drifter
|
interessant heb ik misschien wel oren naar
|
|
|
Morres
|
ik kon vroeger 90meter 330kg-lijnen kopenvoor 90gulden, nu koop je 4 kitelijnen voor 120Eur
als je gewoon via vliegerwinkel groot inkoopt scheelt het je massa's geld. Is dus al jaren bekend idd.
Ik kitede tot voor kort met 3jaar oude lijnen, en eentje daarvan had knoopje erin. maar heb nu nieuwe kites, met nieuwe bars.
Je berekening klopt iig aardig. prijzen zijn belachelijk hoog voor lijnen als er 'kitesurflijnen' opstaan
|
|
|
Azrael
Gast
|
Ik zou zeker 45 euro ervoor over hebben om een set nieuwe lijnen te hebben. Voor zover ik weet is er niks mis met mijn lijnen (wel gechecked) maar aangezien het een demo model is wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Ik verwacht overgens dat mijn lijnen goed zijn omdat ik dat zorgvuldig hebt gecontroleerd maar helemaal zeker kun je nooit zijn omdat je de kite niet constant in bezit hebt gehad. Ik vervang mijn lijnen eens in de 2 jaar omdat ik nooit wil meemaken dat er eentje breekt. Mijn C-quad vlieg ik ook met 220kg lijnen inplaats van 170kg wat in theorie zat zou moeten zijn. Dat doe ik puur voor mijn eigen veiligheid. Toen ik een nieuwe C-quad kocht kwam er ook gelijk een nieuwe set lijnen.
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
mocht er wat op "touw" worden gezet, count me in! al is het alleen maar om een complete set van 4 achter de hand te hebben als je bv: reist?!
|
|
|
Morres
|
Heb trouwens met zelfde idee rondgelopen als jij, om dus groot in te kopen, en megagoedkoop doorverkopen.
|
|
|
Hessel
|
Klinkt heel mooi, maar ben zelfs daarvoor te blut (angry_kitesmiley) En ga nou niet zeuren: Je leven is toch wel 45 euro waard. Ja, dat is het, maar ik vertrouwe mijn lijnen nu gewoon, maar het zijn al vrij oude lijnen dus het is altijd mooi om wat een nieuw setjes bij de hand te hebben, al helemaal voor die prijs. Topactie trouwens Kitesmurf
|
|
|
kitesmurf
|
Dat megagoed doorverkopen is nou net niet de bedoeling van mijn bericht. Wat ik eigenlijk ook wil zeggen is: Beste kitesurf fabrikanten, het risico wat jullie lopen is afhankelijk van de veiligheid. DUS probeer geen winst te maken op artikelen die de veiligheid waarborgen! En.. misschien kunnen we een gezamelijke inkoop doen zodat die soort artikelen (lijnen, nieuwe release system, wichards haakjes) betaalbaarder worden? En... jongens ajb.. verkoop geen bar&lijnen aan beginners waar je zelf geen vertrouwen meer in hebt!!!
|
|
|
Morres
|
prijzen voor veiligheid zijn JUIST hoog omdat ze je veilig houden, das een commercielere blik daarom heb je gat in de markt (mede)-ontdekt
|
|
|
VincentC
|
Doe mij maar een setje van 18 meter lijnen, lekker voor hoge thermische wind in de zomer en voor freestyle op korte lijntjes (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Superstar
Gast
|
Want: Dyneema kan ook groot ingekocht worden. Dit kost 160 euro per KILO!. Lijnen hebben normaal een breekkracht van rond de 300kg. Er is een groothandel die 370 kg lijnen verkoopt, er gaat dan 640 meter in een kilo. Dit kost dus 25 cent per meter. Voorbeeld : 4x 27 meter= 4*27*0.25= 27 euro. +winder: 27+1=28 plus uurtje om de mantels eraan te zetten: 38,- ??
we hebben het toch over 5 lijnen ?
