Nemesis HP Info

Papa

Geen avatar

Berichten: 658
September 20, 2007, 01:11:55
edit2Rapporteer  
MasterWurm

Berichten: 185
Antwoord #1 September 20, 2007, 01:21:28
edit2Rapporteer  
hmmm ,low end is duidelijk minder dan de waroo.

Wat voor kite is dit dan, er zitten namelijk wel katrollen op.

Geen bow lijkt mij aangezien die low end nogal anders is dan de waroo.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #2 September 20, 2007, 01:23:16
edit2Rapporteer  
Low Resolution (~14mb)
http://media.bestkiteboarding.com/uploads/alex/Nemi_Promo_lo.wmv

High Resolution (~60mb)
http://media.bestkiteboarding.com/uploads/alex/Nemi_Promo_Hi.wmv

Check deze movies maar eens...
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #3 September 20, 2007, 01:23:27
edit2Rapporteer  
70 euro meer voor EZ systeem? En dollar naar euro omrekenen gaat ze ook al niet al te goed af  loser
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 September 20, 2007, 01:28:59
edit2Rapporteer  
70 euro meer voor EZ systeem? En dollar naar euro omrekenen gaat ze ook al niet al te goed af  loser

Nee omrekening is goed hoor... Je vergeet waarschijnlijk dat er belasting betaald moet worden in NL
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 September 20, 2007, 01:35:03
edit2Rapporteer  
70 euro meer voor EZ systeem? En dollar naar euro omrekenen gaat ze ook al niet al te goed af  loser

Nee omrekening is goed hoor... Je vergeet waarschijnlijk dat er belasting betaald moet worden in NL

Is dat al allemaal inclusief douane enzo? Dan heb ik niets gezegd namelijk  schater
Wanneer zijn de eerste in NL te testen?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 September 20, 2007, 01:41:48
edit2Rapporteer  
He die kite heb ik ook en vaar er al bijna een seizoen mee  loser geintje  :Smiley
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 September 20, 2007, 01:48:37
edit2Rapporteer  
qua design dan miss. enigzins, maar qua shape niet..
ik WAS benieuwd naar die nemenis, maar heb het niet op katrollen(en stokken), dus dit wordt niets
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #8 September 20, 2007, 01:51:25
edit2Rapporteer  
He die kite heb ik ook en vaar er al bijna een seizoen mee  loser geintje  :Smiley

Hahaha.... Denk dat de het een totaal andere kite is hoor... Ander bridle systeem, een LE is denk maar de helft van die...
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #9 September 20, 2007, 01:53:59
edit2Rapporteer  
qua design dan miss. enigzins, maar qua shape niet..
ik WAS benieuwd naar die nemenis, maar heb het niet op katrollen(en stokken), dus dit wordt niets

Hoezo heb je het niet op katrollen als ik vragen mag...
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #10 September 20, 2007, 02:07:38
edit2Rapporteer  
Is het niet verschrikkelijk vervelend met die dubbele katrollen in de bridle, want ik begrijp ervan dat het verschil tussen 70% depower en het stallen nu wordt geregeld over een depowerkoord van 40cm

Ze maken daar trouwens wel heel vaak de beste kite die ze ooit hebben gemaakt die alles beter dan welke andere kite op de markt doet

(niks tegen Best hoor, vlieg er zelf mee, valt me gewoon op)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 September 20, 2007, 02:14:28
edit2Rapporteer  
qua design dan miss. enigzins, maar qua shape niet..
ik WAS benieuwd naar die nemenis, maar heb het niet op katrollen(en stokken), dus dit wordt niets

Hoezo heb je het niet op katrollen als ik vragen mag...
slijtage van bridle, heb eens een gezien waarvan die kaot ging, een waroo 06, loopen als een mofo, hij hefet, zonder te overdrijven, minstens 200 meter er achteraan gesleurt
brutus

Berichten: 214
Antwoord #12 September 20, 2007, 02:21:09
edit2Rapporteer  
Is het niet verschrikkelijk vervelend met die dubbele katrollen in de bridle, want ik begrijp ervan dat het verschil tussen 70% depower en het stallen nu wordt geregeld over een depowerkoord van 40cm

Ze maken daar trouwens wel heel vaak de beste kite die ze ooit hebben gemaakt die alles beter dan welke andere kite op de markt doet

(niks tegen Best hoor, vlieg er zelf mee, valt me gewoon op)
Dat is toch met elk merk zo. Iedereen zegt: "We hebben nu een revolutionair design, hebben geluisterd naar onze customers etc.., veel beter dan vorig jaar bla die bla". Dat is gewoon het standaard marketing verhaal. Moet je beetje doorheenkijken en zelf testen uiteraard.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #13 September 20, 2007, 02:30:40
edit2Rapporteer  
qua design dan miss. enigzins, maar qua shape niet..
ik WAS benieuwd naar die nemenis, maar heb het niet op katrollen(en stokken), dus dit wordt niets

Bij Best zijn de katrol lijnen heel makkelijk te vervangen. Dus zie je enige vorm van slijtage is het nog geen 2min werk.

