Naish park 7m of toch overstappen op ander merk?

Kemperman

Juni 05, 2012, 11:57:17
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal! Ik ben nu in het bezit van een Naish park 12 & 9 meter uit 2011. Zelf kite ik nu 8 maanden (waarvan 3 maanden elke dag in de Cariben YeSS) En ik wil graag een 7 meter erbij kopen maar ik vraag me af of er geen geschiktere kites voor mij zijn bij een ander merk.

De park is een alround kite, maar toch voornamelijk gemaakt voor uitgehaakte tricks op sliders en dergelijke. Zelf doe ik zoiets nooit en door het varen van andere kites ben ik gaan twijfelen of het wel verstandig is om weer een park te kopen.

Wat voor kite ik zoek:
Ik ben de laatste tijd helemaal verslaafd aan kiteloops, de kite moet dus lekker kunnen loopen (de park deed minder krachtige loops dan bijv de RPM). Freestyle geschikte kite die lekker uithaakt en niet teveel druk geeft bij bijvoorbeeld een handlepass. Een kite die ook voor oldschool geschikt is, maar dit is minder belangrijk dan de andere punten hierboven.

Zelf vind ik de lowend van de park echt tegenvallen als ik dit met andere kites vergeleek, hier zou ik dan ook op vooruit willen gaan. Wat ik wel erg fijn vond aan de park is de lage bardruk en de snelheid er van.

Ik ben van plan om de kite voornamelijk te gebruiken op het ijsselmeer en ik zit zelf te denken aan de volgende kites:

- Naish park 2012
- Ozone C4 2012
- Ocean Rodeo Razor 2012
- RPM 2012
- Liquid Force Envy
- Zeeko Krush

Dit zijn nogal wat kites en ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen het aantal kites uit dit lijstje te kunnen verkleinen zodat ik meer gericht de kites zelf kan gaan testen voordat ik een 7 meter aanschaf. Als jullie andere geschiktere kites weten dan hoor ik dat graag. Smiley

Ik zie het liefste reacties van mensen die meerdere kites gevaren hebben en zo een objectiever beeld kunnen geven. Maar anders is ook goed. Alvast bedankt! ThumpsUp
Morres

Antwoord #1 Juni 05, 2012, 11:59:41
edit2Rapporteer  
je wilt dus krachtige loops? of vooral snelle loops? icm met weinig bardruk?
Kemperman

Antwoord #2 Juni 05, 2012, 12:14:14
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de park snellere mindere krachtige loops geeft (right?), het mag wel wat krachtiger maar het moet wel snel blijven. Heb wel met een Rebel kiteloops gemaakt en dat ging mij weer veel te traag maar enorm krachtig. Liever er tussenin denk ik. Aan de park vind ik fijn dat ik voor kiteloops weinig hoef te trekken, bij andere kites moest ik dit wel, maar dit is minder belangrijk, bardruk went vanzelf wel.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 05, 2012, 12:52:31
edit2Rapporteer  
Probeer eens een C-kite zou ik zeggen. Dat komt redelijk in de buurt van de eigenschappen die jij noemt
Kemperman

Antwoord #4 Juni 05, 2012, 13:11:23
edit2Rapporteer  
Heb een keer met een vegas gevaren, erg fijne kite voor uitgehaakt en loopen. Enige wat me tegenstaat is een 5e lijn als die om zijn as draait en de mindere lowend van een C-kite.
Richard85

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 05, 2012, 16:16:34
edit2Rapporteer  
Ik kan zelf niks zeggen over de Park, wel heb ik zelf een Envy en een C4 en ik zou altijd de C4's kiezen, ik heb tot op heden geen fijnere kite gevaren als een C4.

Ik heb de kites nog nooit gelooped.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 05, 2012, 16:30:08
edit2Rapporteer  
Ik heb oa. park 7 2011. Als je de kite in grunt mode zet dan heb je weldegelijk goed gepowerde en zeer snelle  loops. tis maar net afhankelijk in hoevere jij de bar aan durft te trekken. hij lijkt kwa pull veel op de torch, voordeel daar bij is dat je veel meer depower hebt. zorg dat jij je stuurlijnen dusdanig inkort of verlengt, zodat als je de bar maximaal aantrek, bij 20 kts of meer er geen backstall kan ontstaan.

