berttt
Berichten: 307
|
De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
Precies Zeeko heeft ze op hun SLE-kite wel, maar op de C-hybrid niet. En beide hebben een enorm windbereik. Is meer een kwestie van gevoel wat de kite geeft, dan dat het iets met oversheeten te maken heeft. En gelukkig zijn er zeer veel smaken kites te koop. ...en ON-TOPIC weer:Overigens is de Park echt geen verkeerde kite Echter wat ik niet snap is dat ze al die vrouwen kites in Barbiekleuren uitvoeren. Alsof de doelgroep 11 jarige meisjes zijn Cabrinha heeft ze ook. Echter F-one was toch wel het eerste merk met in 2003/4 dames kleuren in..jawel dezelfde barbiekleuren. Alsof de meiden van tegenwoordig daar prat op gaan... ik denk dat je daarvan verschiet hoe graag vrouwen een roze kite willen waarom willen mannen geen roze kite? zelfde vraag of maakt dat voor jouw niet uit haha
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
Precies Zeeko heeft ze op hun SLE-kite wel, maar op de C-hybrid niet. En beide hebben een enorm windbereik. Is meer een kwestie van gevoel wat de kite geeft, dan dat het iets met oversheeten te maken heeft. En gelukkig zijn er zeer veel smaken kites te koop. ...en ON-TOPIC weer:Overigens is de Park echt geen verkeerde kite Echter wat ik niet snap dat ze al die vrouwen kites in Barbiekleuren uitvoeren. Alsof het 11 jarige meisjes zijn Cabrinha heeft het ook. Echter F-one was toch wel het eerste merk met in 2003/4 dames kleuren in..jawel dezelfde barbiekleuren. Alsof de meiden van tegenwoordig daar prat op gaan... De Krush ben ik ook vergeten, ook geen pulley's en komen echt niet uit de lucht vallen. Dat zijn gewoon de kleuren die F-one gebruikt, het was niet een specifieke dames kite... Daar was uiteraard Cabrinha de eerste mee. Maar binnenkort bij Eurofun de Park maar eens proberen, kijken of die ook echt anders is geworden. zorg je dan wel dat je bij de 10m & 9 m 24M lijnen gebruikt voordat je gaat zeuren dat t een waardeloze kite is. De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
Precies Zeeko heeft ze op hun SLE-kite wel, maar op de C-hybrid niet. En beide hebben een enorm windbereik. Is meer een kwestie van gevoel wat de kite geeft, dan dat het iets met oversheeten te maken heeft. En gelukkig zijn er zeer veel smaken kites te koop. ...en ON-TOPIC weer:Overigens is de Park echt geen verkeerde kite Echter wat ik niet snap is dat ze al die vrouwen kites in Barbiekleuren uitvoeren. Alsof de doelgroep 11 jarige meisjes zijn Cabrinha heeft ze ook. Echter F-one was toch wel het eerste merk met in 2003/4 dames kleuren in..jawel dezelfde barbiekleuren. Alsof de meiden van tegenwoordig daar prat op gaan... ik denk dat je daarvan verschiet hoe graag vrouwen een roze kite willen waarom willen mannen geen roze kite? zelfde vraag of maakt dat voor jouw niet uit haha er zijn ook mannen die graag met roze kites varen hoor.... ja toch KinkyMartin, a.k.a Sterretje?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
Precies Zeeko heeft ze op hun SLE-kite wel, maar op de C-hybrid niet. En beide hebben een enorm windbereik. Is meer een kwestie van gevoel wat de kite geeft, dan dat het iets met oversheeten te maken heeft. En gelukkig zijn er zeer veel smaken kites te koop. ...en ON-TOPIC weer:Overigens is de Park echt geen verkeerde kite Echter wat ik niet snap dat ze al die vrouwen kites in Barbiekleuren uitvoeren. Alsof het 11 jarige meisjes zijn Cabrinha heeft het ook. Echter F-one was toch wel het eerste merk met in 2003/4 dames kleuren in..jawel dezelfde barbiekleuren. Alsof de meiden van tegenwoordig daar prat op gaan... De Krush ben ik ook vergeten, ook geen pulley's en komen echt niet uit de lucht vallen. Dat zijn gewoon de kleuren die F-one gebruikt, het was niet een specifieke dames kite... Daar was uiteraard Cabrinha de eerste mee. Maar binnenkort bij Eurofun de Park maar eens proberen, kijken of die ook echt anders is geworden. zorg je dan wel dat je bij de 10m & 9 m 24M lijnen gebruikt voordat je gaat zeuren dat t een waardeloze kite is. De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
Precies Zeeko heeft ze op hun SLE-kite wel, maar op de C-hybrid niet. En beide hebben een enorm windbereik. Is meer een kwestie van gevoel wat de kite geeft, dan dat het iets met oversheeten te maken heeft. En gelukkig zijn er zeer veel smaken kites te koop. ...en ON-TOPIC weer:Overigens is de Park echt geen verkeerde kite Echter wat ik niet snap is dat ze al die vrouwen kites in Barbiekleuren uitvoeren. Alsof de doelgroep 11 jarige meisjes zijn Cabrinha heeft ze ook. Echter F-one was toch wel het eerste merk met in 2003/4 dames kleuren in..jawel dezelfde barbiekleuren. Alsof de meiden van tegenwoordig daar prat op gaan... ik denk dat je daarvan verschiet hoe graag vrouwen een roze kite willen waarom willen mannen geen roze kite? zelfde vraag of maakt dat voor jouw niet uit haha er zijn ook mannen die graag met roze kites varen hoor.... ja toch KinkyMartin, a.k.a Sterretje? Dan pak ik 24m lijnen. Doe ik met alle kites boven de 9m normaal gezien... Btw ik heb een mooie roze Best Bularoo gehad.
