waarom ben ik dan m'n kite kwijt? Hij zit toch aan m'n leash dan (de chicken loop). Of zie ik op m'n maandags iets ff helemaal niet? Het nadeel van de freestyler methode is dat dat ook geen safety is dus? M'n vriendin heeft er niet zo last van, maar ik vind het gewoon vervelend
|
|
|
Leander
|
je hebt alleen de 100% depower, omdat je bar dan helemaal wegschiet. In harde wind gaat dat alleen niet op.
Je hebt dus wel safety (100% depower), tenzij je je safety trekt. dan schiet je leash (als het goed is, maar vaak niet) van de loop af, omdat deze open staat en is je kite dus weg.
|
|
|
audi
|
hij moet aan het stalen oogje van je leash en deze gaat niet open als je je quickreleas open trekt. dus als je onderuit ga, bar los en je hebt 100% depower als er een lijn breekt gooi je alles los (als het moet)of je wacht en kijkt of de kite zelf al land. audi
|
|
|
jurrr
|
in het begin had ik dat probleem ook toen ben ik naar eurofun gegaan en toen hebben we een lijn van de 5de lijn van een andere kite door de baar heen getrokken en toen door dat ringetje en dan een stopperbal erachter vast gemaakt en daar die leash aan vast gemaakt en het gaat perfect.. je kan gewoon weer je paar rond draaien of terug draaien als je lijnen gedraaid zitten
|
|
|
NacNud
Geen avatar
|
Ik heb mijn leash aan mijn trapeze haak bevestigd en heb nergens last van, maar ik doe ook nog geen tricks.
|
|
|