Veilige kitelocatie

marc Denessen
Gast
September 30, 2006, 16:34:35
edit2Rapporteer  
Ben een beginner en op zoek naar een veilige kitelocatie,

Maakt me in principe niet zoveel uit als ik wat verder moet rijden.
Brouwersdam, Oostvoorne of Harderwijk zijn voor mij locaties die het dichts in de buurt zijn.
kan iemand mij de voor en nadelen van deze 3 spots vertellen. Nogmaals veiligheid staat voor mij voor alles.
Heb iko-lessen gevolgd, kan ondertussen 2 richtingen varen, maar heb nog niet het gevoel dat ik alles 100%
onder controle heb. Vandaar mijn vraag naar een stek die echt veilig is, liefst waar ik nog in het water kan staan ( heupdiep!!). Vaar met een Vegas 05 14m2
CHRIZZZZ

Antwoord #1 September 30, 2006, 16:46:44
edit2Rapporteer  
oostvoorne autostrand....

Vrijwel overal kan je staan tot ver uit de kant, en het begin is meer een soort kom zodat je niet gelijk richtig open zee gaat. Loopt in het begin nog een klein stukje vaargeul waar je niet kan staan maar die is maar 5 meter breed ofzo en die kom je toch zowat niet tegen.. Ruimt is er verder wel genoeg alleen zijn er vaak veel beginners en scholen. Er is iig altijd wel iemand op het strand

Je moet alleen een takke end lopen van de parkeerplaatsen naar het strand, en als het eb is nog een takke end naar het water lopen....

B'dam is alleen het begin maar ondiep bij hoogwater, daarna wordt het er al snel diep
milamber

Antwoord #2 September 30, 2006, 16:48:32
edit2Rapporteer  
zijn alledrie top. Harderwijk en Oostvoorne kun je het langste staan. Harderwijk is de wind vaak wat vlageriger dan op oostvoorne.

Alledrie de spots kunne rete druk zijn. Maar als je iets verder loopt dan de rest heb je vaak genoeg ruimte voor jezelf. Alleen wordt het lopen bij oostvoorne dan wel erg lang... maar je moet er iets voor over hebben he.....
marcdenessen
Gast
Antwoord #3 September 30, 2006, 16:52:43
edit2Rapporteer  
Nou dank jewel.
Dan word het morgen Oostvoorne.
martijn85

Geen avatar

Antwoord #4 September 30, 2006, 17:07:38
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe zwaar je weegt, maar het zal morgen waarschijnlijk zo'n 20 knopen of meer worden.
Een 14 mtr is dan best wel veel en zkr als je nog weinig ervaring hebt. Of je weegt 100 kg........
En het is zo lullig als je een eind moet rijden en de condities blijken te heftig te zijn!

Groetn Martijn
marcdenessen
Gast
Antwoord #5 September 30, 2006, 17:13:43
edit2Rapporteer  
windguru geeft 18 knp aan
Weeg 86 kg
Pascal niet ingelogt
Gast
Antwoord #6 September 30, 2006, 17:20:44
edit2Rapporteer  
ik wi lniet stom doen, Maar bij windguru. kan je er altijd minstens nog 5/10 bij tellen
martijn85

Geen avatar

Antwoord #7 September 30, 2006, 17:24:27
edit2Rapporteer  
Idd windguru zit er vaak onder, je had beter vandaag al wat kunnen gaan kloten. Windfinder geeft al weer 21 knopen aan......... En als dat gemiddeld is, dan heb je ook nog eens vlagen....... Dusss....... Als ik jou was zou ik de gok niet wagen. Of snel gaan kijken voor een 9mtr bowkite en dan kan je altijd varen.......... in combinatie met die 14. Reis je niet voor niks.
kitestertje

Antwoord #8 September 30, 2006, 17:24:43
edit2Rapporteer  
niet zo overdrijven pascal
Peterkiter

Antwoord #9 September 30, 2006, 17:34:59
edit2Rapporteer  
Als je geen 9 of 10 m2 kite heb kan je beter morgen niet gaan kiten. Alle weersites geven windkracht 5 a 6 aan. Dan moet je zeker niet met een 14 m2 het water op gaan als je onder de 100 kilo weegt. Dat is vragen om ongelukken. Just a tip!
milamber

Antwoord #10 September 30, 2006, 19:31:28
edit2Rapporteer  
morgen naar horst en hopen dat het goed is.... ik moet helaas leren voor mijn examen! ***zooi!
Lebowski

Antwoord #11 September 30, 2006, 21:03:29
edit2Rapporteer  
Misschien morgen wel 6/7 bft aan de kust (zie teletekst). Windguru blijft stug 18 knopen aangeven. Naar Windguru moet je niet kijken. Teletekst en actuelewaterdata zijn beter.

En van die drie spots is oostvoorne de beste keuze. Altijd wel iemand die kan helpen en je kan ver staan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.