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
Mijn vriendin vaart met een zwart/roze jekyll. Niet omdat ze dat nou wil, toevallig had ie gewoon die kleur. Het liefst vaart ze niet met girly roze spullen maar gewoon normale kleuren, kan je ook een stuk beter doorverkopen.
|
|
|
Sayootje
Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
|
Als vrouw begrijp ik niet waarom een ander kleurtje een kite een vrouwenkite maakt. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor roze met babyblauw en bloemtjes.
Ook zou ik het niet kopen omdat ik mezelf dan erg beperk met het doorverkopen na een aantal seizoenen gebruik. Een kerel zou zo'n motiefje niet snel aanspreken. Dus mijn kansen om mijn quiver op marktplaats door te verkopen, zijn veel kleiner.
Wel kan ik mij er iets bijvoorstellen als de kite dan ook daadwerkelijk anders zou vliegen. Ik noem maar iets, bijv meer depower ofzo. Of een andere bargrip.
Dit heeft denk ik meer met marketing te maken dan dat er werkelijk over een vrouw specifieke kite is nagedacht.
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Mijn vriendin vaart met een zwart/roze jekyll. Niet omdat ze dat nou wil, toevallig had ie gewoon die kleur. Het liefst vaart ze niet met girly roze spullen maar gewoon normale kleuren, kan je ook een stuk beter doorverkopen.
tja ach voor ieders wat wils... in mijn windsurf tijd waren mijn zeiltjes van Neill pride warpspeed series ook vaak roze met lichtblauw. Fluid Kites heeft ook ego voor dames... iets met veel roze enzo. ook in de kite bizz is de emancipatie oorlog los gebarsten... het LBF (lesbisch bevrijdings front) rukt op
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Nog 2 nieuwe picjes gevonden van de Park en Torch (al is t vaag) in de lucht:
|
|
|
|
hijo del viento
Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
|
De Ozone kites hebben nooit pulleys gehad. Het kan dus ook goed zonder.
eerlijk is eerlijk, het zijn goede kites maar die ozone's hebben niet het inzet bereik/veelzijdigheid van een park. echt waar. LOL Af en toe ben en blijf je toch een grapjas! En nee ik ga er niet verder op in... Ok dan, Park gaat dan gewoon een C4 worden?
|
|
|
JVG
Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
|
Het inzet bereik van de C4 is wel vrij goed denk ik. Ik weeg 55kg en ik kan met men 8m vanaf 12knopen tot 30 knopen varen. En 1 keer heb ik hem gevaren in 35knopen, maar dan was de lol er wel af. En van oversheeten heb ik ook nog geen last gehad eigenlijk. Ik heb trouwens nog nooit met een Park gevaren, maar het inzet bereik van de C4 zit wel goed denk ik.
|
|
|
Gewoon_Mart
Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
|
Niets mis mee met een rose kite, kwam toevallig zo uit inmiddels ben ik wel weer genezen en heb heb ik een "echte" mannen kleur (Ozonde C4) overigens vertelde ik iedereen altijd dat het de kite van mijn zusje was... 13m2
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Volgens mij had ik mijn foto's beter een eigen topic kunnen geven, al dat gemekker over kleurtjes....
|
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Naish heeft die aerodynamisch debiele gaten uit de wingtips gehaald (die dienden om beter te relaunchen). Je moet geen aerodynamica engineer zijn om te begrijpen dat zo'n gaten het drukverschil tussen buitenkant en binnenkant foil opheft: wat minder performance geeft - bovendien is de wingtip aerodynamisch het meest complexe gedeelte van de kite.
Als een merk designers heeft die zoiets toelaten op vraag van marketing dan heb ik zo mijn twijfels over zo'n merk.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Naish heeft die aerodynamisch debiele gaten uit de wingtips gehaald (die dienden om beter te relaunchen). Je moet geen aerodynamica engineer zijn om te begrijpen dat zo'n gaten het drukverschil tussen buitenkant en binnenkant foil opheft: wat minder performance geeft - bovendien is de wingtip aerodynamisch het meest complexe gedeelte van de kite.
Als een merk designers heeft die zoiets toelaten op vraag van marketing dan heb ik zo mijn twijfels over zo'n merk.
