Help mij aan een rib vriendelijke trapeze?

themoony

Geen avatar

April 30, 2013, 10:54:23
edit2Rapporteer  
Vrienden,

Vorig jaar ben ik op een golf geklapt en heb ik mijn rib gebroken. Inmidels is mijn rib genezen maar ik heb een ei op mijn onderste rib (lidtekenweefsel). Mjn huidige trapeze schuurt daar tegenaan. Ik hoef je niet uit te leggen dat het niet confortabel is. Nu ben ik toe aan een nieuwe trapeze en wil ik er een die mijn ribei schater kan temmen.

Is een zittrapeze beter? of zijn er heuptrapezes die jullie aanraden?

Ben benieuwd

Bas
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 April 30, 2013, 11:00:51
edit2Rapporteer  
Ik zou dan een zit nemen, die komt niet in de buurt van je ribben. Maar als je per see een heup wil, pas eens een Ion Hummer. Die vond ik zelf erg fijn voor de ribben. Of misschien een freestyle trapeze. Die zitten over het algemeen minder strak dan freeride of race trapezes.
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 April 30, 2013, 11:54:45
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook zo'n ei op m'n rib, geen gebroken rib maar dus wel litteken weefsel. Zelf heb ik een mystic warrior 3 en dat prima hiermee.
Kamo

Antwoord #3 April 30, 2013, 17:00:56
edit2Rapporteer  
zittrapeze of stevig zittende freeride trapeze's..  freestyletrapezes zijn lichter en flexibeler en hebben veel minder support van zichzelf en vragen dus meer van je spiermassa... die zullen tijdens het passen prettiger zitten, maar tijdens het kiten vervelend insnoeren en je ribben en rug zwaarder belasten.
Andreas

Geen avatar

Antwoord #4 April 30, 2013, 17:24:58
edit2Rapporteer  
Als ik lees wat jij precies wil zou ik echt voor een zittrapeze gaan, die komt echt niet aan je ribben. Ik heb juist mijn eerste heup gekocht een Dakine Ranagate, juist omdat hij zo zacht zit. Dat kan misschien ook helpen.
Maar de grootste aanrader voor een trapeze blijft altijd passen passen en nog eens passen.

Veel succes nog!
themoony

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 01, 2013, 11:59:14
edit2Rapporteer  
Dank mensen,

Ik ga beide passen. Denk dat een zit wel zo prettig is uiteindelik en kan natuurlijk ook afwisselen als ik beide heb.

De wind zij met jullie!
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Mei 01, 2013, 12:22:22
edit2Rapporteer  
Ik had juist met een dakine trapeze dat de spreaderbar zich na een crash tussen m'n ribben klemde. De pad achter de spreaderbar is gewoon niet stevig/dik genoeg. Bij mystic heb je ook nog zo'n ondergesp die de spreaderbar op z'n plek houd. Voor mij dus geen dakine meer, never.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Mei 01, 2013, 12:35:27
edit2Rapporteer  
Ik zou ook even naar een Prolimit kitewaist pro of Predator kijken. Deze schuif je met het aantrekken in elkaar en hierdoor gaat de trapeze haak bijna niet omhoog waardoor de gehele trapeze echt beter op de plek blijft zitten.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Mei 01, 2013, 13:02:37
edit2Rapporteer  
ION  X-Cite   prima zittrapeze, haakt blijft netjes zitten en geen last van afgeknepen slagaders in de liezen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.