Kite in hoogspanningsmast!!

Joris

Antwoord #25 Mei 20, 2005, 21:19:51
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af wat dat voor safety's zijn die niet werken!?

Of juist wel werken toch? Kan toch zijn dat hij echt ook zn leash los moest maken?

Flysurfer kites hebben standaard goeie quickreleases. Het lijkt me sterk dat ie zen leash los heeft moeten gooien want als je bar los laat land ie gewoon op zen trailing edge en dan blijft ie zo liggen. Dus of leash niet vastgemaakt of er moet wel iets heel raars zijn gebeurd.

En zowiezo raar dat ie der dan van door gaat.
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #26 Mei 20, 2005, 23:22:08
edit2Rapporteer  
Wel eens aan gedacht dat de kite gewoon op het strand heeft gelegen beetje zand erop/alleen een board erop, is gaan schuiven/rollen met alle gevolgen van dien??
Ik ben vorig jaar op zo'n kite gedoken. Die was gewoon geparkeerd, maar ging schuiven en kwam uiteindelijk vol in de wind...

Wat er echt gebeurd is, komt toch wel uit. Wees voorzichtig met conclusies...
WaZuP

Antwoord #27 Mei 21, 2005, 00:06:33
edit2Rapporteer  
Hebt wel gelijk bees maar dan nog als ik zie dat er dikke buien komen leg ik mijn kite toch altijd wel even vast met zeer veel zand erop. Ik weet nog dat op het autoplaya eerst ging regen trok toen aan en met zon er echt een dikke wind stond de kites op het strand begonnen gewoon weg te stuiteren hier moet je alert op zijn met wind stoten.

En mischien was meneer wel bang dat hij al deze kosten aan zijn broek kreeg als hj zig zou melden en is toen maar snel weggegaan ( vind ik niks gek als ik al die kosten hoor) maar ja kite is ook duur. Maar hij had nooit mogen weggaan.

Domme gast!
denniSS fuel
Gast
Antwoord #28 Mei 21, 2005, 12:20:08
edit2Rapporteer  
beetje jammer weer.......... Sad
kaboom!

Geen avatar

Antwoord #29 Mei 21, 2005, 12:44:49
edit2Rapporteer  
Inderdaad om te huilen...
Airjan

Antwoord #30 Mei 21, 2005, 14:22:36
edit2Rapporteer  
Toch goed dat dit soort berichten op dit forum worden geplaatst. Vooral voor startende kiters zoals ik wordt je op deze manier wel allerter en wordt het je wel duidelijk dat er wel gevaren aan de sport zitten. Tevens veel informatie over hoe je wel dient te handelen in dergelijke gevallen. Maar goed je verstand niet gebruiken kan net zo goed bij ervaren kiters gebeuren en echte ervaring doe je alleen maar op door in zulke situaties te belanden.  Sad Sad
Yannick

Antwoord #31 Mei 21, 2005, 15:44:58
edit2Rapporteer  
 die gast zal zich echt beroerd voelen als hij leest wat hij gedaan heeft! en wat het hem gaat kosten!
kiteripper
Gast
Antwoord #32 Mei 22, 2005, 12:47:42
edit2Rapporteer  
Tja zonde van die gast zijn vlieger. Ik heb het zien gebeuren en betreur het natuurlijk net als iedere ander. Maar om even alle onduidelijkheden uit de wereld te helpen. De gast in kwestie had inderdaad een wit/rood kenteken,,, en was terug aan het lopen naar de overgang om zijn kite te kunnen landen. Helaas kwam hij niet verder dan die electro paal die normaal in het water staat. Hij heeft volgens mij wel zijn seafty gebruikt maar deze moeten lossen omdat zijn bar bleef hangen in de duinen.  %proost% dat het goed is afgelopen en laten we hopen dat er geen gevolgen uit voortkomen. Hij heeft het er ook niet om gedaan
-_Wouter87_-

Antwoord #33 Mei 22, 2005, 13:46:10
edit2Rapporteer  
maar et blijft een belg
b.v.o

Antwoord #34 Mei 23, 2005, 07:59:14
edit2Rapporteer  
wat denk je zelf dat hij/zij zich gaat melden ze kite is vast kapot en dan moet die meschien nog gaan betalen nou die denkt van jammer van me kite maar is hem tog gesmeerd denk k
Buur

Antwoord #35 Mei 23, 2005, 11:33:26
edit2Rapporteer  
over eventuwle betaling van schade hoef de persoon zich niet druk te maken, daar behoor je voor verzekerd te zijn.
als je de schade persoonlijk zou moeten betalen, moet die gast de baan van alle topbestuurders ovenemen en dan 15 jaar lang alle bonussen sparen,  kan die de schade in termijnen betalen!

naish23

Geen avatar

Antwoord #36 Mei 23, 2005, 12:57:15
edit2Rapporteer  

Tenminste zo doe ik het als ik ineens vet overpowered ben! Voor mensen die willen weten wat ik bedoel...ik zoek even een link!

Ik zocht naar die link waarin Roeben losgat op noordwijk en vet overpowered het strand opkomt! Maar kan m niet vinden....Kijk effe naar wat ie met zn kite doet! Gebruikt zn board nog even om meer te remmen! Maar dat is lastig!

