dennis82
|
De nieuwe cabrinha custom 133 heerlijk board en als je een foutje maakt in je trick vergeeft ie erg veel dus krijg je nog een mooie landing. Het is eigenlijk een freestyle board maar vaart erg lekker. Op choppy water uitstekend gaat er als een trein doorheen. Hoogte lopen doe je bijna geen moeite voor en planeren gaat door de oppervlakte erg snel.. High speed trix zoals kite loops land ik een stuk aangenamer dan met andere boards en de pop is echt heerlijk. Zit wel een prijskaartje aan en weet niet wat ie precies in Nederland kost maar hier op Aruba heb ik hem gekocht voor 400 eutjes.. In de kite magezine van maart NR2 2007 staat er een uitgebreid stuk over een test van het board check het uit!!! MZZL
|
|
|
Harm
|
De trax en de Rip zijn all-round boards. De demon en de shinn zijn te specifiek. Het grote verschil tussen de trax en de rip is de flex. De Rip heeft meer flex dan de trax. De trax is weer meer koersvaster. De rip is weer speelser. kortom de Rip en de Trax testen.
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik zoiu ook eens kijken naar Popper XT van Carved !
En neem dan gelijk een bak geld mee Ik heb het zelfde probleem en ben ook aan het rond kijken voor iets anders... Maar welke test ik ook lees de 555 en de 666 komen bijna altijd als best uit de test.. Zeg maar de volkswagen Golf van de boards Maar ik ben een apart mannetje en wil mij altijd onderscheiden door iets anders te willen doen dan alle andere maar dat valt niet mee Het is namelijk moeilijk om ergens boards te kunnen testen om zo te kijken wat je graag zou willen kopen.. Het wordt helemaal lastig wanneer je altijd in de weekeinde moet werken... Maar wat dacht je van de Underground Flx of de Naish Thorn III Succes met je keuze en ik zoek ook nog ff verder (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Harm
|
@ mini-me de popper XT kost 649 in verhouding met de rest is het een normale prijs.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Als je echt een goed allround zoekt moet je zeker ook eens de North Jaime pro proberen ,Ik heb de afgelopen maanden verschillende kiteboards getest ( 666-555-f-one -spleene ) en heb voor de Jaime pro gekozen . De jaime pro is echt een heel relext board ,vooral in choppie omstandigheden en loopt zeer goed hoogte ,en er zit veel pop in ,En is heel goed te controleren ook als het hard waait.. En hij is inmiddels al in prijs gezakt ik heb er 599,- voor betaald..
|
|
|
Hessel
|
Zelf vind ik de Soll 2007 er ook erg goed uitzien: goed in de chop, goede pop, goed in golven, goed in de bochten en zoals je in meerder filmpjes kan zien is er ook hard mee te beulen (dacht dat ik m bij kitepunks zag), kan me alleen niet voorstellen dat die ronde outline werkt bij hoogte lopen. Maar ach, wie ben ik om dat te zeggen
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
@ mini-me de popper XT kost 649 in verhouding met de rest is het een normale prijs.
Je hebt gelijk Harm...Ik was ff in de war met die andere boards van Carved want die kosten 800,-... Ik vind alleen de board die jullie opnoemen zo kort..... of ligt dat aan mij.... De Jaime Pro is niet groter dan 131X39,5 (L) en die Carved is ook maar tot 130 en anders krijg je de 132x44 en dat is ook geen optie want dan stuiter je over het water heen... Het moet echt een one board quiver zijn voor een gast van 90 kg.... Kun je de Thorn III ook goed als All round board gebruiken???
|
|
|
Harm
|
Door de extreme concave is de popper voeld het board kleiner/speelser aan. maar het board heeft wel veel volume waardoor je snel palneerd. je zou het board eens moeten testen mini-me.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
En zo'n cabrinha costum is dat wat voor een beginner die al wel kan varen en er door mee wild groeien en ook duurbaarheid heefd???
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
ik zou zeker ook eenbs naar de nieuwe naish haze kijken. Ook al staat deze (onterecht) bekend als een beginnersboard(door de grote maten waarin dit board te verkrijgen is), ik ben van mening dat het 1 van de beste volwaardige allround boards is! iedereen die hier iets over wil zeggen moet hem eerst hebben geprobeerd vind ik trouwens @ M@GIC: een dillema is een gedwongen keuze tussen 2 of meerdere slechte opties, al de boards die je al hebt opgenoemd zijn geen van allen slechte boardjes, dit is dan dus ook geen dillema (kiss_kitesmiley)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Door de extreme concave is de popper voeld het board kleiner/speelser aan. maar het board heeft wel veel volume waardoor je snel palneerd. je zou het board eens moeten testen mini-me.
