Verslagje R7-14

Powered_by_north

Maart 26, 2007, 02:58:18
edit2Rapporteer  
Vandaag uitgebreid de R7-14 kunnen testen. Afgelopen donderdag heb ik de R7-10 al kunnen proberen en hier een stukje over geschreven, zie: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23546.0

Zaterdag hadden we (vincent en ik) al wat zitten pielen met de kites (helaas te weinig wind) en er achter gekomen dat mijn stuurlijnen zo'n 20cm te kort waren. Vandaar dus dat stallen van de R7-10 van afgelopen donderdag... Vandaag met de 14 heb ik daar helemaal geen last meer van gehad, ook niet van inverten trouwens, maar dit maal had ik de LE direct goed hard opgepompt.

Nu de R7-14: het was vandaag op de Grevelingendam schat ik gemiddeld zo'n 17 knopen, met af en toe een dip naar 12 en een uitschieter naar boven de 20. Veel mensen klaagde dat het vlagerig was. De kite vangt alles keurig op en ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik overpowered was. Kon nog veel meer hebben voor mijn gevoel, de depowerstrap stond steeds op 3/4 power. De nieuwe stopper op de 2007 bar werkt ook erg goed en lekker trouwens.

Hoogtelopen is ook met de 14 geen enkel probleem. Dit gaat echt makkelijker als met de R6. Tijdens de momenten dat het even minder waaide kon ik net hoogte houden, veel minder had het niet moeten worden, of je moet een groter board hebben. De kite is ook duidelijk sneller dan de R6, zeker in de grotere maten. De kite loopt (looped?) snel en gemakkelijk, zeker voor een 14, was dit echt een eitje. Hierdoor is hij veel speelser dan de R6 en nodigt meer uit tot het uitproberen van dingen.

Ook voor de 14 geldt dat de bardruk duidelijk minder is als bij de R6, hoewel hij nog steeds redelijk wat druk geeft. De R7 heeft voor de stuurlijnen twee aansluitpunten die slechts een paar centimeter uit elkaar liggen. Standaard staat-ie op het voorste punt. Als je de lijnen op het achterste punt zet, heb je duidelijk minder bardruk, maar lijkt de kite iets minder direct te reageren op stuurinput. Ik weet nog niet wat ik prettiger vindt.

Springen is nog een kwestie van wennen denk ik. Timing is duidelijk anders en ik heb het nog niet helemaal door, maar af en toe wilde het wel lukken, vooral toen ik bewust wat meer snelheid maakte. Hangtime is duidelijk verbeterd, je blijft makkelijk hangen en de landingen zijn comfortabel en controleerbaar. Onder de kite doorspringen is niet gebeurd, waarschijnlijk had dat eerst met de verkeerde lengte van de stuurlijnen te maken. Tijdens 1 sprong ging ik er wel onderdoor, de kite dreef toen langzaam naar achteren, zonder 'om te vallen' in de lucht. Ik heb het idee dat de R6 dit nog iets beter en stabieler deed, maar ook deze kite gaf me een zeker gevoel.

Herstart heb ik zelf niet geprobeerd, maar Vincent - ook met R7-14 - moest de kite herstarten en vertelde dat dit erg makkelijk ging, en dat terwijl hij niet kon staan. Het aantrekken van 1 stuurlijn was voldoende, hij hoefde de lijn zelf niet eens te pakken, de bar aantrekken was voldoende. Erg veilig idee.

Verder: ook deze kite zit zeer degelijk in elkaar en staat strak en stabiel in de lucht. Het is een indrukwekkende kite om te zien, hoewel dat een persoonlijke mening is natuurlijk. Kan niet wachten op de volgende sessie! Ben erg benieuwd wat de R7-10 doet in 25+ knopen wind!
Sake
Gast
Antwoord #1 Maart 26, 2007, 03:38:37
edit2Rapporteer  
Mooi geschreven review  ThumpsUp
Jolien.

Antwoord #2 Maart 26, 2007, 03:50:33
edit2Rapporteer  
'Zeker mooie review gast!
GlennVegas
Gast
Antwoord #3 Maart 26, 2007, 03:59:06
edit2Rapporteer  
andre snap nog steeds niet waarom jullie de 10 of 9 niet hebben gevaren!! Er waren diverse mensen met 9tjes aant varen man.. Cshapes... dan zou een bow 10 ook wel moeten lukken!  ThumpsUp
litewave

Antwoord #4 Maart 26, 2007, 04:36:36
edit2Rapporteer  
Vandaag ook ff de R7 14 op Mirns aan de tand gevoeld, was ietsje meer wind (van horen en zeggen) af en toe boven de 30 knt. hij is te houden maar wel hard werken.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Maart 26, 2007, 14:54:31
edit2Rapporteer  
En voelt de kite groter of kleiner dan een gem. C-shape van 14/16m2? Ben erg benieuwd hoe goed de R07 12m2 het doet, vooral in het low-end. Op het Duitse Kiel forum staat al een vaarverslag van de 12m2, maar helaas is het low-end nog niet aan de tand gevoeld.
Powered_by_north

