ehh??? wat is het verschil.... wat betekend dat 1:1 of 2:1... Ik bedoel er zitten touwtjes aan.. en die maak je aan de touwtjes van de kite vast.. EN KLAAR.... Toch?
beter, beter....2:1 geeft je meer en directere depower, maar de bardruk is wat groter, dus sneller pap in de armen. 1:1 daarentegen geeft minder bardruk en wellicht wat meer low-end.. lees het uitgebreide topic over de boxer sle (ik kan m zo snel niet vinden), maar daarin vindt je alles wat je weten wil.
Absoluut 1:1 !! Afgelopen zondag heb ik nog een keertje 2:1 getest ivm harde wind, maar gelijk weer terug gezet op 1:1. Er zijn genoeg afstelmogelijkheden om extra depower te creëren in de 1:1 configuratie. Het verschil in bardruk tussen 1:1 en 2:1 is als dag en nacht.
Kijk dat 2:1 is leuk hoor maar ik kan aan het eind van de kite sessie geen flesje bier meer open maken. Doe mij dus maar 1:1 en dan heeft een SLE nog zat depower. Heb wel de stopperbal er af gesloopt.
Hahahaha Chico dan moet je trainen! on topic: Als je op 2:1 vaar moet je wel zorgen dat je de bridle aan het derde knoopje vast maakt aan je kite. Het valt wel erg mee hoor die bardruk en 2:1 geeft een beter gevoel van de kite, dat is fijner als je begint. Ik vind beide afstellingen lekker varen dus ik wissel ze soms af. 1:1 is wel even wennen.
2:1 geeft juist een erg indirect en vertraagd gevoel bij het sturen, en je moet aardig aan de bar hijsen om de kite de bocht door te trekken. Voelt nogal lomp aan in vergelijking met 1:1. Het enige voordeel van de 2:1 is de depower, en dat voordeel zal alleen maar tot zijn recht komen als je de kite in de uiterste highend vaart bij extreem vlagerige en harde wind. Wil je directe en reactieve handling dan is 1:1 the way to go. 1:1 voelt veel natuurlijker en comfortabeler.
« Laatste verandering: Februari 02, 2007, 03:26:33 door KiteDemon »