Airush vs Others?

Fré

Juni 21, 2007, 21:29:54
edit2Rapporteer  
Guys/Girls,

Sta te springen om mijn oude flow 12, 2004 te vervangen door een nieuwe flow 12, 2006.
Maar... heeft iemand reviews?
En/of kan er iemand vergelijken met anderen zoals bepaalde North- of FONE-vogels?
Mis in mijn huidige flow (2004) beetje lift en hangtime... Is die beter tov de 2006-versie?
En hoe verhouden de high-wind-ranges zich, de oude tov de nieuwe?

Aaargh, weer veel te veel vragen... Alvast bedankt als er iets van kan worden gedemistifieerd.

Greetz,

Flying Fré
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Juni 21, 2007, 21:33:21
edit2Rapporteer  
Zie www.kitesurf.nl De moderator wordt gesponsored door Airush en vliegt er al een aantal jaar mee...
roberto. B

Antwoord #2 Juni 21, 2007, 22:28:10
edit2Rapporteer  
bij sports4fun in zwartsluis hebben ze nu de 2006 flow voor spotprijzen liggen
Silversurfer1

Antwoord #3 Juni 21, 2007, 23:49:25
edit2Rapporteer  
@marcel; lekker objectieve review krijg je dan  Huh

ik weet niet hoe de 2006 flow vaart, maar weet wel dat de 2007 fone tribal II erg goed bevalt. heel erg allround. freestyle goed (unhooked varen enzo), goeie lift, goeie controle, niet te snel, niet te langzaam, planeert snel aan, vaart lang door, heerlijk golfrijden, goeie afwerking. neem wel de 11 want de 13 is wat trager.

ook gevaren met de 2006 north vegas, maar dat was ook een heeeel lekkere kite!  ThumpsUp

succes met je beslissing  Joepie
Morres

Antwoord #4 Juni 21, 2007, 23:53:30
edit2Rapporteer  
ik hebde flow 14 gevaren

ik kon er niet mee wegkomen bijna...terwijl mn spitfire III 12 ik gewoon hoogte mee kon pakken...

ding was zo traag als bagger, en de depower is 1.50 meter lang...ik kan er nooit bij, en ik heb lange armen..

ik raad em af

edit: heb het over 2007 model flow
Joop_XL

Antwoord #5 Juni 21, 2007, 23:58:09
edit2Rapporteer  
Een paar dingen die je denk ik moet weten om de juiste keuze te maken.

De Airush 2007 kites komen van een andere fabriek dan 2006, de rede hiervoor was om de kwaliteit nog verder te verbeteren. In deze fabriek worden ook de slingshot kites gemaakt.

De Flow van 2006 is totaal anders dan 2007, hij is van een C vorm naar SLE gegaan. Nog meer stabliliteit en een groter depower bereik.

Wil je meer lift en hangtime dan is de 2007 Flow SLE een zeer goede keuze, wil je meer draaisnelheid zou ik voor  de Vapor gaan.

Ik heb de afgelopen maanden met de Flow SLE, Vapor en SS Fuel gevaren. Mijn voorkeur gaat uit naar de Vapor, maar het is maar net wat je in een kite zoekt !!

In de nederlandse kitesurf magazine hebben de afgelopen maanden ook een aantal testen gestaan van Airush kites.

Hier een pdfj van de Vapor http://www.kitesurfwinkel.nl/Airush%20Vapor%20TEST%20kitesurfmagazine.pdf

Flakkee Local

Antwoord #6 Juni 22, 2007, 00:05:59
edit2Rapporteer  
Ik ben een Airush fan, vaar zelf reactor 2006 en Flow 2005 8m.

Ik heb op het testweekend van Coraaltje in Ijmuiden met de Flow 2006 10m gevaren.
Ik was er niet kapot van, het explosieve gevoel wat mijn 2005 heeft zit er niet meer in.
Het bereik zal vast veel groter zijn.
De bardruk was enorm, maar de teamrider waar hij van was zei dat hij die nog af moest stellen.

