Lex
|
Ik ben in Haamstede, daar bij het meer kan mijn broertje niet echt vliegeren dus... maar veel plezier, ik ga weer is flyboarden (tong_kitesmiley)
|
|
|
kitestertje
|
ik wil best naar oostvoornse meer hoor maar bn dr ook nog nooit geweest
|
|
|
Frank77
|
Ik ben op oostvoorne geweest en de rit daarheen is er gemakkelijk. FF leren googlen: http://www.autostrand.nl/informatie.html zo ben ik er ook de eerste keer gekomen. Ik heb geen ervaring met oosten wind. Alleenals ik de afbeelding op google earth en maps.google.com zie, dan denk ik wel dat je goed moet kunnen hoogtelopen om niet op zee te eindigen met een enkeltje richting engeland... dus ik ben benieuwd of het goed te doen is.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
@ Frank
het gaat niet om Oostvoorne zelf. Het Autostand is ook wel bekend! En daar gaan we niet met Oost kiten. Maar het Oostvoornse meer is een ander verhaal.
Weet iemand of je in de buurt van Eurofun het water op kan...daar is immers strand enzo..
|
|
|
|
JB - On The Edge
|
Ja..dat kaartje ken ik..maar daar zie je toch nog niet op waar je heen moet! In principe heb je langs de Noord en Zuid kant van het meer overal sideshore..dus prima.
Volgende afslag na Eurofun.....bedoel je eerst langs de winkel rijden... Of bedoel je de afslag van de snelweg naar de winkel toe... Dan kom je dus aan de overzijde uit (vanaf Eurofun gezien...). ???????????
Ik ga er zondag sowieso heen om eens voor een lycro short en shirt te kijken voor in Egypte.
|
|
|
Lex
|
gewoon boardje met eurofun volgen, en dan de 1e/2e slag toch?
|
|
|
Nino
|
Let ff op! Veel obstakels op Oostvoornse meer, soort dammetjes, dus volgens mij is het niet echt relax varen. Volgens mij kun je dan beter doorrijden naar Hellevoetsluis of Herkingen.
|
|
|
Frank77
|
Excuses, te snel gelezen (sealedlips_kitesmiley)
Ik zie onderweg naar het autostrand bij de parkeerplaats (tegenover dat kot) die je onderweg tegenkomt altijd surfers met hun spullen sjouwen die onderweg zijn naar het meer.. Met maps.google.com en kom je een heel eind?
|
|
|
JB - On The Edge
|
Ja, weet wat je bedoelt. Dan zit je idd ongeveer tegenover Eurofun. Kan er eens kijken...als er meer kiters zijn...dan kan het altijd...
Maaruh...waar is Herkingen ergens???
|
|
|
Lebowski
|
hellevloet is niks met oost. En het mag ook niet.
oostvoorne meer is ook waardeloos (obstakels, dammetjes). sorry, maar dat zijn de feiten.
vrouwenpolder is wel mooi, genoeg ruimte. wel een stukje rijden vanuit de randstad, maar dan heb je ook wat.
|
|
|
KiteDemon
|
Oostvoornse meer is idd niet echt een relaxte optie. Met de altijd erg vlagerige oostenwind daar, in combi met de stenen dammetjes, waarna het gelijk diep wordt, is het zeker geen beginnersspot.
Beter dan maar een stukje rijden naar het IJsselmeer of Vrouwenpolder.......je moet er toch wat voor over hebben om te kunnen varen.
|
|
|
Red_Eric
Geen avatar
|
Hey Mannen, Vrouwenpolder => waar is die lokatie precies, ben wel eens opzoek geweest, maar nooit kunnen achterhalen of ik goed zat. Is het wel aan zee, bij de 'stenen'/ 'betonnen' dijk met trap en dat parkeerplaatsje ervoor? Groet,.........Eric
|
|
|
JB - On The Edge
|
Hmm...nee..klinkt dan niet echt relaxed...Oostvoornse Meer..
Maar waarom kan/mag Hellevoet niet?? Ben er pas keer geweest met zuidenwind..die was dan wel te zwak...maar toch...was best ok daar...wordt natuurlijk wel diep als je met sideshore wind richting het midden van het water daar vaart...
Eens ff kijken hoe lang ik moet rijden ricchting Ijsselmeer...
|
|
|
Frank77
|
Vrouwenpolder zier er op maps.google.com wel goed uit . Het is volgens mij gewoon een mega groot strand bij vrouwenpolder, maar wordt er nog ergens specifiek gekite? Ik kan de parkeerplaats herinneren en dan de dijk over of is het meer richting vrouwenpolder zelf? Is er stroming vanuit de schelde?
