Passie
|
kitebag is zowiezo Dokken!!... of je moet 'n goeie smoes hebben zoals wij het hadden naar egypte
|
|
|
Armband
|
Welke smoes was dat?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ben in mei met transavia naar Griekenland gevlogen met 2 personen. Totale bagage: 20kg koffer, 20kg boardbag van 150cm, en 10kg aan handbagage (die ze niet gewogen hebben). Kosten: €0,- Check op hun website de bagagevoorschriften, en print deze uit en meenemen. Tip van mijn kant: laat je inchecken door iemand van KLM of een andere maatschappij (die nemen vaak het incheck werk van Transavia op Schiphol over). Zij weten meestal van niets en dat helpt ook. Was zelfs verbaasd dat ik net zo snel weg kon lopen bij de balie als ieder ander. Dat is in het verleden wel eens anders geweest (7x met vliegtuig gear mee tot nu toe) Ik weet dus niet waar Passie het over heeft. Deze regels zijn bij Transavia een paar mnd geleden verandert. Maar ik ben 2jr geleden ook naar Egypte gevlogen -> kosten €0,- Mijn ervaring is binnen bagagevrijdom blijven, en niet te extreme grote en opvallende kitebag mee
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Ja... ik heb dus ook eerder en vaker gevlogen zo ook met Transavia... maar vorig jaar was het ook een een heel gestoei... om mijn koffer en boardbag mee te krijgen voor noppes ... op de terugweg helemaal.. die vrouw achter de balie sprak voor geen meter engels... Maar ik denk dat ik het dit jaar ga proberen... als handbagage mijn torch 9 met bar erin.. die voldoet precies volgens de handbagage afmetingen en gewicht... en dan heb ik gewoon een travelbag van mystic van 150.. en daar doe ik dan kleren in en kitestuff.. en als ze dan zeiken dan zeg ik luister eens.. heb hier een papier van jullie site.. en ik heb de boekmaatschappij heeft het aangemeld (tong_kitesmiley).. hahaa maarja brrrr
|
|
|
mightymark
Geen avatar
|
transavia is niet dokken..... je mag 20kg pp meenemen en blijf daaronder! en blijf ook onder de 160cm...bij ons duurde het ook even maar we hoefden niet te betalen naar el gouna...oh jah het klopt ik zie het al onder de 160cm en onder de 20kg is niet betalen zei de muts op schiphol.. wel betalen is in de situatie tas van 20kg + een boardbag... ohjah ik heb wel eens ongelofelijk verhaal gehoord dat iemand zijn lijnen door de security aan stukken zijn gesneden omdat hij zijn bar (lees:gevaarlijk wapen) bij de handbagage had. http://www.dubaikiteforum.com/forum/viewtopic.php?t=1646Passie was ook met martinair gevlogen daar heb je minder vaak geluk maar wel eten onderweg.....
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Martinair was prima geweest... betalen 80 euro en klaar... transavia is 120 euries... het probleem is.... ik krijg het niet onder de 20KG hahaha weet ik nu al ik ga van de week eens pakken en oefenen om onder de 20 te blijven... Maar mightymark dus gewoon met 2 man... 1x koffer en 1x travelbag beide 20kg.. ?
|
|
|
mauricewillem
|
wij zijn met 3 man naar portugal gevlogen met transavia vanaf rotterdan airport. 3 grote kitebags totaal 72 kilo 7 kite 3 boards laptop foto camera filmcarera voor 2 weken kleren en 5 kilo gordijnen (particulier huisje van vrienden of wij de nieuwe gordijnen op wilde hangen)
dus 72 kilo aar 60 mocht is 12 kilo teveel
ja jongen word bij betalen dus wij dachten nou daar komt een rekening wij naar de overload balie €6,= de kilo dis 12 kilo keer €6,= was dus 72 eurotjes met 3 man echt een lachertje,
op de terugweg helemaal nik bij moeten betalen. echt geweldig die transavia
gr maurice
|
|
|
Tjok
Gast
|
transavia is niet dokken..... je mag 20kg pp meenemen en blijf daaronder! en blijf ook onder de 160cm...bij ons duurde het ook even maar we hoefden niet te betalen naar el gouna...oh jah het klopt ik zie het al onder de 160cm en onder de 20kg is niet betalen zei de muts op schiphol.. wel betalen is in de situatie tas van 20kg + een boardbag...
Klopt, zorg dat je pakket niet langer is als 1.60!! Dan mag het gewoon gratuit mee bij Transavia. Had ik tenminste 2x toen ik naar Egypte ging.
|
|
|
mightymark
Geen avatar
|
p.p. 20kg dus bv kitebag 25kg en andere koffer 15kg... tip: neem een kitebag zonder wieltjes (wel zwaar zeulen maar scheelt zeker 2kg) en neem een stevige sporttas ipv een zware koffer ;-) ohjah doe zoveel mogelijk kleren aan :-p met je trapeze in het vliegtuig hahaha als je vriendin meegaat hoeft ze alleen maar een paar bikinis mee te nemen, scheelt jou weer kitezooi. en terug is het nooit dokken als je maar een paar kg erover heen zit. succes!!
