2tal vragen 1) lesnemen ja of nee 2) welke kites

Marco01
Gast
April 16, 2006, 00:27:56
edit2Rapporteer  
Hoi ,

Ik heb een 2 tal vragen waar ik mee zit en waar ik verschillende reacties op krijg , ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

1) Vanuit vroeger heb ik al heel wat ervaring met power kites , buggy etc , maar heb nog nooit kitegesurfed. De een zegt het is onzin om les te nemen , de andere zeggen je moet het wel doen. Het grootste argument is dat je bij lesnemen eerst leert omgaan met een powerkite ( terwijl ik dat allang kan ) en dat je dus kosten maakt die eigenlijk overbodig zijn. (HELP )

2) Als ik ga kijken naar uitrusting , met name de kite, bar en board worden er te veel verschillende verhalen verteld , waar moet ik op letten en wat kan ik het beste aanschaffen ( weeg zelf 80 kilo ) , en gezien de ervaring van powerkiten ben ik geen starter meer ..... was is een goede aankoop waar ik ook even mee voor uitkan ( gebruikekte set of nieuwe ....) , kortom veel vragen ....

ALvast Bedankt voor het antwoorden. loser
Gr Marco
Boardaholic1
Gast
Antwoord #1 April 16, 2006, 00:36:23
edit2Rapporteer  
1) Ja zal zeker lesnemen Vooral uit het veilgheisd aspect zijn totaal andere kites maar gezien de achtergrond zal je het snel onder de knie hebben en wie weet maar 1 of 2

2) ben zelf ook 80 en ben b egonnen met een cabrinha spioler 150 met een naish aero 2 maat 14 is een mooie gemiddelde maat en kan er vaak mee het water op

Hopelijk heb je er wat aan
bignelis

Antwoord #2 April 16, 2006, 01:07:45
edit2Rapporteer  
1) Het kan nooit kwaad om les te nemen. Je voordeel van ervaring met powerkiten gaat zich vertalen in dat je meer les op het water gaat krijgen en je sneller leert surfen. Je lesuren blijven dus zinvol besteed. Het element water met kiten maakt het vallen zachter dan jij gewend bent maar er kleeft ook extra gevaar aan. Daarbij is het boarden ook een vak apart.

2) Gezien je ervaring met kites zou ik je geen echte beginnerskite adviseren. Een andere variabele in je verhaal is het bedrag dat je uit wilt geven. Dit bepaalt of je naar nieuw materiaal uit 2005 of 2006 kan kijken of op 2e hands materiaal aangewezen bent. Ik zou eerst een les nemen, dan voelen wat je aan kan en vooral luisteren naar wat je instructeur adviseert.
Beakz
Gast
Antwoord #3 April 16, 2006, 03:18:31
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de meeste kitescholen je indelen op je ervaring.

Ik moest bijv eerst ff een rondje viegen met een nasawing omdat ik zeer weinig ervaring had met vliegers en die rustig kon crashen.
Dus jij zal wel snel het water op gaan dan  ThumpsUp

Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 April 16, 2006, 05:10:10
edit2Rapporteer  
Les nemen, JAAAAAAAA. Moet je echt doen want powerkiten lijkt wel op kiten maar is echt different shit (spreek uit ervaring).

Ik had ook geen zin in (te) veel lessen maar ben blij dat ik het heb gedaan. Geen zin in veel theorie en wil je snel het water in (zie adv. boven aan de homepage).
rEwd

Antwoord #5 April 16, 2006, 22:50:54
edit2Rapporteer  
Ik zat in hetzelfde bootje als jij. Je leert met lessen toch nog dingen die ik niet uit de IKO-dvd / workbook gehaald heb. Tevens krijg je erg handige tips. Voor mij was het de kosten waard. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat het slechts 5% is van het totale bedrag dat je uitgeeft Wink

FunkyoneNL

Antwoord #6 April 17, 2006, 04:29:11
edit2Rapporteer  
ik had ook hetzelfde altijd powerkites ed gevlogen dus dacht dat het wel los liep ik leerde een gozer kennen vlakbij mij die me wel goedkoop les wilde geven is ook iko instructeur en toppie je leert zoveel zoals bodydraggen en om jezelf en anderen tegen de kites en jezelft te beschermen ik weet niet waar je woont en wil kiten anders mail je maar voor zijn email.....
kentyman

Antwoord #7 April 17, 2006, 16:05:24
edit2Rapporteer  
zeker les nemen! Door je vlieger ervaring zul je alles tijdens de les sneller oppikken en waarschijnlijk ook eerder het water op gaan en dus alsnog een heleboel leren. De waterstart (het wegvaren met de kite) is best een lastig trucje om te leren en een goede instructeur kan je daar heel goed bij helpen. Verder is les nemen gewoon beter ivm de veiligheid.

