panda

|
volgens mij is het heelemaal niet zon domme vraag want ik kan echt niks vinden
|
|
|
Morres

|
je zult toch een mal moeten maken van papier, en die overtrekken ofzo
wat betreft de rocker, een rechte rocker? like...wtf?
ik denk dat je bedoeld dat je het midden recht wilt, en de tips met rocker
terugbuigen hangt van houtsoort af mijn 2x5.5mm maranti-triplex boog van 5cm terug naar 3, precies wat ik wilde bereiken.
mocht ie niet zo ver terugbuigen, kan je altijd nog gewicht op de bolle kant zetten overigens kan je beter te ver buigen, dan te weinig
|
|
|
panda

|
oke maar hoe krijg ik die mal op papier recht ?
en de rocker bedoel dat hij met een mooie boog geboogen word en niet met kleine hoekjes
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Ikzelf maak altijd een kwadratische functie van mn outline-verloop zodat ik de punt van mn outline precies af kan tekenen. In deze punten kun je dan spijkers slaan en er een latje langs spannen zodat je een mooi verlopende kroomming krijgt die je met de frees na kunt lopen en zo een mooie mal hebt om je board mee na te freze.
Maar je punten uitzetten op je board en van hieruit je outline zagen/schuren gaat natuurlijk, het is maar net hoe strak en symmetrisch je je outline wilt hebben.
|
|
|
Mitchel_12000

|
Wat ik doe:
Ik teken in Autocad mijn board uit. Deze print ik op schaal 1:1 uit op A4tjes, met een kleine overlap. Vervolgens plak je deze aan elkaar met plakband en knip je de outline uit. Deze kan je dan overtrekken op je hout.
|
|
|
panda

|
na freezen?? je kan er toch gewoon als je de de outline recht heb er langs freezen. maar het gaat aleen op de outline de vorige keer dat ik het dee was gewoon touwtje om een paaltje in de tuin, board op een afstandje leggen en aftekenen met een potlood maar dat ging wel goed maar was niet 100 %
|
|
|
panda

|
ik ben nu paar daagen vrij dus zou er graag aan willen beginnen hoe doen jullie dat nu
|
|
|
jaapd

|
Je kan ook een plaatje zoeken op internet en dat met een tekenprogramma op ware grootte uitprinten. En omdat bijna alle boardjes symmetrisch zijn hoe je maar een kwart uit te printen.
|
|
|
Kitesurfing Twente
Geen avatar
|
Ik heb de middelijn vant board 19 cm omhoog gegaan (mijn boardje is 38 cm breed) daar streepje gezet, boven de vinnen een streepje gezet en bij de tips 12 cm omhoog streepje zetten, stuk glasfiber der langs heen houden en streep zetten zo alle 4 kanten gedaan.
Groeten Kiteclub Twente
|
|
|