Geronimo79
|
ehhh.. laat dat safekiter met die stealth maar zitten.... in alle gevallen de 2007 kite.... de max schijnt een hele goede kite te zijn, heeft gaastra weer een beetje terug op de kaart gezet. Neem hoe dan ook die max.. de stealth is te oud, kloten depower, minder veilig, minder goed etc etc.. zou als ik jou was niet gaan zitten twijfelen.. te groot verschil.
|
|
|
Morres
|
Geen stealth AUB, slechtste kite OOIT, zo'n beetje die max 07 is echt een vette kite, ik ken zowel de kite als de eigenaar, is in orde, heb kite ook in handen gehad. Ik zelf koop de Gaastra Max 08 binnenkort, hopelijk die max 07 heeft wel groot bereik, is in alle manierne beter dan de stealth. deze keuze is een no-brainer
|
|
|
Safekiter
Geen avatar
|
Bedankt voor de tips. Dan ben ik weer iets dichterbij de juiste keuze.
|
|
|
Elevation
|
zou ook geen 4 lijner nemen, neem desnoods een bow of hybride maar niet zo'n oude 4 lijns, als ie er een keer invalt in diep water ben je wel ff zoet...
|
|
|
Safekiter
Geen avatar
|
Zo'n Gaastra Max is toch ook gewoon een vierlijns met een 5e safetylijn? Waar zit dan het verschil? Kun je hier iets over uitleggen? Er zijn namelijk zoveel verschillende systemen!
|
|
|
Jordi_1990
|
heeft die niet zo'n dubbele depowerlijn idee? dan wordt de depowerlijn zo lang bij releasen dat de kite alleen aan de voorlijnen hangt=zero power.
|
|
|
|
youne nl
|
halleee ik zou dan zeker voor 2007 materiaal gaan is veiliger,beter, gewoon niet te vergelijken met 2004 spul . Helemaal als je je naam eer aan wilt doen safe kiter was t toch !!!!!!!! maar kijk is bij slingshot is goede kwaliteit voor weinig geld!! Zo'n Gaastra Max is toch ook gewoon een vierlijns met een 5e safetylijn? Waar zit dan het verschil? Kun je hier iets over uitleggen? Er zijn namelijk zoveel verschillende systemen!
|
|
|
Safekiter
Geen avatar
|
Voor zover ik uit een testrapport kan opmaken kun je de Max niet helemaal depoweren. Deze kite is een mix tussen een C en een SLE.
Eigenlijk is dit dus gewoon het oude vierlijnssysteem wat zodanig is aangepast dat je de vliegen verder kunt kantelen. Klopt dit? De Max komt overigens prima uit de test met een zeer redelijke bardruk en een prima vlieggedrag.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Voor zover ik uit een testrapport kan opmaken kun je de Max niet helemaal depoweren. Deze kite is een mix tussen een C en een SLE.
Eigenlijk is dit dus gewoon het oude vierlijnssysteem wat zodanig is aangepast dat je de vliegen verder kunt kantelen. Klopt dit? De Max komt overigens prima uit de test met een zeer redelijke bardruk en een prima vlieggedrag.
Conclusie voor safekiter moet zijn: vergeet de Stealth!!!!! Is oude meuk waar je weinig plezier aan zal beleven. Koop je max of ellke andere vergelijkbare kite van 2006 of 2007 bijv. Naish Boxer SLE, North Rebel, Cabrinha Switchblade of Crossbow, Best Waroo enz. Suc6 Arjen
|
|
|
Morres
|
ik zou het niet oud 4lijns systeem noemen, de depower is ongeveer 80% schat ik in.
Je vraagt ons: stealth of max, conclusie is idd: Max
|
|
|
big_ben_lair
|
de Stealth is een kite voor de liefhebber, welke weet ik niet, maar der loopt vast wel 1 van rond de vizion2 uit 06 was ook al een aardige kite en de 07 en 08 ranges van gaastra zijn goed te noemen
|
|
|
Safekiter
Geen avatar
|
Nu we het over de inzetbaarheid hebben van de oudere kites van voor 2005. Ik ben jarenlang naar camping it Soal bij Workum geweest om daar te windsurfen. In die periode (2001 tot 2003) heb ik de kiters daar heel veel lol zien hebben. Bovendien heb ik in die vakantieperioden waarin echt fanatiek werd gekited geen enkel ongeluk gezien. Het leek destijds wel alsof het kiten toe gewoon heel comfortabel was. Ik heb alleen een kiter gesproken die een kiteboard achter tegen z'n hoofd had gekregen door z'n leashlijn. Verder in drie zomervakanties tijd geen ambulances of traumahelicopters gezien.
