KiteDemon
|
Stel jezelf de vraag nog eens als je je eerste lessen hebt gehad. Het heeft nog geen enkele zin om over kites na te denken als je nog geen ervaring met kites hebt. Je hebt nu nog geen enkele referentie, maar dat zal veranderen als je de eerste lessen hebt gehad. Maar een bow/SLE zal je het in ieder geval stukken makkelijker maken om het onder de knie te krijgen en sneller progressie te boeken. Dus een wijze raad is, om eerst het kiten onder de knie te krijgen en dan pas voor eigen materiaal te gaan rond snuffelen. Nog een advies....staar je niet blind op de prijs van een 2dehandsje. Beter iets meer geld voor wat recenter en vooral veiliger materiaal, dan gevaarlijk oude rommel voor erg weinig.
|
|
|
hifly
|
Zoals kitedemon zegt : eerst lessen .
Bow is inderdaad de beste en veiligste kite.
|
|
|
ervaren kiter
Gast
|
lessen nemen is geen GRAP!... dat is echt serieuze aangelegenheid zeker voor beginner
en als je begint , wacht lekker op de lente, en ga nu niet metde herfst beginnen...
|
|
|
TijN
|
en ga nu niet met de herfst beginnen...
wat een bullshit, lkkr dagje met goede wind gewoon gaan leren knallen geen probleem anders kun je mooi wachten tot sint juttemes dus gewoon gaan knallen
|
|
|
pollepel
|
Lekker knallen als beginner??? Ik heb ze deze week ook al weer zien lessen met 25+ knopen. Dat lijkt mij niet echt een goed en verantwoord idee... Je kan als beginner beter even wachten op een rustige 4bft om het te leren dan al gelijk met een krachtige 6bft het water over te stuiteren..
|
|
|
KiteDemon
|
Als je zelfstandig aan de slag gaat kies dan ook wel de juiste spot om te oefenen, en stabiele windcondities. Met de gemiddelde herfstcondities is het gewoon te tricky. Vaak harde en vlagerige wind waarin dus ook de meeste ongelukken gebeuren. Een lekkere constante 4 bft met een 12 m2 is perfecto om te leren.
|
|
|
Frank77
|
Ik kan ondiepwater aanraden om te oefenen (horst, oostvoorne) zodat je nog een keer kunt teruglopen naar je board. Dan kun je het ook veroorloven om te vallen op diep water. En 'leer' upwind bodydraggen naar je boardje (zo moeilijk is het niet, maar een stuk sneller dan rugslag terugzwemmen). Terugzwemmen naar een boardje is niet de manier. Ik ben begonnen met een gloednieuwe LF bow en bevalt goed, prima kite om het mee te leren met veel depower (wist van te voren dat ik het verslavend ging vinden). En ik zou beginnen met een tweede hands board. Ik heb hem nieuw gekocht en achteraf denk ik dat het boardje aan de grote kant is, en was dus liever met een wat goedkopere begonnen zodat ik die sneller zou inruilen.
|
|
|
WaZuP
|
ik zie gewoon aan je tekst dat je nog geen les hebt gehad
Doe dit
anders kunnen er zeer erge dingen gebeuren en kan het kiten verboden worden
in de les zullen al je vragen beantwoord worden,
ben je dan iets vergeten of wil je nog wat zekerheid dan kun je het weer op het forum vragen,
|
|
|
Peterkiter
|
Zoals je al aangeeft is het beter om een lesje te nemen.
Verder is als je 1 kite koopt dat je het beste een 12 kan kopen. Leuke maat om mee te beginnen. Verder een boardje van tussen 1.30 en 1.40 m is leuke iets om mee te beginnen.
Of je kiest voor goedkoop, omdat het je eerste kite is en na een jaartje een nieuwe koopt Of je koopt nu een goede kite waar je 3 jaar mee kan doorvaren. Ik zal dan voor een bow kite zoals Cabrinha Switchblade, North Rebel, Naish Boxer gaan.
|
|
|
RFKite
|
hey mensen bedankt voor reacties/wijze raad, ik ga zowieso lessen nemen maar de lesseizoenen zijn vaak van april tot september, heb er al wel naar geinformeerd, ik ga misschien deze herfstvakantie ff met een maat van me die wel kitesurft zo'n vlieger op het land bedienen, beetje kloten niet te serieus enz, daarna als het lesseizoen weer is begonnen kitekampje of gewoon dagje lessen je kent het zit igg wel te popelen om te gaan kiten!:D, daarna als het wat is ga nik spullen aanschaffen. ik had alleen aanbiedingen gezien van wat demo kites en nieuwe maar oude modellen die met kortingen van tot 80% weg gaan maarjh zoals jullie al zeggen is het misschien beter na de lessen spullen te kopen:)
groet
|
|
|
wouterb
|
Ik weet ff niet hoe je 'niet te serieus kloten' voorsteld. Op een kite zit in principe geen 'half gas'. Pielen op het land is sowiezo niet aan te raden (ivm op je plaat gaan, en dat ga je). Als er genoeg wind is om in de lucht te blijven kan ie ook genoeg kracht leveren om je aardig onder het strand te trekken.
|
|
|
-DAVE--
Gast
|
jahoor ga maar op het land klooien , laat vooral alle advies maar achterwege
En TIJN jij bent DOM! lessen met vlagen in de herfst van 24 tot 49 knopen is NIET verantwoord.