Je moet de vraag anders stellen: hielpen die vensters ook met betere relaunch? Zo ja, dan is er gewoon een bewuste (design) keuze gemaakt.
|
|
|
hijo del viento
Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
|
Naish heeft die aerodynamisch debiele gaten uit de wingtips gehaald (die dienden om beter te relaunchen). Je moet geen aerodynamica engineer zijn om te begrijpen dat zo'n gaten het drukverschil tussen buitenkant en binnenkant foil opheft: wat minder performance geeft - bovendien is de wingtip aerodynamisch het meest complexe gedeelte van de kite.
Als een merk designers heeft die zoiets toelaten op vraag van marketing dan heb ik zo mijn twijfels over zo'n merk.
Je moet de vraag anders stellen: hielpen die vensters ook met betere relaunch? Zo ja, dan is er gewoon een bewuste (design) keuze gemaakt. Zou je daar de prio leggen als ontwerper van vliegers??
|
|
|
feddomw
Gast
|
Naish heeft die aerodynamisch debiele gaten uit de wingtips gehaald (die dienden om beter te relaunchen). Je moet geen aerodynamica engineer zijn om te begrijpen dat zo'n gaten het drukverschil tussen buitenkant en binnenkant foil opheft: wat minder performance geeft - bovendien is de wingtip aerodynamisch het meest complexe gedeelte van de kite.
Als een merk designers heeft die zoiets toelaten op vraag van marketing dan heb ik zo mijn twijfels over zo'n merk.
Je moet de vraag anders stellen: hielpen die vensters ook met betere relaunch? Zo ja, dan is er gewoon een bewuste (design) keuze gemaakt. Zou je daar de prio leggen als ontwerper van vliegers?? Dat je de vraag stellen getuigt van behoorlijke naïveteit. Naish is geen ontwerper van vliegers. Naish is een verkoper van vliegers. En als ze denken dat vensters de relaunch verbetert of mensen denken dat vensters de relaunch verbeteren en ze dus meer vliegers kunnen verkopen, dan bouwen ze die vensters in ook al vermindert dat de "efficientie" van de kite. Je maakt de denkfout dat wat voor jullie belangrijke criteria zijn ook voor anderen belangrijke criteria zijn. Ik zeg niet dat Naish het goed doet, ik zeg dat Naish wellicht hele andere belangen en motivaties heeft dan jullie, en ze daarop afzeiken de waarheid tekort doet. Eddy maakt een punt dat marketing blijkbaar de overhand heeft bij Naish. Ik zeg dat 1) het wellicht niet alleen marketing is, wellicht helpen de vensters wel bij relaunch, en 2) je kan een merk niet beoordelen op een produkt, wellicht maken ze wel andere heel erg efficiente kites. Horses for Courses.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Naish heeft die aerodynamisch debiele gaten uit de wingtips gehaald (die dienden om beter te relaunchen). Je moet geen aerodynamica engineer zijn om te begrijpen dat zo'n gaten het drukverschil tussen buitenkant en binnenkant foil opheft: wat minder performance geeft - bovendien is de wingtip aerodynamisch het meest complexe gedeelte van de kite.
Als een merk designers heeft die zoiets toelaten op vraag van marketing dan heb ik zo mijn twijfels over zo'n merk.
Mag ik je vragen je bril weer op te zetten? Die "debiele" gaten zitten er nog steeds in alleen nu niet meer direct achter de LE maar halverwege de wingtip "strut".
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Die vensters zijn puur voor de marketing van de kite, wel eens opgelet hoe een kite op het water ligt? Het zelfde effect toen ze de Sigma shape hadden. Deze zou ook beter moeten relauchen dan andere kites. Nou pak een dergelijke BOW/SLE kite en die gaat veel sneller de lucht in. Vooral bij minder wind omdat de LE simpelweg ronder is en dus altijd op één plek het water raakt dan op twee.
Overigens heb ik toen de vergelijking met de Sigma kites en BOW/SLE kites ruimschoot gemaakt.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
oeps ja De aerodynamisch debile gaten die de druk vereffenen tussen innen en buiten foil hebben ze naar het midden van de wingtip gezet.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Hebben ze daar nog steeds zo'n enorm negatief effect Eddy? Als dat zo is ben ik benieuwd wat je dan van het Venturi-systeem van Ocean Rodeo vind
|
|
|
feddomw
Gast
|
Da's waar ook. Die Razor van mij vloog voor geen meter, en de Rise staat ook al bekend als zo'n slechte kite. En: Venturi niet eens alleen in de wingtip maar over zowat de hele breedte!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Hebben ze daar nog steeds zo'n enorm negatief effect Eddy? Als dat zo is ben ik benieuwd wat je dan van het Venturi-systeem van Ocean Rodeo vind Da's waar ook. Die Razor van mij vloog voor geen meter, en de Rise staat ook al bekend als zo'n slechte kite. En: Venturi niet eens alleen in de wingtip maar over zowat de hele breedte! Dat bij OR zou wellicht kunnen helpen doordat dat het punt is waar je de kite kantelt tov de wind. De wingtips hebben hier niets mee te maken. Wat bij OR dan weer volledige marketing praat is zijn de FST wingtips. Maar we dwalen weer af, het gaat over de Park hier.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
@Marc: wat is jouw excuus om niet richting de waterkant te gaan?
|
|
|