Ik weet welke je bedoelt Moza, ik had dat filmpje ook wel willen zien maar die hebben jullie moderators eraf gekeild omdat een van jullie Ruben's actie te onverantwoordelijk vond...
Moza

Antwoord #37 Mei 23, 2005, 20:19:05
edit2Rapporteer  

Tenminste zo doe ik het als ik ineens vet overpowered ben! Voor mensen die willen weten wat ik bedoel...ik zoek even een link!

Ik zocht naar die link waarin Roeben losgat op noordwijk en vet overpowered het strand opkomt! Maar kan m niet vinden....Kijk effe naar wat ie met zn kite doet! Gebruikt zn board nog even om meer te remmen! Maar dat is lastig!

Ik weet welke je bedoelt Moza, ik had dat filmpje ook wel willen zien maar die hebben jullie moderators eraf gekeild omdat een van jullie Ruben's actie te onverantwoordelijk vond...

Aha....daar is ie dus! Oke dat wist ik niet.....maar hoe er vervolgens snel wordt ingegrepen is in dit kader wel interessant! Anyway...gewoon pech....maar wat ik heb geschreven blijft gelden! Als je je kite laag houdt dan is dat in deze situaties beter....1 hand aan de bar 1 op je safety.
Finne

Antwoord #38 Mei 29, 2005, 15:53:36
edit2Rapporteer  
Nog even een laat antwoord op dit bericht......
ik zag gisteren (zaterdag 28-05) bij Haringvliet iemand kiten onder hoogspanningskabels?!?
Er zat dan nog wel een afstand van minimaal 25 meter tussen de kite en de kabels, dus zelfs met een behoorlijke sprong nog geen probleem. Toch leek het mij niet verstandig om hier te gaan kiten, een ongeluk zit in een klein hoekje......of recht boven je!!

Gast2
Gast
Antwoord #39 Mei 30, 2005, 11:41:14
edit2Rapporteer  
Nog even een laat antwoord op dit bericht......
ik zag gisteren (zaterdag 28-05) bij Haringvliet iemand kiten onder hoogspanningskabels?!?
Er zat dan nog wel een afstand van minimaal 25 meter tussen de kite en de kabels, dus zelfs met een behoorlijke sprong nog geen probleem. Toch leek het mij niet verstandig om hier te gaan kiten, een ongeluk zit in een klein hoekje......of recht boven je!!

Het mag zoiezo niet ondanks alle risico's.  Kite valt ook onder vlieger :-X.

Artikel 429. Wet boek van strafrecht onder E P)

Met hechtenis van ten hoogste veertien dagen of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:

hij die een vlieger oplaat of in de lucht heeft aan een lijn die zich geheel of ten dele bevindt binnen een afstand van vijfhonderd meter van een bovengrondse elektrische hoogspanningsleiding.
slufterhufters.com

Antwoord #40 Mei 30, 2005, 12:00:49
edit2Rapporteer  
Tevens komt daar nog bij kijken dat je kompleet van de pot gerukt ben als je in de buurt van hoogspanningsmasten komt.

Staat een paar miljoen volt op, ben je dom dan.
drei
Gast
Antwoord #41 Mei 30, 2005, 12:21:38
edit2Rapporteer  
uu, ola, die hoogspanningsmast is zeker 500meter van het strand vandaan, dus das niet echt in de buurt
slufterhufters.com

Antwoord #42 Mei 30, 2005, 12:59:27
edit2Rapporteer  
G75 post lezen...
DREI
Gast
Antwoord #43 Mei 30, 2005, 13:29:18
edit2Rapporteer  
oke, sorry, niet gezien

daanuh? %proost%
Roel W

Antwoord #44 Mei 30, 2005, 13:55:08
edit2Rapporteer  
Denk niet dat het er om gaat of het nu een"domme belg" is,een "gierige kaaskop" of een "neonazie duitser".

Er is een inschattingsfout gemaakt door een kiter die wel eens grote gevolgen kan hebben voor deze kitespot,wat ik ten diepste betreur.En niet tegenstaande dat de plaats waar er gekite wordt eigenlijk al verboden is omdat het nog bij vlissingen hoord.Als je naar het water kijkt en rechts van de kerncentrale is het vlissingen,links is Borssele.

Politie kwam al af en toe eens kijken,maar lieten ons gewoon begaan.Ben bang dat het nu wel eens anders zal kunnen zijn,hoop dat ik het fout zit.
slufterhufters.com

Antwoord #45 Mei 30, 2005, 14:58:05
edit2Rapporteer  
Had het erbij kunnen zetten Drei, mijn fout..

%proost%
Finne

Antwoord #46 Mei 30, 2005, 19:04:36
edit2Rapporteer  
Had de post wel eerder gelezen, moest er alleen aan denken toen ik die kiter zag! Vond het nogal een domme actie en volgens mij was hij daar ook niet gaan varen als HIJ zijn post op dit forum had gelezen!
DREI
Gast
Antwoord #47 Mei 31, 2005, 12:08:24
edit2Rapporteer  
 %proost%

volgende keer op vrouwenpolder bier arno, ipv blikje fanta light!! @#$
slufterhufters.com

Antwoord #48 Mei 31, 2005, 12:27:05
edit2Rapporteer  
Fanta is ook goed hoor, ben niet zo'n bierliefhebber, nog wel vet gebeult die avond...
DREI
Gast
Antwoord #49 Mei 31, 2005, 12:37:03
edit2Rapporteer  
goed bezig dan..

op chicapolder was ook nog top, dussa...

tot de volgende sesie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.