Hoezo heb je het niet op katrollen als ik vragen mag...
slijtage van bridle, heb eens een gezien waarvan die kaot ging, een waroo 06, loopen als een mofo, hij hefet, zonder te overdrijven, minstens 200 meter er achteraan gesleurt
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 September 20, 2007, 02:37:04
edit2Rapporteer  
@papa, neemt niet weg dat het slijt, moet regelmatig vervangen worden, als ik een kite koop wil ik dat niet hoefen doen binnen een jaar, minstens..

Maargoed, kite is natuurlijk ook niet duur, dus je zou het op koop toe kunnen nemen.
Best heeft een imago verbetering doorgaan, maar ik zou nog steeds geen nieuw model kopen, pas een paar maanden nadat de eerste verkopen zijn geweest, en er geen rare meldingen zijn geweest op fora.

Heb het trouwens al helemaal niet op die goedkope marketing van best, vind het trouwens wel top dat zij de markt toegankelijker hebben gemaakt(financieel gezien)
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #15 September 20, 2007, 02:58:04
edit2Rapporteer  
ja daar ben ik het helemaal mee eens... Maar dat is al een oud bekend gegeven dat Best promoot met de amerikaanse style. Helaas ook in europa.
Ik heb nog nooit iets vervangen aan bridles... Met de Waroo 06, 07 en Yarga 07 niet. Waarvan ik de Waroo 06 bijna een jaar heb gevaren.
Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om de nemi te testen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 September 20, 2007, 04:40:28
edit2Rapporteer  
He die kite heb ik ook en vaar er al bijna een seizoen mee loser geintje :Smiley

Hahaha.... Denk dat de het een totaal andere kite is hoor... Ander bridle systeem, een LE is denk maar de helft van die...

De LE is niet dik hoor. Dat lijkt zo omdat hij zwart van kleur is. Kijk maar op deze foto van het 2008 model.
2007 model is qua vorm gelijk aan het 2008 model. En idd de bridles zijn anders. Bij de Nemesis begint de bridle vanuit het midden en bij de Thruster zijn ze expres iets meer naar de zijkanten verplaatst.
Maar ik zal nu stoppen met mijn off topic info
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #17 September 20, 2007, 04:42:47
edit2Rapporteer  
Ik ben heel benieuwd naar de nemisis HP.. weet vrij zeker dat ik er volgend jaar één ga kopen als het allemaal positief blijft. ga deze week een waroo ophalen.. of een 11m of een 13m..  en dan volgend jaar een 9m nemisis eronder?????
Steph

Berichten: 467
Antwoord #18 September 20, 2007, 08:12:04
edit2Rapporteer  
Ik kom net van het water en heb een uurtje met de Nemesis HP 10m gevaren (73kg / 125x39). Iedereen was met Waroo 07 11, 13, Raven 3 12 redelijk gepowered. Zo'n 16-18 knopen schat ik.

Erg stabiel. Zeer goede lowend. Zeer snel qua vliegen, maar vrij traag qua sturen. De Bularoo 10m is een stuk sneller qua sturen en heeft ongeveer dezelfde low-end. Iets meer lift en hangtime, je moet 'm iets meer insturen als een C ipv een SLE.

Het grote voordeel ten opzichte van de Waroo/Bularoo is dat 'ie niet stalled als je even wat minder wind hebt. En dat is super voor de unhooked tricks. De HP vliegt gewoon heel stabiel door. Trekt bovendien lekker in de kiteloops.
De HP heeft eigenlijk alle eigenschappen die ik in de nieuwe Yarga had verwacht.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #19 September 20, 2007, 08:32:41
edit2Rapporteer  
Ik kom net van het water en heb een uurtje met de Nemesis HP 10m gevaren (73kg / 125x39). Iedereen was met Waroo 07 11, 13, Raven 3 12 redelijk gepowered. Zo'n 16-18 knopen schat ik.