(5*27*0,25) + 1 + 38 = € 72,00
|
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Het lijkt mij ook wel handig om een reservesetje achter de hand te hebben. Heb alleen op dit moment geen versleten lijnen. Als er groot ingekocht wordt doe ik graag mee (Maar dan wel graag gewoon 250 meter aan 1 stuk, omdat ik nu nog niet weet waar ik het voor ga gebruiken)
|
|
|
diederik niet ingelogt
Gast
|
count me in!
|
|
|
VincentC
|
Iemand al eens geprobeerd om te kiten op 160 meter lijnen?
|
|
|
|
roelvdgun
|
goeie actie! heb zelf nog een reserve lijn liggen, anders had ik wel meegedaan
|
|
|
D.D
|
Ik heb ook wel interesse in 15m lijnen!( mocht de inkoop door gaan)
|
|
|
Alferink
|
Ik heb ook wel interesse in 15m lijnen!( mocht de inkoop door gaan) Dat megagoed doorverkopen is nou net niet de bedoeling van mijn bericht. Wat ik eigenlijk ook wil zeggen is: Beste kitesurf fabrikanten, het risico wat jullie lopen is afhankelijk van de veiligheid. DUS probeer geen winst te maken op artikelen die de veiligheid waarborgen! En.. misschien kunnen we een gezamelijke inkoop doen zodat die soort artikelen (lijnen, nieuwe release system, wichards haakjes) betaalbaarder worden? En... jongens ajb.. verkoop geen bar&lijnen aan beginners waar je zelf geen vertrouwen meer in hebt!!!
|
|
|
Shooter
|
Door die euro worden we aan het lijntje gehouden (of als je het letterlijk ziet juist niet).
|
|
|
aramfoil
|
als we toch in bulk denken is dit ook wel wat: Dyneema SK 75 high performance Lierkabel Treksterkte in kg aantal mtr per kg lijn dikte 130 1700 210/23 246 580 210/46 340 660 1,5mm560 400 2,0mm 740 320 2,5mm 1080 205 3,0mm 1400 155 4,0mm 2180 95 5,0mm 3170 65 6,0mm Dyneema SK 75 high performance is 30% sterker dan normale dyneema, dus deze lijn is dunner en sterker en kost 88,00 euro per kilo. Het is ook mogelijk om de dyneema lijn te laten inpregneren, dit is tegen slijtage en het opnemen van vuil en water. De prijs van het inpregneren zit in de kilo prijs, dus je hebt iets minder lengte lijn. voorbeeld: de 560 KG Dyneema SK 75 high performance kost per kilo 88,- euro (1 kilo = 400 mtr) deze lijn is 2,0 mm dik. dit is te krijgen bij moonair in santpoort...... http://www.moonair.nl/index.htmzullen we dan daar eens een belletje heen doen?
|
|
|
Morres
|
Vector White 1000m spools LYW04075 Dyneema 1000m 75kg white 145,00 LYW04110 Dyneema 1000m 110kg white 213,00 LYW04170 Dyneema 1000m 170kg white 300,00 LYW04210 Dyneema 1000m 210kg white 384,00 LYW04270 Dyneema 1000m 270kg white 464,00 LYW04500 Dyneema 1000m 500kg white 886,00 bij vliegerop.nl das iig duurder dus... maarre, wat wil je met 560kg treksterkte? Ik wil op zich wel 15meter lijnen, maar ik zit ermee dat ik ook een 5th heb
|
|
|
kitesmurf
|
Klinkt helemaal goed! 88 euro per kilo... dan kost een 5 lijnen setje nog maar iest van 25 euries als iemand er ff mantels omzet voor een 10tje... ik ben vrijwilliger...
|
|
|
Jelle
|
Doe mij ook maar 5 x 27 m. Hoe doe je die mantels?
Jelle
|
|
|
Eelke86
Geen avatar
|
Heey, ik heb mijn lijnen er dus ook door...en kwam via de search op dit topic...Hoe is het afgelopen met de bulk-inkoopactie? Want dit lijkt mij een mooiere oplossing dan een nieuwe set lijnen ( 189euro :s )
Nog een vraagje: ik vaar impacts...en die hebben zo'n Y-lijn...dus powerlines splitsen na iets van 13mtr...Welke breeksterkte dient dit eerste enkele stuk dan te zijn? Lijkt me logisch dat dit dan 2x zo sterk moet zijn als de lijnen na de splitsing...
klopt dit?
alvast bedankt
|
|
|