Over materiaal: vraag het je instructeur, die kan (na de les) jou niveau inschatten en je goede tips geven over het materiaal wat je zou  kunnen aanschaffen.
flyingkite

Antwoord #8 April 17, 2006, 17:05:20
edit2Rapporteer  
Over materiaal: vraag het je instructeur, die kan (na de les) jou niveau inschatten en je goede tips geven over het materiaal wat je zou kunnen aanschaffen.
helemaal mee eens, dan blijf je niet zitten met matriaal waar je niks mee kan en zo,n les kan een hoop verhelderen op het gebied van kite handling e.d. Heb ook veel gepowerkite het komt op zelfde neer maar is wel degelijk anders zeker t starten  landen gebruik van safetey e.d.

Succes op je eerste les!
Passie

Antwoord #9 April 17, 2006, 19:15:29
edit2Rapporteer  
les les les les
marco01
Gast
Antwoord #10 April 17, 2006, 20:52:51
edit2Rapporteer  
Iedereen bedankt voor de snelle reactie's , ik ben al een stuk wijzer geworden ... dus ik ga maar les nemen.

Ik woon zelf in Lelystad , iemand goede ( of slechte ) ervaringen met Kite surf scholen ..... in de buurt die ook lekker betaalbaar zijn.

Alvast bedankt........
Groeten Marco
larssmits
Gast
Antwoord #11 April 17, 2006, 23:58:39
edit2Rapporteer  
in muiderberg zit boardsports.nl
rEwd

Antwoord #12 April 18, 2006, 00:02:48
edit2Rapporteer  
prijzen moet je je niet blind op staren, het zit allemaal rond de EUR 100... belangrijker zijn de ervaringen van mensen... je mening over een school mag je hier volgens mij niet ventileren... aan de ene kant volledig terecht. in dit geval echter een beetje vervelend...
prokiter

Antwoord #13 April 18, 2006, 01:48:08
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik heb voor dat ik begon ook 3 jaar gepowerkite.

Maar ik dus echt wel een les genomen.

Blij toe, want het is toch wel een ander verhaal. ListenToMe

En dan kan je toch met een gerust hart het leren zonder er levensgevaarlijke gevolgen van te ondervinden.

En uit mijn ervaring is het wel dat je het wel lekker snel leert door dat je al ervaring hebt met power kiten.

Veel plezier en leerze.... ThumpsUp

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #14 April 18, 2006, 02:13:40
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf gelest bij Harry Vogelezang in Oostvoorne. Omdat ik al gepowerkite had en ze goed kijken naar je niveau werdt een deel van de theorie over windvensters etc. ingekort. Na nog geen uur lag ik al in het water en kwam 4 1/2 uur later helemaal verrot uit het water. Realiseer je dat je niet zomaar op je board staat en dus wel minimaal twee lessen nodig hebt.

Veel plezier
kentyman

Antwoord #15 April 18, 2006, 03:17:37
edit2Rapporteer  
meningen over kitescholen worden hier inderdaad meestal weggefiltert, maar je kan kijken of de school IKO is of niet, dat geeft meestal wel aan of ze serieus zijn wat betreft safety en safety-instructies
Emiel

Antwoord #16 April 18, 2006, 04:06:57
edit2Rapporteer  
karta geeft wel prima lessen. www.kartaboardsports.nl geloof ik dat zn site is
kitaholic

Antwoord #17 April 18, 2006, 18:06:36
edit2Rapporteer  
1) zeker lesnemen, maar dat is ondertussen wel duidelijk lijkt me. Ik heb ook bij kartaboardsports gelest en beviel erg goed

2) Ik zou zeker geen beginnerskite nemen zoals een toro, daar ben je snel op uitgekeken. Ik denk dat een goed veiligheidssysteem met flinke depower en makkelijk herstart systeem misschien wel belangrijker is dan het type kite als je al kan vliegeren. Als je het kan betalen; de 2006 kites (denk aan north vegas, f-one tribal, en natuurlijk de bows) zijn wat dat betreft behoorlijk okay. Als je oudere modellen koopt zou ik zeker iets met een 5e lijn aanraden, of de cabrinha's met recon systeem, om het waterstarten te vergemakkelijken. Oja, een niet te klein boardje (maar ook weer niet te groot) is wel fijn, denk aan 1.40 lang oid.

Veel plezier!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #18 April 18, 2006, 18:59:31
edit2Rapporteer  
...als hij voor een foil gaat dan zie ik weinig toegevoegde waarde van een les  ThumpsUp

Maar mijn broer, ervaren kitebuggier, werd fors van zijn sokken getrokken toen ie aan mijn 12 meter ging hangen terwijl er niet eens genoeg wind stond om met een 16 hoogte te houden. Die is zo gewend met de kite te bewegen dat de kracht van een echte powerkite hem aardig imponeerde. Heeft nu dus ook maar een 10 gekocht om mee te beginnen  :Smiley

Dus beter wel ff een lesje doen...
mazzomrx

Antwoord #19 April 18, 2006, 20:21:24
edit2Rapporteer  
les ? Natuurlijk les nemen....kan nooit kwaad!

Welke kites? Check de 4uPack van Fone... ThumpsUp
Marco01

Antwoord #20 April 19, 2006, 04:57:43
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal voor de leuke reactie's

Ik ga een deze dagen maar eens les boeken , want ik heb er heel erg veel zin in gekregen

groeten Marco
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.