Kitesurfers verliezen van Lepelaars, Andijk en Medemblijk onder vuur.

bosmeester

Geen avatar

Augustus 23, 2011, 22:27:48
edit2Rapporteer  
Neee nu zijn Medemblik en Andijk aan de beurt.  Waar gaat dit naar toe?

Dit mag niet gebeuren, Waar moeten we in Noordholland naar toe met N en O wind???? 
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 23, 2011, 22:38:21
edit2Rapporteer  
Even een screendump van het artikel gemaakt en je titel verduidelijkt. Goed om te lezen en hopen dat de NKV het kan winnen van deze papieren regels en bureaucratie die compleet losstaan van de werkelijkheid.

Mischiel, tegelijkertijd een bericht editten werkt niet Wink
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 23, 2011, 22:42:53
edit2Rapporteer  
Ik heb het in de gaten, Evans Grin
We hadden dezelfde gedachte: dit is sticky nieuws
bosmeester

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 23, 2011, 22:57:47
edit2Rapporteer  
ha dank je (up_kitesmiley   
prutmonster

Antwoord #4 Augustus 23, 2011, 22:57:54
edit2Rapporteer  
Het grappige is dat er eerder werd gekite dan dat er lepelaars waren !!

Wel jammer dat ik als Andijker niets van deze plannen wist .
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 23, 2011, 23:01:53
edit2Rapporteer  
Dat maakt het allemaal nog krommer dan het al is.

Ik hou van de natuur, alleen niet van de manier waarop men het op dit moment aan het reguleren is!
prutmonster

Antwoord #6 Augustus 23, 2011, 23:10:27
edit2Rapporteer  
Ik word er moedeloos van , het tourisme gaat hier op zijn gat en straks is de hele regio bankroet De tuinbouw is al jaren een drama , mede dankzij de zelfde groep idioten.

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 24, 2011, 01:34:16
edit2Rapporteer  
Lezen jullie dit ook " voor kitesurf locaties langs de noordzee kust heeft natura2000 geen gevolgen"

Uche uche... Echtwel!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 24, 2011, 08:45:14
edit2Rapporteer  
Lezen jullie dit ook " voor kitesurf locaties langs de noordzee kust heeft natura2000 geen gevolgen"

Uche uche... Echtwel!

Scherp opgemerkt Arend-Jan
Oostvoorne is al de sjaak dankzij die bullshit, ik vermoed ook de Slufter. En Kijkduin staat ook op de nominatie nu er een heel zeldzaam plantje is ontdekt Tongue
remco81

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Augustus 24, 2011, 09:24:44
edit2Rapporteer  
Wel raar is geen geld om een beetje ruimte in te richten voor kiters (zijn mensen ) en wel net een vermogen is uitgegeven om een natuurgebied aan te leggen voor dieren .Wie betaalt hier nou belasting ?
Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 Augustus 24, 2011, 09:36:53
edit2Rapporteer  
Eigenlijk moeten we de achterban optrommelen en gaan demonstreren in Den Haag bij de tweede kamer.

Je moet toch wat. Anders zijn de spots straks overvol.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #11 Augustus 24, 2011, 11:32:30
edit2Rapporteer  
Gewoon op Andijk blijven kitensurfen totdat er gehandhaaft wordt ..
en dat zie ik niet zo snel gebeuren
alleen uit de buurt van het vogelgebied blijven .. Grin
chico

Antwoord #12 Augustus 24, 2011, 11:57:47
edit2Rapporteer  
Ik houd ook vd natuur.

http://www.volkskrant.nl/../Onduidelijkheid-over-bouw-kolencentrale-Eemshaven.dhtml

Kijk dat is dan wel leuk nieuws. Ben benieuwd of de Lepelaars daar ook gaan winnen
wimbers

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #13 Augustus 24, 2011, 13:23:00
edit2Rapporteer  
ongelooflijk dat een milieuvriendelijke sport als kitesurfen (windenergie notabene) wordt verboden op plekken waar niemand behalve een zonderling met een verrekijker er last van heeft!

Is de NKV niet te lief, en wil deze niet te graag vriendjes blijven? oppositie is nooit erg, maar wel als men er bang voor is.

