Marzz
Gast
|
Let wel op met onderkoeling, als je de eerste symptonen hebt (meestal vertaging van je spieren en of hersen-vertraging), VAN HET WATER AF!!! Het is te laat voordat je het weet!
Verder helemaal super dat je HET te pakken hebt!!!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Hersenvertaging.... Humzz Daar heb ik altijd al last van... Dus dit is geen peilstok voor me ;-)))
|
|
|
Ondabeach
|
Tis net wat kite demon zegt het is nog niet echt koud, maar wel al koud genoeg om onderkoelings verschijnselen op te lopen. Ga in iedergeval minimaal met z'n 2en het water op. Als het straks echt koud wordt moet je helemaal helder na blijven denken want echt tis dan zo gebeurd.
Zoals het er nu uitziet kunnen we voorlopig door blijven varen. Zorg straks voor een goed pak, cap, handschoenen en surfschoenen en een dosis gezond verstand.
Good winds!
|
|
|
|
KiteDemon
|
De temperaturen zijn nog steeds ongekend tot nu toe. Maar trek er nog 5 graden vanaf, en het gaat mis zonder enige hulp in de buurt, dan kan dit fatale gevolgen hebben!! Met temperaturen beneden de 10 graden dan nemen de risico´s drastisch toe en wil je niet te lang in het water liggen. Dus neem alle veiligheidsmaatregelen in acht als je van plan bent de winter door te varen maar blijf vooral je koppie gebruiken. Dit betekent dus ook dat je misschien voor langere periode niet het water op kan gaan. Elke kiter heeft last van dezelfde stoke, maar laat vooral je gezond verstand hierdoor niet vertroebelen.
Zelf blijf ik doorvaren tot een graadje of 3 en zonder neerslag. Daarbij de juiste kleding en goed luisteren naar de signalen van je lichaam. Bij lage temperaturen wordt de energie snel uit je lichaam getrokken en raak je veel sneller uitgeput, dus weet wanneer je moet stoppen. Kies een spot waarbij je altijd weer aanspoeld als het misgaat en ga zeker niet alleen het water op!!
|
|
|
Kaya
Geen avatar
|
Hoi Kitegirl, Laat ze maar wat zagen hoor, over onderkoeling en alleen kiten (hoewel ze wel gelijk hebben natuurlijk (sealedlips_kitesmiley)). Heb indruk dat je zelf wel door hebt dat het geen schitterend idee is om dat te doen. En "begrafenisboodschap en tijd verdoen"??? Neen hoor! Ik vind het fijn om te lezen dat er nog super enthoesiaste mensen kiten met zelfde ervaringen als ik. Hoewel ik toch wel meer knoei dan jij. Maar de kick die ik kreeg na m'n eerste lange en gecontroleerde rak ...onbeschrijflijk. En dat is inderdaad totaal onbelangrijk nieuws maar ik vind het toch leuk om te lezen. Het moet niet altijd bittere ernst zijn Ik wens je veel plezier deze winter, ik hou het even voor bekeken omdat ik toch nog een echte beginner ben en omdat m'n knie het begeven heeft (te veel gekite, vrees ik). Dat is balen maar ik kan nog heerlijk dromen van die laatste sessie op Brouwersdam, heerlijk! ciao
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Je kan lullen wat je wil, Flygirl schreef het wel gepassioneerd, en dat is absoluut cool!!
|
|
|
Belly ItW
|
jullie stellen je aan ze probeerd gewoon een leuk verhaaltje te vertellen en volgens mij is daar een forum onder andere voor!! je problemen, je geweldige nieuwe kite of je sessie in de winter kun je kwijt op een forum. laat haar der gang gaan als ze voelt dat ze niet meer kan gaat ze wel terug! flygirl leuk verhaaltje hoor!