Ik heb de Vapor 10 gevaren en die vond ik veel lekkerder.
Die is extremer en had echte vette hangtime.
Ik sprong ook vet hoog met die Vapor.

De teamrider daarintegen was helemaal gek van de Flow, hij vaarde er al een tijd mee en vond het een goede kite om progresssie mee te boeken wat betreft zijn trucs.
Hij kon hier beter mee oefenen dan de Reactors die hij ook heeft.

Ik ben toch wel een Reactor fan, voor mij geen Flow.

Sterkte met je keuze
JorritPi

Antwoord #7 Juni 22, 2007, 00:31:05
edit2Rapporteer  
Ik heb een Airush Flow 2006 8mtr. Niet echt te vergelijken met een 12 meter waarschijnlijk.  (grinnik_kitesmiley) Joepie
Maar ik vind het echt een super kite. Goed te de-poweren en een veel hangtime en veel lift. Erg veel bar-druk, stuurt asociaal snel!

Jep, ben helemaal tevreden.
Marcel~

Antwoord #8 Juni 22, 2007, 02:25:00
edit2Rapporteer  
?? Een Airush teamrijder vliegt al die modellen en kan mi als enige de verschillen tussen de Airush kites goed vaststellen. Wat heeft dat met objectiviteit tov andere merken te maken? Dat wordt toch niet gevraagd ???

Ik heb zelf met de Airush Reactors 2005 en 2006 gevlogen. Superkites maar eigenlijk puur vanwege de opgevouwen grootte en ditto enorme tassen met de nog langere tiplat in de 2006 modellen ben ik naar Naish Ravens gegaan... Daar stop ik er twee van in de achterbak in de plaats van 1 Airush (cry_kitesmiley)
Joop_XL

Antwoord #9 Juni 22, 2007, 02:44:46
edit2Rapporteer  
Ik heb in 2006 ook een tijdje met de reactor gevaren en wat is die kite snel ! Die stokken waren inderdaad zwaar k...e

Wat mij vaak opvalt bij het vergelijken van kites op forums dat de doelgroepen door elkaar gehaald worden. Een extreme C kite moet je niet vergelijken met een Intermediate SLE kite net als of ze het zelfde moeten kunnen.

De flow van 2005 en 2006 was meer een beginner tot gevorderde kite, zeer stabiel en niet te snel. Nu het een 2007 SLE kite is, is hij nog steed stabiel en niet te snel , maar ook een zeer groot depower bereik en windrange. Je kunt met de kite van 3 naar 2 kites met het zelfde bereik. Ik vind het een echte freerider naar wakestyle, maar hij is niet super snel en explosief.

Als je dat wilt moet je toch echt de Vapor nemen of de Reactor.

Ik heb zelf voor de Vapor gekozen ipv van de Reactor omdat er meer verstevigingen op zitten, one pump systeem heeft, groter inzet bereik, makkelijker herstarten. De Reactor zal nog wel iets sneller zijn !

Maar ja dit is mijn mening, iemand anders zal er wel weer totaal anders over denken Smiley

Hier nog de test van de Flow in kitesurf magazine

http://www.bigairkitesurfing.nl/images/stories/pdf/Test%20Airush%20Flow%2010%20SLE%20%202007.pdf

Flakkee Local

Antwoord #10 Juni 22, 2007, 03:54:38
edit2Rapporteer  
als je de reactor opgerold hebt,  moet je je hand in de rol steken en de lat er een stuk uittrekken richting de LE.
Dan kan je vervolgens het deel waar geen lat meer in zit dubbelvouwen.
Het pakketje is dan echt niet groot meer hoor.

Mijn Flow 05 is een C en ik vind hem toch behoorlijk snel, zeker niet voor beginners. staat nu wel op 20m lijnen, maar ondanks dat toch snel.