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Whahahaha dan ken je mijn vriendin nog niet.... whahaha die zit ieder jaar boven op haar koffer dan snap je wel wat ik bedoel.... daar past niks in zeg maar whahahaha maar komt goed... ik ga neem alleen een schone boxer mee ... nee haha gewoon wat minder meenemen... die wielen jaa.. ik zat al te kijken bij mijn bag kan het er allemaal af... maarja met zijn 2en dat ding tillen is appeltje eitje... komt goed! Dank u allen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik prop bijvoorbeeld mijn harnas (zonder haak) in mijn handbagage. Bar hier niet indoen vanwege die bizarre regels van tegenwoordig. Vergeet ook je kiteknife er niet uit te halen Ik pak mijn boardbag in met de weegschaal erbij. Tot nu toe iedere keer gelukt. Ga binnenkort naar nieuw zeeland, en dan moet helaas een pak mee. Ben benieuwd...
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
oke dan.... njaa we zullen eens gaan passen en meten..! Woendag avond zal ik het resultaat tonen hahaha ben benieuwt.
|
|
|
maarten_schepers
|
Tot 1.65 meter en 20 kg. is het geen probleem om bij Trans kite,surf of wake spullen mee te nemen. neem voor de zekerheid even een uitdraai mee van de website, veel plezier
|
|
|
Garmt
|
Ik zou zelf juist _niet_ bij KLM inchecken. Ik heb met hun ook een paar keer met kitesurfspullen gevlogen, en zodra ze iets zien dat op een sporttas lijkt vragen ze direct "zit hier een wake/kite/surfboard in? of is het een golfuitrusting? of iets anders wat op de verboden lijst staat?" (en bij KLM is dat tegenwoordig zo'n beetje alles wat met sporten te maken heeft - ongeacht of het binnen de maten blijft!). De regels van Transavia zijn wat dat betreft een heel stuk soepeler, maar dat moet de KLM-mevrouw maar net weten.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
neem een engelse uitdraai mee. Op schiphol geen problemen met kitebag, maar terug is een heel ander verhaal. Ik kon gaan dokken, gelukkig is transavia zo lief om het bij thuiskomst meteen weer terug te storten!
Ik had namelijk wel een NL uitdraai meegenomen, mjah dat kunnen ze in het buitenland niet lezen.
|
|
|
Passie
|
ohja ik vloog met martinair. sorry foutje moet kunenn
Trouwens met het jetix vliegtuig
|
|
|
CHRIZZZZ
|
wij hadde ook transavia koste nix. overgewicht van 9 kilo koste ons ook nix. Gewoon lief kijken (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
TtHoM@s
|
wij hadde ook transavia koste nix. overgewicht van 9 kilo koste ons ook nix. Gewoon lief kijken (grinnik_kitesmiley)
9 kg was het zoveel (geschokt_kitesmiley) tja die beuty case van jou ook haha zag je me eens lief kijken toen ik achter die koffer tevoorschijn kwam (tong_kitesmiley)
|
|
|
Tootega
Gast
|
waarom is een kiteboard/kite-uitrusting dan verboden om mee te nemen? wil mijn uitrusting namelijk ook meenenen naar mexico in september.
|
|
|
CHRIZZZZ
|
9 kg was het zoveel (geschokt_kitesmiley) tja die beuty case van jou ook haha zag je me eens lief kijken toen ik achter die koffer tevoorschijn kwam (tong_kitesmiley) hahaha, ja jij kan ook zo lief (gay) kijke (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik zou zelf juist _niet_ bij KLM inchecken. Ik heb met hun ook een paar keer met kitesurfspullen gevlogen, en zodra ze iets zien dat op een sporttas lijkt vragen ze direct "zit hier een wake/kite/surfboard in? of is het een golfuitrusting? of iets anders wat op de verboden lijst staat?" (en bij KLM is dat tegenwoordig zo'n beetje alles wat met sporten te maken heeft - ongeacht of het binnen de maten blijft!). De regels van Transavia zijn wat dat betreft een heel stuk soepeler, maar dat moet de KLM-mevrouw maar net weten.
Beter lezen: juist OMDAT ze bij de KLM de regels van Transavia niet goed kennen kan dat een voordeel zijn. Tegen mij zeiden ze idd. dat het KLM niet gratis is (dus niet meer vliegen met die gasten). Bij mij heeft het 2mnd geleden zeker geholpen om heel snel klaar te zijn, zonder discussies e.d. Waarom gaat het NKV zoals de Duitsers niet om de tafel met een aantal vliegmaatschappijen? Bij de Oosterburen kun je bij de lokale maatschappijen vrijwel altijd gratis je gear meenemen.
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Ik ben bang dat dat niet gaat werken... om de tafel met transavia... wat zal hun het uit maken.. die paar kitesurfers... ten op zichte van 100000 man die sponsoring aanvragen voor een groepsreis... ik ben zelfs bang dat ze niet eens een afspraak voor elkaar krijgen.
|
|
|
boardergirltjuh
|
Ingecheckt bij KLM. 25 kilo boardbag (met z'n tween).
" Zijn het golfspullen?" (had verhalen gehoord over kitestuff 80 euro) Dus ik: "Ja,.. zoiets" " Daar rekenen wij kosten voor. € 30 euro (retour) alsjeblieft"
Ach, 15 euro de man. Moet kunnen.
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Oke net ff zitten passen en meten en vooral wegen Met een koffer en losse boardbag is het 26Kg... en alles in mijn travelbag is rond de 21 Kg.. dus gewoon koffer vriendin en ik een travelbag.. van 150cm.. voila
|
|
|