Het veerse meer lijkt ook een goede optie. Heeft iemand ervaring? Vroger waren daar veel windsurfers dacht ik.
|
|
|
Lebowski
|
Maar waarom kan/mag Hellevoet niet?? Ben er pas keer geweest met zuidenwind..die was dan wel te zwak...maar toch...was best ok daar...wordt natuurlijk wel diep als je met sideshore wind richting het midden van het water daar vaart...
Mag niet van de politie/gemeente. Tja, wat is de reden om het te verbieden, waarschijnlijk hebben ze daar hele goede redenen toe. Ik ken ze in ieder geval niet. Maar beter respecteren we ze wel....
|
|
|
JB - On The Edge
|
Hm..als het daar echt verboden is....dan mag dat wel ff bijgewerkt worden bij de Spotfinder. Wil natuurlijk geen risico lopen op een boete....gelukkig vorige keer geen problemen gehad...
Kortom...er blijft weinig over....
|
|
|
NIELZZZZ
|
laat het eerts maar gaan waaien morgen dan maar kijken waar we heen kenne
|
|
|
Frank77
|
Met een 12 m2 bow kon ik varen (75 kg), maar de helft van de tijd redelijk varen (kite blijven bewegen), een kwart van de tijd een lekkere vaart (kite stilzetten) en een kwart in het water teruggezakt. Erg vlagerige wind: een echt aan-uit dagje.
Het was voor mij achteraf niet echt de moeite om te varen op Oostvoornsemeer, want drie keer kunnen teruglopen (mijn belabberde techniek en te weinig power in de kite). Toch maar een 16 erbij kopen of 20 kg kwijtraken! Met oostenwind is het goed te doen op oostvoornse meer. Er is genoeg ruimte om te kiten, alleen blijven er veel in de ondiepe baai hangen/springen/oefenen. De strekdammetjes zijn erg irritant en daar moet je wel vaart houden anders ligt je plank/jezelf op die keien. Niet grappig. Geen beginners/beginners stek, maar iemand die normaal kan varen en hoogte kan houden kan er wel terecht.
Een handige stek (redelijk lang strand) is de afslag na de afslag van eurofun op de parallelweg (noordkant van het meer). Aan de overkant (zuidelijk gedeelte) zit je net op een inham, schijnt arelaxter te zijn i.v.m. slechte wind door de bomen???.
|
|
|
JB - On The Edge
|
Ben toch ook nog ff geweest. Moest toch bij Eurofun zijn. En er bleken aardig wat kiters te zijn. Door gereden naar het 2e strandje na Eurofun. Gezellig daar. Mn 16 opgelaten. Viel redelijk snel uit de lucht en viel door de lijnen heen waardoor ik die eerst weer goed moest doen. Uiteindelijk paar keertjes heen en weer gevaren, maar toch snel weer opgehouden....was gewoon niet echt lekkere wind. Maar opzich geen verkeerde spot...met Oost dan..
Het weer was trouwens heerlijk! Zonnetje erbij! Zeker niet koud! Ook het water niet! Met mn 5.3 pak natuurlijK!
Oja..ik was die kneus met die blauwe 16m2 AeroII. Ik kan aardig varen..maar met lastige wind...voel ik me soms echt alsof ik het voor het eerst doe...
|
|
|
Frank77
|
Eeuh, met een 3/2 shortarm was het niet meer heel erg prettig... Ik heb direct een 5/3 gehaald.
|
|
|
Vlaardingen
|
Gewoon met 3/2 shortarm gevaren, laat de winter maar komen. Wat een waardeloze wind vandaag. Pfffff wachten op meer en dan rap naar de slufter! Eerst twee gaatjes plakken door die #!@#$ groene dingen met blaadjes. Dan maar een paal op het zand, zie tenminste waar het fout kan gaan.
|
|
|
NIELZZZZ
|
nee ik heb ook niet veel op het water gezetenb vandaag meer in de auto einde van de dag nog ff gevaren maar was niet veel maarja volgende keer beter
|
|
|
Frank77
|
Er zat iemand (hij of zij, helaas niet gezien) met een zwarte kite (en roze/rode LE) als een idioot hoogte te lopen (rond 15:00 kwam hij of zij uit bij eurofun). Enorm respect, aangezien ik drie keer de walk of shame heb moeten lopen om weer bij de parkeerplaats te komen.
Welke kite, welk board, welk gewicht en hoeveel (jaar) kite ervaring hingen hier aan???? Ik ben heel benieuwd!
|
|
|