Kiten in EGYPTE..

Tjok
Gast
November 06, 2006, 02:02:10
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ik ben van plan om in mei op vakantie te gaan om te kiten uiteraard:)
Ik zit te denken aan Egypte (Hurghada of El Gouna) of Tunesie (Djerba)
Is iemand van jullie hier welis geweest en hoe waren jullie ervaringen??
Waar kan ik het beste heen gaan..
Kunnen jullie me misschien iets vertellen over de windzekerheid in mei en de hotels e.d.

alvast bedankt!

gr j.
Kaya

Geen avatar

Antwoord #1 November 06, 2006, 02:10:49
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben dit jaar in maart naar Safaga geweest (ligt naast Hurgada). De wind was op sommige dagen afwezig en dan weer supervlagerig (24 à 27 knts met vlagen van meer dan 30 knts). Bij safaga is de wind in die periode 's morgens aflandig, rond 13.00 wordt het sideshore (maar dat hoeft in Hurgada niet zo te zijn natuutlijk).
De monitoren van de Skyriders kiteschool vertelden me dat het kiteseizoen na maart niet meer zo schitterend is omdat de wind dan veel onregelmatiger is en minder hard.

Greetz
Papa

Geen avatar

Antwoord #2 November 06, 2006, 02:21:16
edit2Rapporteer  
kga volgend jaar mei ook naar egypt el gouna en dnek dat t turtless inn hotel word. Dit jaar ook geweest en volle week dik lopen knallen
danielvandrunen

Geen avatar

Antwoord #3 November 06, 2006, 02:32:39
edit2Rapporteer  
hey,
was mei vorig jaar in djerba bij de spot van de kitesurfschool met iets van BLue in de naam wee tniet meer precies. vlak bij de club med daar. elke dag perfect weer (ietsje overpowered soms)voor de 12 tussen 18 en 22 kts. op de lagunas daar perfect glad water en overal kan je staan. dus voor te weinig wind in mei hoef je niet bang te zijn daar. wel is het zo dat de windcondities per plek heel erg verschillen, soms zit er 5 km tussen 3 en 5 bft dus ik denk dat je altijd wel een plek vind om te kunnen kiten

gr
Tjok
Gast
Antwoord #4 November 06, 2006, 02:35:46
edit2Rapporteer  
tot nu toe bedankt voor de reacties!
alle info is welkom:) ThumpsUp
jurgen

Geen avatar

Antwoord #5 November 06, 2006, 03:24:12
edit2Rapporteer  
Ben vorig jaar in deze periode in El Gouna geweest, was echt super bijna elke dag kunnen varen met 9 meter. wind side-shore. wel redelijk druk.Mocht je gaan, neem schoentjes mee(ik eerste dag gelijk voeten opengehaald).Zaten in three corners rihana inn, goed hotel. al met al een aanrader
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.