hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Hé Daniel! Welkom terug, hombre! Maar waarom de Notus(5?) met oude bar? Sinds de Notus2 is deze kite nl. erg verandert. Maar iig weer leuk dat er nieuwe koeien in de lucht bijkomen Welke maten? 10/7? Koeien zijn uit, paarden zijn hip!!
|
|
|
|
d@ni
|
Hé Daniel! Welkom terug, hombre! Maar waarom de Notus(5?) met oude bar? Sinds de Notus2 is deze kite nl. erg verandert. Maar iig weer leuk dat er nieuwe koeien in de lucht bijkomen Welke maten? 10/7? Hola Michiel!! Notus beviel zo goed dat ik er gewoon van uit ga dat de 5 ook zo goed blijft.. Hebben ze niets aan de bar veranderd?? Ja heb de maten 10 / 7 weer.. Mss later nog wel een 12 er bij als dat nodig is Inderdaad lekker hoor! Wat vindt je nieuwe vlam daarvan, Daniel? Hey Ron!! JA lief zijn ze he @ Michiel : Weet ze niet joh , en als ze het ziet dan geeft dat natuurlijk niets
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
@ Michiel : Weet ze niet joh , en als ze het ziet dan geeft dat natuurlijk niets Tussen de 2 en 3 zat al enorm verschil. En ik heb de 4 in de maat 12m, en die is weer anders. De 5 schijnt ook weer anders te zijn. Wel uitstekend voor low-end en hangtime, net als je N2's Maar een deel van de Notus2 is gaan zitten in de Krush. Ze zijn iig waanzinnig mooi! De bar is t.o.v. 2010 helemaal verandert. Maar de nieuwste 2013 bar komt pas op zijn vroegst in het voorjaar. Nu zit er nog de 2012 bar bij. Die is overigens prima! Ik heb er hier drie liggen
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zucht zit ik lekker in Kaapstad is er voor de hele week geen wind voorspeld
En wij hebben hier eindelijk een lenteweekend...ook zonder wind. Wel lekker het zonnetje. Ik was al bijna vergeten hoe die er ook alweer uitzag
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Stuur eens wat van die zon deze kant op, die mist is deprimerend.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik zit alleen net ff iets zuidelijker, zo is t uitzicht hier:
|
|
|
|
|
|
|
DeStudent
Geen avatar
|
Beetje overdreven om een heel nieuw topic voor te openen dus misschien zitten hier nog wat skim-boarders.
Welke redenen zijn er om een skimboard zonder vinnen te willen varen? Ik kan nu voor heel weinig een boardje op de kop tikken maar moet er nog even vinnen onder schroeven. De hamvraag is of ik ze demontabel moet maken of niet.
Board wordt licht-wind boardje overigens. Voor golf heb ik een waveboard, voor echt wind een twintip.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Beetje overdreven om een heel nieuw topic voor te openen dus misschien zitten hier nog wat skim-boarders.
Welke redenen zijn er om een skimboard zonder vinnen te willen varen? Ik kan nu voor heel weinig een boardje op de kop tikken maar moet er nog even vinnen onder schroeven. De hamvraag is of ik ze demontabel moet maken of niet.
Board wordt licht-wind boardje overigens. Voor golf heb ik een waveboard, voor echt wind een twintip.
Volgens mij om 'm nog losser/speelser te maken. Ed weet het vast wel
|
|
|
Monkh
Logs: 0 | 403 uur
|
Grootste voordeel zonder vinnen: je kan skimmen op 0,1cm water. Verder: je mist ze niet als je er niet aan gewend bent en het board is iets sneller rond als je een shovit of 360 maakt oid Nadeel: ietsiepietsie minder stabiel. Beetje overdreven om een heel nieuw topic voor te openen dus misschien zitten hier nog wat skim-boarders.
|
|
|
KappuhH
|
Vinnen = drag = minder lowend
|
|
|
DeStudent
Geen avatar
|
Kortom, geen vinnen er onder stoppen als ik dat zo lees. Had eigenlijk verwacht dat zo'n ding zonder vinnen niet fatsoenlijk op hoogte/koers te houden is maar dat kun je dan wss oplossen door meer op de kant te varen. Das mooi, scheelt weer een sloot werk, dan ga ik t board maar halen. Dan heb ik toch m'n low-end wel enorm verbeterd voor komend seizoen
|
|
|
d@ni
|
@ Michiel : Weet ze niet joh , en als ze het ziet dan geeft dat natuurlijk niets Tussen de 2 en 3 zat al enorm verschil. En ik heb de 4 in de maat 12m, en die is weer anders. De 5 schijnt ook weer anders te zijn. Wel uitstekend voor low-end en hangtime, net als je N2's Maar een deel van de Notus2 is gaan zitten in de Krush. Ze zijn iig waanzinnig mooi! De bar is t.o.v. 2010 helemaal verandert. Maar de nieuwste 2013 bar komt pas op zijn vroegst in het voorjaar. Nu zit er nog de 2012 bar bij. Die is overigens prima! Ik heb er hier drie liggen Thanks voor de info! Ben erg benieuwd! Moet goed zijn, ik hoop dat ze snel binnen zijn. Volgende week +10°C als het goed is, gelijk maar weer kijken of ik het niet verleerd ben.
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Het is simpel als je er vinnen onder schroeft is het geen skim meer
|
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Gelukkig heb ik maar 1 vin onder mijn skim Ik merk alleen extra stabiliteit wanneer je het skimmetje vlak vaart, vergelijkbaar met een wakeboard achter de kabel (welke ook vaak channels hebben, waardoor vinnen helemaal overbodig worden). Maar met kiten vaar je praktisch altijd iets gekant om hoogte te kunnen houden/maken, dus zonder kan prima! En ik zou zeggen probeer het gewoon eens met en zonder, dan merk je gelijk het verschil!
|
|
|