Morres
|
beide prima kites en als beginner maakt het niet echt veel uit, volgens mij is de sport+ wat minder beginners vriendelijk van de dos, maar dat weet ik niet zeker.
|
|
|
KappuhH
|
9m Dos met een 2008 bar weet ik niet hoe goed dat werkt. Aangezien F-one geen standaard lijnlengtes gebruikt. Ozone gewoon hele goede kites. Wat is je budget?
|
|
|
tommazy
Geen avatar
|
Ik kan beide kites voor rond de 450 euro krijgen En de persoon van de Bandit dos zei dat hij hem met 2008 bar had gekocht dus het zal als het goed is wel werken hoop ik
|
|
|
jporry
|
Heb zelf Sport II maar geen +. Zelf na lessen met sport gestart en het ging prima. Weet niet hoe Dos is dus kan verder geen vergelijking maken.
Dus wat betreft de kite Ozone Sport+ zou kunnen. Weeg zelf +/- 65kg en heb een board maat 128/38. Gaat prima, vaar vanaf 17kn tot 30kn met kite en board.
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Geef ook weleens les met Sport+, geen probleem. De bandit kan je net wat eerder mee wegkomen misschien, de Sport vaar je met meer wind door. De Ozone's hebben een beter safety systeem naar mijn mening, en volgens mij past een bandit uno bar (2008) niet op de dos, maar dat weet ik niet zeker.
Zou dus voor de sport gaan!
|
|
|
|
Nazar
|
9m Dos met een 2008 bar weet ik niet hoe goed dat werkt. Aangezien F-one geen standaard lijnlengtes gebruikt. Ozone gewoon hele goede kites. Wat is je budget?
Je kan die 2008 bar gebruiken voor je dos!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Was de BAndit-dos geen instabiele kite die makkelijk uit de lucht viel als je hem teveel depowerde? Lijkt me geen eigenachap voor beginners.
|
|
|
KappuhH
|
Was de BAndit-dos geen instabiele kite die makkelijk uit de lucht viel als je hem teveel depowerde? Lijkt me geen eigenachap voor beginners.
Ja, zou dus voor die Ozone gaan...
|
|
|
Idefixe
|
Dos is een behoorlijke knappe vlieger hoor maar ik heb behoorlijk wat beginners achter een rond tollende Dos voorbij zien gaan. Ik zou voor de Ozone gaan.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik zou ook voor de Ozone gaan, ik heb met de Dos gevaren en ik vond het geen stabiele vlieger. En voor beginners vond ik op de bar ook net wat te weinig depower zitten.
|
|
|
mocem
|
toen ik nog beginner was is mijn dos ook een aantal keer uit de lucht gevallen. Dat was gewoon onkunde. Een ervaren kiter zal hier geen last van hebben. Als ik jouw was zou ik voor de Ozone gaan. Je moet trouwens ook niet veel uit gaan van de officiele windrange van een kite die het merk zelf uitgeeft. Hun hebben die windrange waarschijnlijk zelf getest op vlak water en een groot board of wave/directional board.
voor in de toekomst zou ik er nog een 6 of 7 meter bij kopen voor de dagen dat het echt hard waaid.
Gr, marco
|
|
|
|
Walt0r
|
ozone!
de dos is ook top kite, maar omdat bij Ozone de origninele 2009 bar bij zit zou ik daarom voor de Ozone gaan.
|
|
|