Marcel gewoon stationwagon gaan rijden hoef je je kites niet aan je auto aan te passen.
Fré

Antwoord #11 Juni 22, 2007, 13:48:25
edit2Rapporteer  
Mjah, 2007 is geen optie... ik hou mijn budget onder de 500euro. Smiley
Ofwel verder varen met mijn oude flow 2004, oftewel ne nieuwe flow 2006.

Oftewel een ander groot/populair merk (hier in de lage landen) waar ik een kiteje
met veel hangtime én veel lift van vind.
Zonder de extreme reactor toer op te gaan, want die is me te snel voor een 12.
Silversurfer1

Antwoord #12 Juni 22, 2007, 15:05:03
edit2Rapporteer  
@marcel; oke dat is zo maar hij zal nooit echte nadelen noemen.

kijk anders voor een vegas 2006. is een fantatische kite  ThumpsUp sommige zeggen zelfs beter dan de 2007  (sealedlips_kitesmiley)
helium

Antwoord #13 Juni 22, 2007, 16:14:36
edit2Rapporteer  
Hey,

Maat van me vaart de Flow 2006 12m. Vind de kite een beetje traag en als je even de kite niet in de gaten houd stuurt ie zo weg en word je zonder dat je het in de gaten hebt gelanceerd.
Maar het is wel een krachtige kite met een goede airtime.
Vergelijk de kite met m`n 13 Fuel, stuurgedrag van Fuel is degelijk sneller en je voelt beter waar de kite zich bevind maar de airtime van de Flow is dan weer wat hoger.
Kortom: kite ok maar beetje onvoorspelbaar.
Zou er zoiezo een clamcleat op laten zetten zodat je de 5e lijn kunt trimmen wanneer je overpowered of op het land staat.(dus alleen de 5e lijn aanspannen)
Succes met je nieuwe aanwinst Joepie Joepie
Marcel~

Antwoord #14 Juni 22, 2007, 20:53:47
edit2Rapporteer  
Haha,

Ik rij momenteel in een Opel Zafira. Dat past dus gemakkelijk...

Maar ik kan nu lekker een kleinere auto gaan rijden... Het is een Golf cabriolet geworden... (hangloose_kitesmiley)

En Ruud Overwater is redelijk objectief vind ik zelf...
Pbter

Geen avatar

Antwoord #15 Juni 22, 2007, 21:00:41
edit2Rapporteer  
Ik ben een Airush fan, vaar zelf reactor 2006 en Flow 2005 8m.

Ik heb op het testweekend van Coraaltje in Ijmuiden met de Flow 2006 10m gevaren.
Ik was er niet kapot van, het explosieve gevoel wat mijn 2005 heeft zit er niet meer in.
Het bereik zal vast veel groter zijn.
De bardruk was enorm, maar de teamrider waar hij van was zei dat hij die nog af moest stellen.

Ik heb de Vapor 10 gevaren en die vond ik veel lekkerder.
Die is extremer en had echte vette hangtime.
Ik sprong ook vet hoog met die Vapor.

De teamrider daarintegen was helemaal gek van de Flow, hij vaarde er al een tijd mee en vond het een goede kite om progresssie mee te boeken wat betreft zijn trucs.
Hij kon hier beter mee oefenen dan de Reactors die hij ook heeft.

Ik ben toch wel een Reactor fan, voor mij geen Flow.

Sterkte met je keuze

hij moest hem nog afstellen, maar vaarde er al een tijdje mee rond?
Joop_XL

Antwoord #16 Juni 23, 2007, 16:32:18
edit2Rapporteer  
@ helium 

Kijk daar gaan we weer, word de Flow vergeleken met een Fuel. Mag natuurlijk wel maar het zijn 2 totaal verschillende kites, bedoeld voor verschillende doelgroepen.

De Fuel komt meer overeen met de Reactor !

Als je naar de 2006 line-up kijkt van Airush was dat Reactor - Lift - Flow, van snel naar minder snel, van minder stabiel naar meer stabiel.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.