Ik was zelf bijna elke dag aan het windsurfen tussen al die kiters door. Ik heb daar zelfs wel eens wat kiters uitgedaagd voor downwind speedruns met een dikke 5 tot 6 bf. (Natuurlijk gewonnen) Zelfs met die harde wind uit het noordwesten op Workum bleven er veel kiters gewoon de hele dag met veel hangtime doorvaren tot zon'sondergang. Toen dacht ik al..... Ooit ga ik ook kiten!
Dus om dit lang verhaal kort te maken. Hoe slecht, gevaarlijk en oncomfortabel waren de kites van die tijd als alles toch gewoon lekker bleef rondvliegen?
Was alles "vroeger" wel zo slecht in die tijd?
|
|
|
Geronimo79
|
veiligheid is ver 20 voudigd, en das toch wel een groot verchil, daarnaast zijn er nu 20 x meer kiters wat et dus weer gevaarlijker maakt. nu is het oude troep, materialen zijn beter geworden, en de materialen van toen zijn nu ook van ouderdom al slechter.
|
|
|
Morres
|
safekiter, niet om het een of ander, je hebt daar al een thread over gehad (safety 2005-heden ofzo) en daar heb je al genoeg antwoorden gekregen, nu maak je een thread welke je moet kopen, degene die antwoord geven hebben benoeg ervaring en inzicht om te te kunnen vast stellen. Er wordt gezegd, neem de max 07, maar nu borduur je weer door op een heel ander verhaal, waar je ook al een topic over hebt gehad(met antwoorden) Dus mijn vrag is: wat wil je nou? je hebt je advies en je hebt je antwoorden mbt safety...
Ik vind het goed dat je het veilig aan wilt pakken, maar als iedereen roept, 06/07/08 is veiliger mag je dat best aannemen. Tuurlijk leerde men vroeger met 2 lijns, daarne met slecht depowerbare 4lijns(stealth) kites. Maar dat neemt niet weg dat kites van tegenwoordig 2e hands bijna geen niks kosten en veiliger zijn, daar komt bovenop dat ze bijna allemaal meer power+depower hebben, er is dus geen reden om een zeer goede kite van 07 voor dat belachelijke bedrag van 350kompleet te laten liggen.
Nu kan je ellelange topics blijven starten en blijven posten, maar neem gewoon aan dat kites van tegenwoordig tig keer veiliger zijn en maak je beslissing
|
|
|
youne nl
|
helemaal mee eens safekiter, niet om het een of ander, je hebt daar al een thread over gehad (safety 2005-heden ofzo) en daar heb je al genoeg antwoorden gekregen, nu maak je een thread welke je moet kopen, degene die antwoord geven hebben benoeg ervaring en inzicht om te te kunnen vast stellen. Er wordt gezegd, neem de max 07, maar nu borduur je weer door op een heel ander verhaal, waar je ook al een topic over hebt gehad(met antwoorden) Dus mijn vrag is: wat wil je nou? je hebt je advies en je hebt je antwoorden mbt safety...
Ik vind het goed dat je het veilig aan wilt pakken, maar als iedereen roept, 06/07/08 is veiliger mag je dat best aannemen. Tuurlijk leerde men vroeger met 2 lijns, daarne met slecht depowerbare 4lijns(stealth) kites. Maar dat neemt niet weg dat kites van tegenwoordig 2e hands bijna geen niks kosten en veiliger zijn, daar komt bovenop dat ze bijna allemaal meer power+depower hebben, er is dus geen reden om een zeer goede kite van 07 voor dat belachelijke bedrag van 350kompleet te laten liggen.
Nu kan je ellelange topics blijven starten en blijven posten, maar neem gewoon aan dat kites van tegenwoordig tig keer veiliger zijn en maak je beslissing
|
|
|
jetzu
|
Ik ben het hier niet mee eens. Een kite uit 2004 die je 5 lijns vliegt is gewoon veilig. Naar mijn mening zelf veiliger dan een 4 lijns bow. Het inzet bereik is alleen een ander verhaal. Die is vanaf 2005 gewoon een stuk beter geworden. Maar deze kites zijn ook duurder.
|
|
|
Wouter
|
er is dus geen reden om een zeer goede kite van 07 voor dat belachelijke bedrag van 350kompleet te laten liggen.
Man voor die prijs zou ik em bijna zelf kopen. Zou niet te lang nadenken anders heb je dalijkniet eens de keuze meer.
|
|
|
Morres
|
Ik ben het hier niet mee eens. Een kite uit 2004 die je 5 lijns vliegt is gewoon veilig. Naar mijn mening zelf veiliger dan een 4 lijns bow. Het inzet bereik is alleen een ander verhaal. Die is vanaf 2005 gewoon een stuk beter geworden. Maar deze kites zijn ook duurder.
Er zit natuurlijk een verschil tussen veilig en veiliger..
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ik heb de 8, 10, 12 en 16 gevlogen. De 16 is wel ok voor beginner maar de kleinere maten hebben een hele korte depowerweg en vallen relatief vlot uit de lucht door stallen. Vliegt en springt verder wel ok.
|
|
|