Persbericht: Harlingen-Vlieland oversteek

eelke

Antwoord #25 Mei 24, 2007, 00:38:23
edit2Rapporteer  
En slecht voor de vogeltjes?????

waarom zitten de zwanen bij horst dan bij de kiters en niet bij de windsmurfers?????
Geronimo79

Antwoord #26 Mei 24, 2007, 02:13:51
edit2Rapporteer  
jah.. beter kan je je niet voorbereiden.. maar et mag nog steeds niet...
Vind het een heel gaaf idee om dat stuk te varen.. maar jah.. handig was het niet.

Word alleen wel tijd dat die klojos van een tuinbroekenvolk.. van die groenlinks/SP/Partij van de dieren, eens hersens kregen..  Zolang wij als kiters niet een één of ander broedgebied in varen... is er niets aan de hand met die beestjes.  Straaljager boven het wad kan kennelijk ook.. nouw.. en daar zijn nog steeds genoeg beestjes..
Jelle

Antwoord #27 Mei 24, 2007, 04:01:49
edit2Rapporteer  
Themplar, waar haal je het vandaan dat Groenlinks tegen kiten is???
Of een andere partij?
Ik denk dat je aan de ziekte lijdt om alle ellende op Hun, De  Politiek af te schuiven.
Ik denk dat je hetzelfde doet als wat je anderen verwijt. Ongefundeerd ergens tegen zijn.

Ik stem (bij gebrek aan beter) op GroenLinks. En ik kite gerust omdat onderzoek heeft uitgewezen dat kiten vogels niet hindert.

Ik denk dat je de reden voor verboden in algemeen ambtelijke, menselijke domheid moet zoeken, in generaliseren zo van "mensen moeten geweerd worden uit natuurgebieden, dus kiters ook" of gewoon in wat de boer niet kent dat lust hij niet, misschien gecombineerd met jaloezie, en een beetje terechte zorg voor menselijke ongelukken. Ambtenaren willen alles regelen, dat heeft niets met GroenLinks te maken. Ik denk dat GroenLinks eerder tegen olielozingen op zee ageert dan tegen sdhone kites.
Maar als ik een kiteles zie op een volgepakt strand, met spelende kinderen in het bereik van de lijnen ipv. de IKO-norm 2x lijnlengte afstand, denk ik dat dat de enige reële grond is om kiten op drukke mensenplekken te verbieden. Maar vogels, die pak je echt niet.

Btw ja ik ben op die instructeur afgestapt.

e_surf

Antwoord #28 Mei 24, 2007, 04:18:43
edit2Rapporteer  
Ik volg dit hele gebeuren met grote belangstelling.
Wat ik nu zo interresant vind is dat onder de kiters verdeeldheid heerst.
Er zijn kiters die het een hele domme actie vinden en het afkeuren.
Er zijn kiters, die weten dat het niet mag, maar het stiekum toch wel een beetje goedkeuren.

Maar, het mooie is, dat juist de NIET kiter, het een prachtig mooie actie vindt
en totaal niet snapt waarom kiten op het wad niet is toegestaan.
Iedereen met wie ik spreek, die gisteren en eergisteren de berichten heeft
gelezen in de Leeuwarder Courant en het stukje heeft gezien op Omrop Fryslan en
heeft gehoord op radio Fryslan, snapt niet waarom de politie en iedereen zich zo druk maakt.

Men ziet 4 kiters een zeer goed voorbereide oversteek doen naar Vlieland.
Redingsvesten, vuurpijlen, volgboten etc.etc.
En iedereen in mijn omgeving (Friesland/waddenkust) weet van de F16's en
de overige overige hinder op het wad.

En wie worden nu door de politie opgepakt.............. juist deze 3 (+1) kiters.
Onbegrijpelijk voor de niet kiter die bovendien niks weet van het verbod
zoals in de BPR is vastgelegd.

En dat is nu juist het positieve wat wordt bereikt met deze actie.
De niet kiter laten zien hoe mooi de kitesport is en hoe dom eigenlijk de
actie van de politie is geweest.

Ik wil jullie feliciteren met de geslaagde opzet en ook met het
positief optreden in de media en op Omrop Fryslan.
Morres

Antwoord #29 Mei 24, 2007, 04:30:25
edit2Rapporteer  
hehehe, namens ons alle bedankt e_surf, maar het was niet zo opgezet maar dat weet iedereen onderhand wel idd.

ik krijg overigens ook vragen waarom het niet mag
Alferink

Antwoord #30 Mei 24, 2007, 04:38:42
edit2Rapporteer  
Yips, ik ook,

X: Waarom mag dat niet??

A: Volgens bpr is kiten verboden, mag alleen als er gezegd wordt;'hier mag je kiten', maar windsurfen mag wel overal.

X:  Wat een onzin...

DOH !!   (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.