Erg stabiel. Zeer goede lowend. Zeer snel qua vliegen, maar vrij traag qua sturen. De Bularoo 10m is een stuk sneller qua sturen en heeft ongeveer dezelfde low-end. Iets meer lift en hangtime, je moet 'm iets meer insturen als een C ipv een SLE.

Het grote voordeel ten opzichte van de Waroo/Bularoo is dat 'ie niet stalled als je even wat minder wind hebt. En dat is super voor de unhooked tricks. De HP vliegt gewoon heel stabiel door. Trekt bovendien lekker in de kiteloops.
De HP heeft eigenlijk alle eigenschappen die ik in de nieuwe Yarga had verwacht.

Wel leuk dat je de Waroo en de Bularoo over 1 kam scheert.....
2 volledig vereschillende kite's.....
Wel een leuk verslag  ThumpsUp
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #20 September 20, 2007, 13:48:24
edit2Rapporteer  
Vet filmpie van die Nemesis
posty

Berichten: 2454
Antwoord #21 September 20, 2007, 18:53:26
edit2Rapporteer  
qua design dan miss. enigzins, maar qua shape niet..
ik WAS benieuwd naar die nemenis, maar heb het niet op katrollen(en stokken), dus dit wordt niets

Bij Best zijn de katrol lijnen heel makkelijk te vervangen. Dus zie je enige vorm van slijtage is het nog geen 2min werk.

Hoezo heb je het niet op katrollen als ik vragen mag...
slijtage van bridle, heb eens een gezien waarvan die kaot ging, een waroo 06, loopen als een mofo, hij hefet, zonder te overdrijven, minstens 200 meter er achteraan gesleurt

ik heb probleemloos een dik jaar gevaren met de 2006 zonder iets te vervangen.
gewoon voor iedere sessie even de katrollen controleren of deze goed rollen en zoniet weer rollend maken.

Ik kom net van het water en heb een uurtje met de Nemesis HP 10m gevaren (73kg / 125x39). Iedereen was met Waroo 07 11, 13, Raven 3 12 redelijk gepowered. Zo'n 16-18 knopen schat ik.

Erg stabiel. Zeer goede lowend. Zeer snel qua vliegen, maar vrij traag qua sturen. De Bularoo 10m is een stuk sneller qua sturen en heeft ongeveer dezelfde low-end. Iets meer lift en hangtime, je moet 'm iets meer insturen als een C ipv een SLE.

Het grote voordeel ten opzichte van de Waroo/Bularoo is dat 'ie niet stalled als je even wat minder wind hebt. En dat is super voor de unhooked tricks. De HP vliegt gewoon heel stabiel door. Trekt bovendien lekker in de kiteloops.
De HP heeft eigenlijk alle eigenschappen die ik in de nieuwe Yarga had verwacht.

Wel leuk dat je de Waroo en de Bularoo over 1 kam scheert.....
2 volledig vereschillende kite's.....
Wel een leuk verslag ThumpsUp

hij heeft het dan ook alleen over het stallen met betrekking tot deze 2 kites...
Steph

Berichten: 467
Antwoord #22 September 21, 2007, 10:27:31
edit2Rapporteer  

Wel leuk dat je de Waroo en de Bularoo over 1 kam scheert.....
2 volledig vereschillende kite's.....
Wel een leuk verslag  ThumpsUp

De Waroo en Bularoo zijn vrijwel identiek.

Hun vaareigenschappen zijn iets anders doordat de Waroo pulleys heeft aan de back line bridle (iets stabieler, stuurt anders/langzamer) en de Bularoo iets meer medium aspect is (iets minder lift, iets meer hangtime).
posty

Berichten: 2454
Antwoord #23 September 21, 2007, 19:01:30
edit2Rapporteer  
He die kite heb ik ook en vaar er al bijna een seizoen mee loser geintje :Smiley

Hahaha.... Denk dat de het een totaal andere kite is hoor... Ander bridle systeem, een LE is denk maar de helft van die...

De LE is niet dik hoor. Dat lijkt zo omdat hij zwart van kleur is. Kijk maar op deze foto van het 2008 model.
2007 model is qua vorm gelijk aan het 2008 model. En idd de bridles zijn anders. Bij de Nemesis begint de bridle vanuit het midden en bij de Thruster zijn ze expres iets meer naar de zijkanten verplaatst.
Maar ik zal nu stoppen met mijn off topic info

die ziet er wel stukker beter uit als die reklame zuil...ff sparen henk!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #24 September 21, 2007, 23:45:17
edit2Rapporteer  
Het filmpje is veel belovend ,over enkele weken is hij te testen o.a op schellinkhout ..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.