kite klapt dubbel

RH

Berichten: 298
Antwoord #25 Maart 09, 2007, 18:32:40
edit2Rapporteer  
Als je linker en rechter front line splitst bij de depowerstrap net boven je bar dan is er niets mis. Dan is het waarschijnlijk alleen een kwestie van je stuurlijnen verlengen.

Wat dan wel zo is (als dus de drie lijnen die naar de LE gaan (links, 5e & rechts) even lang zijn en los van elkaar lopen vanaf depowerstrap naar kite), is dat de 5e lijn je niet meer depower gaat geven. Hij zal dan alleen je kite minder laten jelly-en en stabieler laten aanvoelen (mits de 5e op spanning staat; anders is het precies hetzelfde als 4 lijns varen). Dat stabiele geeft misschien meer high-end maar in ieder geval niet meer depower. Dat laatste heb je alleen met een Y van de linker en rechter frontline waar de 5e door het splitspunt loop. Dan kan de kite namelijk bijna volledig kantelen als je depowered. Op de North site staan wel wat videotjes waar je dat kan zien.

Suc6
gast1
Gast
Antwoord #26 Maart 09, 2007, 18:45:26
edit2Rapporteer  
Ik heb ook de 5e lijn ombobuw op mijn 2005 Fuel gedaan. Werkt perfect. Ik neem aan dat jij ook gewoon de officiele OneLine ombouwkit hebt.

Je krijgt hier advies waar je niet veel mee kan. Controleer even of de extra lijn aan je pompleash wel van de goe maat kite is. Bij de set kreeg je van elke maat kite van de Fuel en de Diesel alle lijntjes op de goede lengte. Een Fuel 13 moet bijvoorbeeld het lijnt F13 krijgen, en Diesel 9 moet de D9 hebben.

Voor de rest hoef je NIKS bij te stellen of te veranderen!!! Alle lijnen verder houden zoals ze zijn, en het werkt PERFECT.

Dit geldt dus wel voor de officiele OneLine kit.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #27 Maart 09, 2007, 19:20:58
edit2Rapporteer  
Zoals Gast1 al aangeeft check welke nose lijn er op zit.
En weet je het niet verlengen met een pigtail. Je 5e is immers trimbaar.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #28 Maart 09, 2007, 19:23:54
edit2Rapporteer  
.
Pim

Berichten: 24
Antwoord #29 Maart 09, 2007, 20:44:10
edit2Rapporteer  
ik zeg ook maar wat heb de fuel net nieuw dacht dat dit wel zou helpen
Lifestyle

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #30 Maart 09, 2007, 21:00:26
edit2Rapporteer  
Of je je 5e lijn te los of te strak zet heeft niks te maken dat je tips van de kite naar binnen klappen.
De Y splitsing heeft hier ook niks mee te maken tenzij de splitsing 5 meter onder je kite begint.



Kitebink...

denk dat je gelijk heb,..
Wat ik al zei is dat mijn 5 e lijn niet strak hangt en dus mijn stuurlijnen denk ik te kort zijn geworden..
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #31 Maart 09, 2007, 21:05:58
edit2Rapporteer  
.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #32 Maart 10, 2007, 01:05:17
edit2Rapporteer  
Klinkt steeds meer als te strakke stuurlijnen...
helium

Berichten: 676
Antwoord #33 Maart 10, 2007, 01:45:55
edit2Rapporteer  
Heb ik ook gehad met m`n reeds verkochte EH Freestyle.
Bij mij waren idd de stuurlijnen te kort.
Ziet er lullig uit ja!!!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #34 Maart 10, 2007, 01:52:50
edit2Rapporteer  
Gebruik ff de zoekfunctie en voila:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=6472.msg50035#msg50035

De neuslijn net niet helemaal strak zetten geeft maximale performance van de kite.
De neuslijn ongeveer per 3 cm strakker trimmen om power uit de kite te trimmen als het echt poeierd. Een te strakke neuslijn is veel powerverlies en voelt ook aan als een natte dweil bij het sturen.

Voor de rest ga ik ervan uit dat je weet hoe je een gewone 4-lijns af kan stellen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.