Psychotic
|
1 - geen NL importeur bij mijn weten 2 - duur in vergelijking met de andere tubekites op de markt
|
|
|
Frits
|
3 - geen gesponsorde schreeuwerts
|
|
|
KiteKoe®t
|
Moet je eens in Belgie gaan kiten.. daar varen ze er wel veel mee!
|
|
|
|
Moza
|
Ik zie op geen enkele site van die dealers flexiofoils staan......
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
ik vind het idd ook wel vreemd! lijkt me nix mis mee met die dingen
|
|
|
|
Flexifool
|
Ik vaar sinds vorig jaar flexifoil strike IIs en het is werkelijk topspul. Superdegelijk, stabiel met vlagerige wind, vliegt niet over je heen (met minder wind), bar is top. Het enige wat niet deugd is de bijgeleverde pomp (bij -2 graden breekt het handvat spontaan af).
Ik denk dat de prijs inderdaad de voornaamste reden is dat je ze hier niet veel ziet. Tweedehands is er bijna niet aan te komen en nieuw zijn ze eigenlijk gewoon te duur in vergelijking met andere kites. Eenmaal er mee gevaren en je wil niks anders meer (inmiddels varen 3 kitematen al met flexifoil strike II's)
|
|
|
Moza
|
Hee FFool, heb jij die fusion al eens vast gehad?
Waar kun je jouw kite mee vergelijken als je kijkt naar de ander merken die je hebt gevaren?
|
|
|
Steph
|
Ik ben het wel eens met Flexifool. Ik heb vrij veel spul getest de afgelopen maanden. Torch 2, Raven, Rhino 06, Vegas 06, Yarga 06, aantal Slingshot dingen van dit jaar en zowat alle Bow kites. Mij beviel de Strike 2 zeer goed. Ik heb de 11 en de 15 ieder een uur gevaren met goeie wind en was erg onder de indruk. Zeer vertrouwelijk, zeer stabiel, supersnel (zelfs de 15 was sneller dan andere grote kites die ik ken) en een goeie range (goeie low-end en goeie depower)
Het probleem is inderdaad dat die dingen zo reteduur zijn.
Dan maar weer een Torch 2, Vegas 06 of ander groot merk... jammer hoor.
|
|
|
Maurits
|
Ik vind dat daarintegen het R&D team echt goed bezig is, bij flexifoil.
|
|
|
~stef~
Gast
|
Duur? https://www.flexifoil.com/products/kites_options.php?rid=16ff onlineshops vergelijken voor kite 12m², kite only Flexifoil Fusion: 916€ Flexifoil Ion 951€ Naish Raven 1049€ Naish Boxer 849€ North Rhino 999€ North Toro 799€ North Vegas 979€ 'k Denk dat "flexifoil=duur" een urban legend is..... CU S.
|
|
|
Psychotic
|
was bij de stormII iig nog wel het geval, de latere generaties zijn blijkbaar dus beter geprijst. goed bezig!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Komt door Engeland. In het begin heeft Vlieger Op de eerste storms geimporteerd. Omdat ze al een historie hadden met de moeder aller powerkites de Flexifoil stacker 6". Die waren toen ook al relatief duur.
Wat ik begrepen heb zijn ze doordat er zoveel goede concurrentie op de buggy en powerkite markt kwam die veel voordeliger zijn en kwalitatief goed gestopt met Flexifoil.
In Nederlandse shops zie je ze idd. niet. Maar op vakantie zie ik ze regelmatig. Erg mooi afgewerkte kites. En je schijnt er 2 voudig wereldkampioen mee te kunnen worden (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
**off topic**(flexifoil)
bestaat wipika dan nog ??
Ja bestaat nog!! En zij weten er meer van..... WindGear BV Mark Thoms +31 (514) 524040 Klipper 7 NL-8721 EM 8721 EM WARNS The Netherlands office@windgear.nlZe zijn namelijk bezig om Wipika weer in de winkels te krijgen.... lees verder... Hi HJ, first of all apologies for my late reply. Usually we answer request very quickly but your email somehow slipped through..really sorry for this. We are currently working with a distributor in Holland. I am sure he will be able to tell you shops in your area as well as testing possibilities! Please find attached his contact Info. Please let me know if you need any further information! Sincerely Bernhard Sewering Technical support / customer service WIPIKA KITEBOARDING INTL G.P.O BOX 9766 Hong Kong
|
|
|
harry Vogelezang
Gast
|
Hi Stef,
Ik denk de zelfde ! te duur en geen ~Nederlands inporteur " wel een belg"
De kites zijn OK maar niet te vergelijken met de bekende merken en als jij je kite wil verkopen na een jaar ja dan kan kunnen wij beter een bekende merk kopen.
Ciao Harry Ps: de wind wil ons niet helpen de laaste week ! jammar./...
|
|
|
kitertjuh
|
in duitsland zit ook importuer van flexifoil. maat van me is erg te vreden over zijn strike II's moet hem nog steeds keer testen
|
|
|
(R)Ikke
|
3 - geen gesponsorde schreeuwerts Kan mij vergissen hoor, maar vaart Sander len10 niet met Flexifoil??
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
in duitsland zit ook importuer van flexifoil. maat van me is erg te vreden over zijn strike II's moet hem nog steeds keer testen
Zie eerder bericht van mij met link van Duitse site
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ik heb de flexifoil fusion 15m getest samen met een brunotti custom 130x39, met wind rond de 12 knopen. Wauw, wat een lekkere kite ik kon zonder moeite loopen met een 15m2 en hoogtelopen als een gek samen met de brunotti custom. ik vond de kite er goed afgewerkt uitzien en vloog echt goed. enorme lift en hangtime dus genoeg hangtime om vette boardoffs te doen. Je kon lekker poppen met de kite, het verbaasde me gezegd hoe lekker en vooral hoe snel de kite kon varen, ik kon met loopen gewoon alle 2 me handen aan de binnenkant houden ipv helemaal aan de buitenkant de bar te pakken. De kite staat stabiel in de lucht en de kite heeft ook redelijk wat bardruk maar dat vond ik wel fijn want dan kan je precies voelen waar je kite in het windvenster staat. maar de bar....... de bar is het EINDE, wat een sensatie ik vloog hem met de axis bar (standaard erbij geleverd) in het begin moest ik wat klooien met de 5de lijn omdat ik daar niet helemaal 100% aan gewend was. 5minuutjes later kon ik goed varen en de bar was perfect vooral de grip was helemaal fantastisch. Kortom: het is een snelle kite met veel lift en veel hangtime, bar is fantastisch, kortom, GA HEM TESTEN!!!
|
|
|
Frits
|
3 - geen gesponsorde schreeuwerts Kan mij vergissen hoor, maar vaart Sander len10 niet met Flexifoil?? Die heeft het geloof ik veel te druk met kiten om te schreeuwen
|
|
|
Maurits
|
@ slingshot, als je m fantastisch vind, waarom ga je der zelf niet mee varen dude
|
|
|
tom_beul
Gast
|
fuel / fusion alle 2 top kites, ik heb nu fuels 2006 en beetje overdreven om weer fusions te nemen. echt, als ik nu een kite mag kiezen zou ik dik twijfelen tussen fusion! maar ik ben nu blij met wat ik heb!
|
|
|
|