Btw park is niet gemaakt om voornamelijk voor sliders en unhooked. daar heb je de torch voor. de park is beter in waves en freeride.
Kemperman

Antwoord #7 Juni 05, 2012, 17:06:17
edit2Rapporteer  
Ik heb de park altijd op grunt mode staan. De park maakt zeker sneller loops, daar heb ik niets over te klagen. Het viel me alleen op dat mijn park 9m loopen pas leuk werd bij meer wind in vergelijking met andere merken. Hier kon ik eerder al leuk loopen (RPM, RRD obession, bandit 5). Over de Depower ben ik tevreden, het probleem vind ik meer de lowend.
Eagle-Jan

Antwoord #8 Juni 05, 2012, 17:24:08
edit2Rapporteer  
Low end? Gebruik jij de extensies wel die bij de grotere kite maten worden geleverd?
Kemperman

Antwoord #9 Juni 05, 2012, 17:59:04
edit2Rapporteer  
Bij de 12 gebruik ik soms wel de extensions. Het viel me op dat ik wat minder snel echt los kon gaan op de park.
Eagle-Jan

Antwoord #10 Juni 05, 2012, 18:14:13
edit2Rapporteer  
Vaag... ik vaar 10 &7 weeg 85 vaar met 14kts de 10 weg. en kan m tot 30 kts houden en bij 20 kts gaat de 10m al lekker in de loop. ik vaar de 7 al met 18kts maar begin hem meestal pas rond de 30 kts te gebruiken. kan de 7 tot 50 kts houden... 57 met goed geknepen billen is ook bewezen.

Kijk dat je niet met de 12 los gaat wil ik nog begrijpen... alles boven de 10m vind ik te groot en te traag om te mee te sturen.

De 10m bij heeft me nog nooit in de steek gelaten zeker niet met extensies. ik haal bij 25kts de extensie er af om wat meer high end te krijgen.
Probeer de 9 met 20 kts of meer met extensie. je zult zien dat je kite totaal anders reageert. daarna je bar en lijn lengtes aan passen voor optimaal comfort. Vaak houd dat in dat je de bar in zijn langste stand moet stellen je stuurlijn op de laatste knoop en je kite op grunt houden. probeer het maar.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Juni 05, 2012, 18:16:22
edit2Rapporteer  
Om Arno maar eens te quoten: "er wordt weer flink met knopen gesmeten".
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Juni 05, 2012, 18:34:15
edit2Rapporteer  
Vaag... ik vaar 10 &7 weeg 85 vaar met 14kts de 10 weg. en kan m tot 30 kts houden en bij 20 kts gaat de 10m al lekker in de loop. ik vaar de 7 al met 18kts maar begin hem meestal pas rond de 30 kts te gebruiken. kan de 7 tot 50 kts houden... 57 met goed geknepen billen is ook bewezen.

Kijk dat je niet met de 12 los gaat wil ik nog begrijpen... alles boven de 10m vind ik te groot en te traag om te mee te sturen.

De 10m bij heeft me nog nooit in de steek gelaten zeker niet met extensies. ik haal bij 25kts de extensie er af om wat meer high end te krijgen.
Probeer de 9 met 20 kts of meer met extensie. je zult zien dat je kite totaal anders reageert. daarna je bar en lijn lengtes aan passen voor optimaal comfort. Vaak houd dat in dat je de bar in zijn langste stand moet stellen je stuurlijn op de laatste knoop en je kite op grunt houden. probeer het maar.

Die 57 knopen wil ik wel zien.  schater Ik kan me overigens niet voorstellen dat de Park 10m met 14 knopen al te varen is. Op Strandhorst dit jaar de 12m getest in zo'n 15 knopen en ik vond het maar net gaan. En ik weeg het zelfde.
Kemperman

Antwoord #13 Juni 05, 2012, 18:45:26
edit2Rapporteer  
Liever geen hele discussie over de lowend vd Naish park please. Ik heb dit topic geopend om meer te weten te komen over bepaalde kites en de verschillen daar onderling van.
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #14 Juni 05, 2012, 19:35:30
edit2Rapporteer  

Die 57 knopen wil ik wel zien.  schater Ik kan me overigens niet voorstellen dat de Park 10m met 14 knopen al te varen is. Op Strandhorst dit jaar de 12m getest in zo'n 15 knopen en ik vond het maar net gaan. En ik weeg het zelfde.
Moeten jullie er ook even bij vermelden op wat voor boards jullie voeren. Maakt meestal een groot verschil in de low-end  Grin
Eagle-Jan

Antwoord #15 Juni 05, 2012, 19:36:30
edit2Rapporteer  

Die 57 was per ongeluk... ik voer van de kant af en de wind nam een pietsje toe... tjah das het verradelijke van porto pollo en mistral... vergeet t het gezicht van Serio nooit meer toen ie mijn leash en mij zelf vastbond aan een paaltje zodat iemand anders de kite op kon vangen. wat heeft hij mijn huid vol gescholden daarna... Ooops.