|
|
|
marc010
|
Onderkoeling is levensgevaarlijk: Heb het zelf mogen meemaken tijdens het mountainbiken. Was samen met een maatje in montfoortland doetichem. 25km was de bedoeling bij 1 a 2 graden en pas om 4 u smiddags. Halverwege begon het al schemerig te worden. En kouder.. Dat was na ong 12 km (daar had je nog een pad zodat je via fietspad makkerlijk terug kon ), Maar we gingen verder om het laatste stuk te biken, bij ong17 km van de route valt m n maat tijdens een afdaling. Schouder uit de kom. We konden dun niet verder fietsen. We moesten lopen. Ik nam de fiets van m n maat over. Maar toen begon de kou pas echt te komen, spieren koelde af omdat we minder bewogen dan tijdens het fietsen. Ik weet nog dat ik me voeten echt niet meer voelde, kreeg slaap en kon m'n ogen niet meer open houden. Toen we bij de auto aan kwamen stond warme chocomel klaar in een termofles, Pas na 20 minuten na het drinken kon ik enigzins bewegen, zodat de fieten in de auto gezet konden worden en ben toen naar de eerste hulp gereden, gelukkig heb ik het gered die dag.en m'n maat ook....lang verhaal maar heb veel geleerd::
Onderkoeling voel je niet aankomen, het is er ineens en het duurt heeel lang voor je weer op temperatuur bent gekomen. Daarom: korte kitesessies, warm eten of drinken erbij en vooral goed naar je lichaam luisteren...........
|
|
|
Mark-Fizzer
|
De soep staat al op het vuur voor zaterdag. Goulashsoep welteverstaan. Lekker bouten in je wetsuit!
|
|
|
-Mark-
|
mooi dat je de sport zo mooi vind ga lekker door maar probeer gewoon een vriend of een bekende mee te nemen ook al staat die alleen al aan de kant, die persoon hout je wel in de gate
|
|
|
KiteDemon
|
De stoke zal nooit verdwijnen!! Doe het nu alweer 7 jaar en het wordt alleen nog maar leuker en het maakt je alleen nog maar enthousiaster. Maar bij kiten in de winter kan fun makkelijk omslaan in een ware kitemare. De winter is een periode waarbij je als kiter juist extra voorzichtig dient te zijn wil het ook fun blijven. Ik ben bang dat de meeste beginners en minder ervaren kiters dat zich nog niet realiseren. Ga je toch door van de winter, zorg dan op zijn minst dat je met ervaren kiters het water op gaat die ook weten waar ze mee bezig zijn en je ook advies kunnen geven om toch veilig lol te hebben bij barre temperaturen. Meestal is het niet meer druk, dus hou elkaar dan ook in de gaten just in case iemand in problemen komt.
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Thnx voor ale bezorgde reacties. Ik respecteer moeder natuur en heb ook mijn voorzorgsmaatregelen genomen. Titanium vest met zo`n ninja-masker er aan (cap), goede wetsuit, handschoenen en schoenen. Voor alle winter die-hards: Oh, ja Mark-CRX, dat drankprobleem valt gelukkig wel mee maar het is soms wel heel erg lekker...
|
|
|
stijn depauw
|
live you life to the purest flygirl ! en laat ze zeuren...er zijn andere posts waar veiligheid uitvoerig aan bod komt...jouw post was passioneel, en dat herkennen we allemaal zo sterk, ik vind het zelfs tof om te lezen dat ook dames zo intens verslaafd kunnen raken aan een vrij extreme sport, al jaren tracht ik mijn liefje uit te leggen hoe erg het kitevuur in me brandt....hoe belangrijk dit voor me is, hoe mijn leven eigenlijk mooier is geworden dankzij die ontelbare kitesessies, je wordt er echt letterlijk beter van, het maakt je gelukkig, dat jij dat ook zo aanvoelt en je geluk wil uitschreeuwen als kitemeid, vind ik de max, kite zoveel je kan !
btw...will surf for chicks !
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Ja vind het ook lekker ;-))
|
|
|