HET IS DODELIJK! NET ALS OP LAND KITEN
is er Niet laatst 1 doodgeknald op een bumpertrekhaak op een veldje? JA verdomd !
laat dat dan alsjeblieft niet voor niets zijn geweest , respecteer die adviezen ! en KLoot niet op het LAND!
|
|
|
RFKite
|
mensen rustig, ik was dit van plan te doen met een zacht briesje en EEN ERVAREN PERSOON erbij denk maar niet dat ik met windkracht 6 een beetje ga kloten op het strand en daarmee bedoel ik niet rare trucs uit gaan halen maar kijken hoe de kite reageert enzo, en doe niet alsof ik niks met jullie advies doe want dat slaat nergens op, ik ga het water niet op en jullie lopen altijd lijp te doen bij beginners en oke vaak hebben jullie wel gelijk maar dan nog ik ga dus geen kite voor lessen kopen wat ik eerst wilde doen, nee ik ga in april ofzo lessen nemen en als het wat is kitespul kopen.
stay cool mensen stay cool
|
|
|
KiteDemon
|
Deze reacties zijn niet onterecht!!!
Helaas te veel eigenwijze nieuwelingen die echt niet weten waar ze mee bezig zijn! Feit is dat er erg veel incidenten uit domheid gebeuren de laatste tijd, ondanks de goed bedoelde adviezen. Gevolg van dit soort incidenten zou kunnen betekenen dat deze mooie sport alleen nog maar meer aan banden zal worden gelegd. Iets waar geen enkele kiter op zit te wachten.
|
|
|
RFKite
|
hey jullie hebben ook wel gelijk tis alleen de manier van aanpak, maarjh nu genoeg geoff-topic'd, laat ik nu eens een andere insteek proberen: waar op te letten bij uitzoeken van een kitesurfschool want ik heb zoveel berichten gezien dat sommige scholen aan bepaalde dingen gewoon niet voldoen, is hier ook een waarderingssite voor?
groet
|
|
|
KiteDemon
|
Nope...... De kwaliteit van de les is sterk afhankelijk van de instrukteur.
|
|
|
RFKite
|
ah oke bedankt iig
|
|
|
TijN
|
En TIJN jij bent DOM! lessen met vlagen in de herfst van 24 tot 49 knopen is NIET verantwoord.
HET IS DODELIJK! NET ALS OP LAND KITEN
een iets wat aggresieve onder toon proef ik hier hahaha heerlijk, herfst bestaat niet alleen uit +25/49 knopen en regen hoor. denk na en ga niet dom lopen tieren want ik begrijp natuurlijk ook wel dat je een beginner niet het water op kan sturen met +25 knopen. Maar wat ik bedoel is je hebt in de HERFST want daar hebben we het tenslotte over ook dagen met windje 4, kleine 5 en dan is het voor de beginner lkkr om te knallen. en laat alsjeblieft die ondertoon achter wegen want dat slaat namelijk helemaal nergens op.
|
|
|
Jan-Willem
|
probeer surf n soul als kiteschool! absoluut een aanrader...veel oog voor veiligheid VOORDAT je het water opgaat. je vliegt daar ook met bow kites zodat je complete depower hebt.alles wordt stap voor stap geleerd. succes met lessen!
|
|
|
Rowin
|
Ik heb een gk lift II 12, maar heb nog nooit echt een naish ofzo gevaren. Wel een north rhino uit 2006, en dat is vergeleken met die lift wel een echte verbetering. Toch vind ik persoonlijk de lift II 12 wel een leuke kite. De lift I heb ik geen idee van
|
|
|
Boris de Wolluf
Gast
|
Bow-kites complete depower?????? Wat een fucking onzin Willem, waarom zit er dan een safety handlle op??? Als je over echte veilige kite's wilt spreken en zéér zeker voor het lesgeven, dan spreek ik over heel ander spul....North Buster's dat zijn echt 200% veilige kite's en geen Bow's zoals jij zegt!! Ik zou zeggen kies een school uit die de Buster's heeft van North en neem daar je lesje bij. Kitmobile, Take-off, Kitesurfschool Absolute, Kitesurfschool Holland. Dat zijn scholen met 200% depower kite,....over veiligheid gesproken!!
|
|
|
RFKite
|
ik hgeb bij beach break gekeken en dat lijkt me een hele chille school omdat je een complete cursus kan volgen daar: beginners gevordere en jumps, dit verdeeld over drie dagen, ziet er aantrekelijk uit! wel prijzig maar als je dit haalt dan heb je certificaat en kun je zelf het water op
|
|
|
Boris de Wolluf
Gast
|
Hahaha RFK, in 3 dagen springen?? Laat je niet gek maken kerel! Iig veel plezier.
|
|
|
RFKite
|
ik probeer het gewoon, als het niet lukt jammer als het wel lukt chill zolang ik die basis maar onder de knie krijg, dat is lijkt me toch wel te doen in 3 dagen? trouwens het bestaat uit die drie genoemde onderdelen en dat zijn de namen die op de site staan zal toch is gaan informeren tegen start nwe seizoen
|
|
|