Als spots worden verwijderd, en men moet gaan klitten op kleinere spots die overvol raken, is dat ook slecht voor het mileu;
mensen moeten gaan rijden terwijl ze normaliter wellicht gewoon om de hoek wonen, drukke pots hebben parkeerruimte nodig,
handhaving kost klauwen vol met geld,
en de ongelukken op drukke pots nemen toe,

leuk dat de natuur de ruimte moet krijgen, maar de mensen ook.

wimbers

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #14 Augustus 24, 2011, 13:28:09
edit2Rapporteer  
Trouwens, dat stukje over texel is echt onzin, bij het surfstrand (zo heet het zelfs op google maps) zit je aan een basalt dijk. daar gaat echt geen vogel zitten.
er wordt gewindsurfd bij het leven, maar een kite ou er niet mogen.

Compleet belachelijk en zwaar overtrokken.

We zijn in nederland goed in 2 dingen,
1-regels maken, en 2: Ze allemaal braaf opvolgen.
Morres

Antwoord #15 Augustus 24, 2011, 14:47:07
edit2Rapporteer  
Ik houd ook vd natuur.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2862568/2011/08/24/Onduidelijkheid-over-bouw-kolencentrale-Eemshaven.dhtml

Kijk dat is dan wel leuk nieuws. Ben benieuwd of de Lepelaars daar ook gaan winnen

Ding komt er ECHT wel, kijk b.v. maar naar de afvalverbrandingscentrale in harlingen (welke de wet overtreed door geen uitstootgegevens te kunnen/willen bijhouden)..NL staat in de top 10minst corrupte landen geloof ik. Maar dat is volgens mij alleen maar omdat het hier er vee lstiekemer aan toe gaat dan een b.v. afrikaans land
Idefixe

Antwoord #16 Augustus 24, 2011, 15:35:00
edit2Rapporteer  
ongelooflijk dat een milieuvriendelijke sport als kitesurfen (windenergie notabene) wordt verboden op plekken waar niemand behalve een zonderling met een verrekijker er last van heeft!

Is de NKV niet te lief, en wil deze niet te graag vriendjes blijven? oppositie is nooit erg, maar wel als men er bang voor is.

Als spots worden verwijderd, en men moet gaan klitten op kleinere spots die overvol raken, is dat ook slecht voor het mileu;
mensen moeten gaan rijden terwijl ze normaliter wellicht gewoon om de hoek wonen, drukke pots hebben parkeerruimte nodig,
handhaving kost klauwen vol met geld,
en de ongelukken op drukke pots nemen toe,

leuk dat de natuur de ruimte moet krijgen, maar de mensen ook.

Voor wat betreft het inhoudelijke / feiten in dit artikel. Iedereen die wel eens wat met krantenartikelen enz te maken heeft gehad, weet dat het uiteindelijk altijd afwachten is wat een verslaggever uiteindelijk van zijn / haar artikel maakt.  Daarbij is het een groot verschil of jij zelf een artikel schrijft of dat een verslaggever informatie uit verschillende bronnen haalt en er vervolgens zelf iets over schrijft......

Dan de vraag of de "NKV niet te lief is" . Neem van mij aan dat wij ( NKV) dat zeker NIET zijn. Er is vanuit de NKV regelmatig behoorlijk "gas gegeven" om de doelstellingen te bereiken. En op zich gaat dat best wel goed. Vaak gaat het binnen "politieke" processen niet alleen om de inhoud / het product maar voor een groot gedeelte ook over het proces zelf.

Ga je kijken naar de invoering van het Natura 2000 gebeuren dan doe je zaken met RWS. Ik heb deze organisatie de afgelopen jaren leren kennen als organisatie die ten opzichte van het kitesurfen een hele positieve houding aanneemt. Daar waar mogelijk krijgen we BPR ontheffingen, daar waar mogelijk wordt het kitesurfen opgenomen in het beheerplan Natura 2000.

