Heb deze per mail geregeld, mailadres : contact@f-onekites.com Werd de volgende dag al gebeld en had ze de dag erna al in huis. TOPservice. Kostte me alleen de verzendkosten.
Heb nog een kort filmpje van het met deuren open rijden:
Aanschafprijs is vanaf 2.500, daarna moet er nog wat geklust worden, bij ons apk + remmen revisie + keuren van groot naar klein rbw. Heeft ongeveer 1000 euro gekost bij een bekende 508 dealer. Dus voor 3500 heb je een goede bus. Daarna hebben we de bus zelf geschuurd + geplamuurd & gespoten, heeft ongeveer 100 euro gekost! Het voordeel is dat je met een camper (oldtimer) kenteken weinig verzekering betaald, ongeveer 80 euro per jaar. Het is maar goed dat ze nog geen milieubelasting voor oude voertuigen in hebben gevoerd...
Edit: Schuren + plamuren is gewoon zelf te doen, daarna met een verfroller schilderen (of met een gamma verfspuitsetje op de compressor). Lekker low-budget, en het ziet er prima uit!
« Laatste verandering: Juni 22, 2010, 14:57:44 door matta »
Aanschafprijs is vanaf 2.500, daarna moet er nog wat geklust worden, bij ons apk + remmen revisie + keuren van groot naar klein rbw. Heeft ongeveer 1000 euro gekost bij een bekende 508 dealer. Dus voor 3500 heb je een goede bus. Daarna hebben we de bus zelf geschuurd + geplamuurd & gespoten, heeft ongeveer 100 euro gekost! Het voordeel is dat je met een camper (oldtimer) kenteken weinig verzekering betaald, ongeveer 80 euro per jaar. Het is maar goed dat ze nog geen milieubelasting voor oude voertuigen in hebben gevoerd...
Edit: Schuren + plamuren is gewoon zelf te doen, daarna met een verfroller schilderen (of met een gamma verfspuitsetje op de compressor). Lekker low-budget, en het ziet er prima uit!
Klopt bij ons ook wel een beetje. Alleen was de wagen al teruggekeurd en met camperopbouw geleverd.
Kosten zaten vooral in de nieuwe banden, nieuwe remmen voor en nieuwe accu. Verder had deze veel roest dus de meeste tijd heeft gezeten in slijpen/lassen.
Het op kleur brengen is idd gedaan met kwastje en roller, maar ben schilder van beroep dus no problemo! Mijn broer is automonteur dus die heeft gezorgd voor het mechanische werk.
Wij zijn naar een verfwinkel gegaan en hebben 1 pot laten mengen op KTM oranje. Dit was voldoende om een strook van +/- 0,75m te spuiten (goed verdund) aan de bovenkant van de bus. Daarna het dak, midden en onderkant van de bus gespoten met blikken verf van de Action! Pot laten mengen was 20 euro, rest was 3 euro per blik. Lang leve de goedkope beunoplossingen!
Klopt bij ons ook wel een beetje. Alleen was de wagen al teruggekeurd en met camperopbouw geleverd.
Kosten zaten vooral in de nieuwe banden, nieuwe remmen voor en nieuwe accu. Verder had deze veel roest dus de meeste tijd heeft gezeten in slijpen/lassen.
Heb je het slijpen/lassen zelf gedaan of laten doen? Bij ons zijn de achterspatborden + linker raamstijl langzaam aan het verdwijnen, hier moet ook iets aan gedaan worden maar het is volgens mij niet heel goedkoop om er iets aan te laten doen...
Heb je het slijpen/lassen zelf gedaan of laten doen? Bij ons zijn de achterspatborden + linker raamstijl langzaam aan het verdwijnen, hier moet ook iets aan gedaan worden maar het is volgens mij niet heel goedkoop om er iets aan te laten doen... [/quote]
Hebben we idd zelf gedaan. Zag hier ook erg tegenop, maar het stelt eigenlijk weinig voor.
Al het roest wegslijpen, met een stuk karton een mal maken. Deze uit een plaat van ong 1mm slijpen. Puntjes lassen en op maat rammen. Dan aflassen. Daarna overtollige zooi wegslijpen. en voila
maar zoals ik al zei, heb goede hulp van mijn broer (automonteur)
Klinkt inderdaad als het overwegen waard om het zelf te lassen! Eerst moet de hele bus dan weer kaal gemaakt worden, en dat gaat denk ik pas weer over 2-3 jaar gebeuren (bijna een trauma opgelopen...) Het nadeel is natuurlijk ook dat als je eenmaal begint, je steeds meer tegen gaat komen....
Ja ja ontzettend mooi gedaan en ja er zit een hoop werk in idd...
Ik zou zeggen welkom bij de club haha
Wij hebben een 508 met de OM314.
De eerste foto was aug 2009 De tweede foto was jan 2010.
En eeuh wat betreft de snelheid bij de berg op. Whahaha afgelopen zomer waren we in croatie waar ook de eerste foto van is en daar gingen we een berg op en wilde ze niet harder dan 18 KmH.
Maar eerlijk is eerlijk de mensen die achter je rijden hoor je niet klagen omdat ze wel zien dat het een oudje is.
Maar ik weet zeker dat jullie er ook heel veel plezier mee hebben en nog gaan krijgen. Die dingen zijn niet stuk te krijgen.
Ja ja ontzettend mooi gedaan en ja er zit een hoop werk in idd...
Ik zou zeggen welkom bij de club haha
Wij hebben een 508 met de OM314.
De eerste foto was aug 2009 De tweede foto was jan 2010.
En eeuh wat betreft de snelheid bij de berg op. Whahaha afgelopen zomer waren we in croatie waar ook de eerste foto van is en daar gingen we een berg op en wilde ze niet harder dan 18 KmH.
Maar eerlijk is eerlijk de mensen die achter je rijden hoor je niet klagen omdat ze wel zien dat het een oudje is.
Maar ik weet zeker dat jullie er ook heel veel plezier mee hebben en nog gaan krijgen. Die dingen zijn niet stuk te krijgen.
Misschien zien we elkaar nog eens aan het water..
Deze is ook zeer vet!
Hoeveel pk heeft die OM314 motor? De mijne ligt op een OM615 motor (dit is een 2.2 diesel), vraag me af wat het verschil is.
Heb nog geen echte bergen getest hoogstens viaducten. Moet zeggen dat wanneer ik in de 4e versnelling blijf ze best veel terugzakt, maar nog nooit terug hoeven schakelen naar waarschijnlijk sterkere versnellingen. Vind het belangrijk omdat ik met mijn vriendin en dochtertje naar Z-frankrijk wil en geen zin in ongelukken heb. Zal binnenkort eens naar valkenburg rijden ofzo.........
Met koekol blijkt dat de OM314 motor rond de 80 pk produceert. De 508 heeft 80 pk, de 509 90pk als het goed is. Op wiki gevonden dat de 615 maarliefst 60 pk heeft!
Ik hoorde op KBO dat je er een motor van een 307(?) met turbo in kan stoppen, zou 1:1 passen....
Feit blijft inderdaad dat je goed snelheid moet maken voordat je de heuvel oprijd, dan kom je al een heel end met 3 ton (Let wel op, boven de 85-90 kunnen je wielen gaan trillen omdat ze in onbalans zijn!) Maar 30-40 de heuvel op moet toch wel lukken? En Zuid Frankrijk, weet wel waar je aan begint want je moet geen haast hebben!