Antwoord #6 Maart 26, 2007, 18:29:15
edit2Rapporteer  
@Shizzle:
Had waarschijnlijk wel gelukt ja, hoewel de wind af en toe wel wat inkakte. Maar eigenlijk was het niet nodig, want de 14 was prima te houden de hele tijd! Dus het was niet zozeer dat ik de 10 niet wilde proberen, maar het was gewoon niet nodig. Bovendien had ik de 10 donderdag al geprobeerd en de 14 nog helemaal niet. Er komen nog zat kansen hoop ik, en dan moet je hem ook maar eens proberen!

@Rebel-kiter:
Goeie vraag, maar vind ik erg lastig te beantwoorden. Je moet ook oppassen dat je geen appels met peren vergelijkt natuurlijk. Maar goed, ik zal een poging wagen: Qua low-end voelt het denk ik als een 16/18m2, qua snelheid, hanteerbaarheid meer als een 12m2.
hendrik@zwin

Antwoord #7 Maart 27, 2007, 00:20:13
edit2Rapporteer  
zijn er actiefoto's gemaakt ?
greets hendrik
Passie

Antwoord #8 Maart 27, 2007, 00:49:15
edit2Rapporteer  
en hoe loopt de kite?
kitemafkees

Antwoord #9 Maart 27, 2007, 01:41:12
edit2Rapporteer  
@ passie: dat staat erin!!

Verder mooi verslag!
Bazaki_Thijs

Antwoord #10 Maart 27, 2007, 02:02:01
edit2Rapporteer  
http://members.home.nl/gerjankiers/LOOOPUH%20LOOOPUHHH%20ooooh%20yeahhh.AVI

Zo loopt de kite Wink Even doel opslaan als en dan openen met Qtime of vlcplayer

Dit is 1 van de vele loops die er gamaakt zijn. Er is gister met de 12m² 10m² en de 9m² geknalt. Binnenkort komt er nog een volledige movie !
Lex

Antwoord #11 Maart 27, 2007, 02:16:16
edit2Rapporteer  
hele vette loop  (grinnik_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Maart 27, 2007, 16:18:11
edit2Rapporteer  
Zo loopt de kite Wink Even doel opslaan als en dan openen met Qtime of vlcplayer

Welke maat is dit? 14m2 of kleiner?
Bazaki_Thijs

Antwoord #13 Maart 27, 2007, 18:04:30
edit2Rapporteer  
dat was de 12m²
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 Maart 28, 2007, 03:34:08
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp, kan niet wachten om die maat zelf in mijn handen te hebben. Hij ziet er zo bruut uit met die 8 struts...eerst maar testen voordat ik mijn harde euro's eraan spendeer.

@ Bazaki_Thijs: Kun je niet een kleine review posten binnenkort? Jullie kunnen daar volgens mij wel in het Oosten varen met NO O wind. Ben erg benieuwd naar de low-end.
Vin

Antwoord #15 Maart 28, 2007, 04:48:36
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje. Hopen dat het gauw hard gaat waaien, ben erg benieuwd naar de 9m. Ik ben overigens ook geen moment overpowered geweest met de R7 14 zondag, al ben ik toch een kilo of 15 lichter (80 kg)dan "Powered_by_north".
Passie

Antwoord #16 Maart 28, 2007, 05:09:29
edit2Rapporteer  
https://members.home.nl/gerjankiers/LOOOPUH%20LOOOPUHHH%20ooooh%20yeahhh.AVI

Dit is 1 van de vele loops die er gamaakt zijn. Er is gister met de 12m² 10m² en de 9m² geknalt. Binnenkort komt er nog een volledige movie !

beetje pussy loop toch of niet?
nee maar. Andre loopt 'm waarschijnlijk niet op z'n hoogst en probeert 'm dan ook niet horizontaal te gooie, en daar ben ik benieuwd naar. hoe hij dan is
GlennVegas
Gast
Antwoord #17 Maart 28, 2007, 05:32:00
edit2Rapporteer  
https://members.home.nl/gerjankiers/LOOOPUH%20LOOOPUHHH%20ooooh%20yeahhh.AVI

beetje pussy loop toch of niet?
nee maar. Andre loopt 'm waarschijnlijk niet op z'n hoogst en probeert 'm dan ook niet horizontaal te gooie, en daar ben ik benieuwd naar. hoe hij dan is

Passie beullll ik denk dat jij de LOOPTEST even moet doen Smiley ouwe kippepoot beuler!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.