Daarbij ook de letterlijke tekst : De NKV gaat zeker in beroep tegen een verbod van kitesurfen Andijk / Medemblik.
a. We zijn nog steeds niet overtuigd van het feit dat kitesurfen op deze locaties daadwerkelijk schadelijke effecten heeft.
b. We verwachten bij een eventueel verbod een maximale inzet van de overheid voor een vervangende locatie. Is daar geen geld voor dan is ons standpunt dat er dan geen geld voor het nieuwe natuurbeleid is.

en daar gaan we echt niet LIEF over doen hoor
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #17 Augustus 24, 2011, 15:51:37
edit2Rapporteer  
goed gesproken Tom  ThumpsUp       ( al iets bekend van Oostvoorse Meer?)
Idefixe

Antwoord #18 Augustus 24, 2011, 15:58:20
edit2Rapporteer  
goed gesproken Tom  ThumpsUp       ( al iets bekend van Oostvoorse Meer?)

Voor het Oostvoornse meer zijn er geen heftige ( negatieve)  ontwikkelingen voor het kitesurfen te verwachten. Vanuit de regiocoordinatie NKV wachten we even met een officiële publicatie op het verslag van deze bijeenkomst van de beheerder / plaatselijke autoriteit. Dit om allerlei "cowboy verhalen en toestanden" te voorkomen.   
patrick87

Logs: 0 | 108 uur
Antwoord #19 Augustus 24, 2011, 22:23:02
edit2Rapporteer  
zo jammer dit..

ik heb jaren lang gekart. ging vaak naar de kartbaan in uitgeest en amsterdam
helaas hebben ze die enige 2 buiten kartbanen in noord holland weg gehaald..

nu ben ik helemaal gestopt met karten en ben gaan kitesurfen ! gaan ze ook nog kitesurf spots weg halen.

ik zoek me hobby's ook wel uit haha.
straks kan je in nederland alleen nog maar voetballen.

maar zonder gekkegeit het zou flink balen wezen als we hier niet meer mogen kite
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 Augustus 25, 2011, 08:46:36
edit2Rapporteer  
En in de Ardennen en de rest van Frankrijk schieten ze de vogels die in nederland mogen broeden en rust hebben doodleuk af vanaf midden September tot midden Februari. In de Ardennen (Belgische een Franse)zijn de jagers verenigingen dan weer sterk (dan mag je met je parapente op veel plaatsen niet vliegen vanwege de jagers).

Misschien moeten een uitwisseling doen: de jagers naar Noord Holland en de natuurbeschermers naar de Ardennen ?
Nature

Antwoord #21 Augustus 25, 2011, 17:38:31
edit2Rapporteer  
Sjonge jonge kunnen die lepelaars niet ff naar de lepelaarsplassen in almere gan ofzo Smiley
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Augustus 26, 2011, 11:53:56
edit2Rapporteer  
T
Trouwens, dat stukje over texel is echt onzin, bij het surfstrand (zo heet het zelfs op google maps) zit je aan een basalt dijk. daar gaat echt geen vogel zitten.
er wordt gewindsurfd bij het leven, maar een kite ou er niet mogen.

Compleet belachelijk en zwaar overtrokken.

We zijn in nederland goed in 2 dingen,
1-regels maken, en 2: Ze allemaal braaf opvolgen.

3 dingen.... De 3de is zeiken.

Tom, goed bezig!!!
Keut Local

Antwoord #23 Augustus 26, 2011, 17:32:42
edit2Rapporteer  
Tom respect voor je werkzaamheden! Ik was m`n geduld al snel kwijt geraakt!

Er komt een kolencentrale nota bene in het Waddengebied! Dit is een internationaal natuurgebied. De bouw is al in volle gang dus of links om of rechts om die centrale komt er.  Zodra er grote economische belangen spelen worden de effecten op de natuur altijd weggewuifd!

Die kolonie lepelaars zit ter hoogte van het voetbalveld/ kerk van Onderdijk, een plek waar geen kitesurfer komt! Alleen daar is het water namelijk ideaal voor deze vogel om te foerageren. (knie diep dus). Ik loop hier elke dag, ook als er gekitesurft wordt en die vogel kijkt niet op of om! I

Ik ben het er mee eens dat natuur moet worden beschermt, echter meet dan niet met twee maten!

Laatst kwam ik trouwens dit gekke bericht tegen... Hoezo natura 2000, drinkwatervoorziening Andijk...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.