P.s. boardjes was 131 naish thorn 2007
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Juni 05, 2012, 21:00:08
edit2Rapporteer  
Liever geen hele discussie over de lowend vd Naish park please. Ik heb dit topic geopend om meer te weten te komen over bepaalde kites en de verschillen daar onderling van.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb me weer eens mee laten gaan. Ik vaarde overigens een 130x39 boardje.

Maar om even in je topic in te haken. Ik heb zelf de RPM van 2010 en 2011 uitvoerig getest en die
kites loopen voor mijn niveau behoorlijk lekker. Nu heb ik alleen die kites niet gekocht maar heb ik
na veel testen de Best Taboo's gekocht. Die loopen na mijn inziens net zo goed als de RPM.
Aangezien je de RPM hebt gevaren heb je er misschien wat aan voor je keuze.

Ik kite zelf ook vaak op het IJsselmeer en je mag ze wel eens proberen. Ook denk ik dat je de C4,
de Krush en de Razor wel een keer kan testen van iemand die op het IJsselmeer vaar.
Eagle-Jan

Antwoord #17 Juni 05, 2012, 21:17:01
edit2Rapporteer  

Je hebt helemaal gelijk, ik heb me weer eens mee laten gaan. Ik vaarde overigens een 130x39 boardje.

Maar om even in je topic in te haken. Ik heb zelf de RPM van 2010 en 2011 uitvoerig getest en die
kites loopen voor mijn niveau behoorlijk lekker. Nu heb ik alleen die kites niet gekocht maar heb ik
na veel testen de Best Taboo's gekocht. Die loopen na mijn inziens net zo goed als de RPM.
Aangezien je de RPM hebt gevaren heb je er misschien wat aan voor je keuze.

Ik kite zelf ook vaak op het IJsselmeer en je mag ze wel eens proberen. Ook denk ik dat je de C4,
de Krush en de Razor wel een keer kan testen van iemand die op het IJsselmeer vaar.

met Marc eens.... veel testen en uitproberen.  smaken verschillen en er is zoooo veel keus.
Morres

Antwoord #18 Juni 05, 2012, 23:06:39
edit2Rapporteer  
Ik hou mijn 7 tot 3miljoen knopen
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #19 Juni 05, 2012, 23:46:43
edit2Rapporteer  
Vanwaar je voorkeur voor de 7 ipv een  6m naast je 12 en 9? Scheelt iets in low end maar in de lage range ga je em toch niet gebruiken lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=--YvIhDCEP8

Andere opties: bunny of gypsy

http://www.youtube.com/watch?v=dnb0u74LqZY

Kemperman

Antwoord #20 Juni 06, 2012, 13:02:57
edit2Rapporteer  
Best Taboo dan misschien ook wel het proberen waard. Beter inderdaad gewoon veel gaan testen. Hopelijk durft iemand zijn kite aan mij uit te lenen.

7 lijkt me beter dan een 6. Tenminste, ik denk dat ik in Nederland vaker een 7 dan een 6 zou gebruiken als ik ze beide zou hebben.
Eagle-Jan

Antwoord #21 Juni 06, 2012, 13:08:20
edit2Rapporteer  
Best Taboo dan misschien ook wel het proberen waard. Beter inderdaad gewoon veel gaan testen. Hopelijk durft iemand zijn kite aan mij uit te lenen.

7 lijkt me beter dan een 6. Tenminste, ik denk dat ik in Nederland vaker een 7 dan een 6 zou gebruiken als ik ze beide zou hebben.
bij veel winkels kan je gewoon vragen of dat je wat mag testen. Dat kan b.v. bij Eurofuncenter zover ik weet anders ff aan de team rijders hier vragen.
Kemperman

Antwoord #22 Juni 17, 2012, 23:42:24
edit2Rapporteer  
Gister bij Wijk aan zee 2 kites getest; Bandit V en Ozone C4. Vooral de Ozone vond ik een fijne kite; wat meer bardruk, krachtiger in loops, lekker snel en een beter low end. Uitgehaakt maar niet geprobeerd aangezien het zo choppy was. C4 sowieso fijner voor mij dan de park.

Zijn er sommige winkels die de mogelijkheid bieden om spul van Ocean rodeo te testen?

Edit: wat denken jullie wat beter past bij mij 12 en 9 m? een 7 of 6 meter?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.