Ik denk dat we een date hebben (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
frenk
Geen avatar
|
De jaime pro is echt een heel relext board ,vooral in choppie omstandigheden en loopt zeer goed hoogte ,en er zit veel pop in ,En is heel goed te controleren ook als het hard waait.. En hij is inmiddels al in prijs gezakt ik heb er 599,- voor betaald..
wat is de bedoeling dan van zon mega dikke rail.en spoort hij dan nog wel of wordje bij harde wind over je board getrokken
ik vaar nu met jaime 06 en wil ook een nieuw board zit tussen jaime/shinn/en de 666 2007 doe een beetje het zelfde als M@GIC alleen al 6 jaar
alvast bedankt
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
De jaime pro is echt een heel relext board ,vooral in choppie omstandigheden en loopt zeer goed hoogte ,en er zit veel pop in ,En is heel goed te controleren ook als het hard waait.. En hij is inmiddels al in prijs gezakt ik heb er 599,- voor betaald..
wat is de bedoeling dan van zon mega dikke rail.en spoort hij dan nog wel of wordje bij harde wind over je board getrokken
ik vaar nu met jaime 06 en wil ook een nieuw board zit tussen jaime/shinn/en de 666 2007 doe een beetje het zelfde als M@GIC alleen al 6 jaar
alvast bedankt
Over welke mega dikke rail heb je het Frenk???
|
|
|
frenk
Geen avatar
|
hehehe.... in vergelijking met het 2006 model en een nobile heeft de jaime 07 een veel dikkere rail(geel) wat mij er van weerhoud om weer een jaime te kopen,en meer naar een shinn zal wijken
|
|
|
xav
Geen avatar
|
Maar ik ben een apart mannetje en wil mij altijd onderscheiden door iets anders te willen doen dan alle andere maar dat valt niet mee
zelf een board maken!
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Maar ik ben een apart mannetje en wil mij altijd onderscheiden door iets anders te willen doen dan alle andere maar dat valt niet mee
Of laten maken!!
|
|
|
xav
Geen avatar
|
btw, een dikke rail in het midden is toch juist super
|
|
|
hendrik@zwin
|
laten maken en jullie liggen te zeuren over de afmetingen van de popper XT laat er dan gewoon een custom maken
|
|
|
dennis82
|
cabrinha custom 133 is zeker een lekker boardje voor beginners die net een beetje kunnen staan want ik heb een paar maatjes van me die net begonnen zijn en er goed op konden varen en je ken er zeker mee doorgroeien ...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Oke dat is mooi want ik weet echt niet wat voor board ik wil. Ik vaar ook cabrinha kites en dan is het wel grappig om ook een cabrinha board te hebben. Al is het geen must want het mag ook een ander merk zijn.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
hehehe.... in vergelijking met het 2006 model en een nobile heeft de jaime 07 een veel dikkere rail(geel) wat mij er van weerhoud om weer een jaime te kopen,en meer naar een shinn zal wijken
Heb je er al eens mee gevaren ? Een "dikke "rail hoeft niet iets negatief te zijn , Ga de Jaime pro 07 maar eens testen ik weet zeker dat je het een heerlijk boardtje vind..
|
|
|
007
Geen avatar
|
Om je advies te geven tussen de 555 en de shinn (ik heb ze beide 555 130x39 en shinn 130x40). Mijn vriendin vaart op de 555.
Jouw vraag wat is het ultieme allroundboard.... Dit is de shinn. Zonder enkele twijfel. De 555 vaart heerlijk, maar de Shinn biedt toch iets meer.
Wat kun je het beste kopen? De 555. Zeker gezien het prijsverschil. De 555 wordt je niet zat.
Het voornaamste verschil is te merken met het golvrijden. De Shinn maakt de bochten een stuk korter.
Ik heb ook nog met de Spleene gevaren welke ik ook erg lekker vond. Maar voor mij kwamen de maten van de Shinn beter tegemoet aan mijn wensen.
|
|
|
Flakkee Local
|
Waarom hoor ik niemand over Brunotti???????
Ik zit te wachten op mijn pro x 128x38,5 en ik denk dat dat ook een goed board is (mag het hopen)........
|
|
|