probleem kiteloopen switchblade 2 8m

yvan

Geen avatar

Juni 26, 2007, 00:30:20
edit2Rapporteer  
hey vrienden, ik zit met een serieus probleem. Sinds een 2-3 maand heb ik me de switchblades met men 12 meter heb ik geen enkel probleem met het loopen maar met de 8 m gebeuren er dingen als volgt:

voor ik men loop inzet duw ik eerst het safety bolleteje van 100% depower door( ingeval van).
Als ik men kite op 50% van de loop is begin ik mijn rotatie in te zetten( meestal backloop) en dan klapt men kite precies in; ik weet niet echt wat er gebeurt; alleszins als de kite terug wind schept en dat gebeurd meestal heel heftig en gaat hij soms helemaal de andere kant op. Dit kan toch niet goed ziojn voor het materiaal en de kite.....

Ik ben echt gefrustreerd en weet echt niet wat doen, moet ik de kite nog harder op pompen? Doe ik iets verkeerd met het balletje van me weg te duwen? ik weet het gewoon niet.Zou dit een fabrikage fout kunnen zijn? k Ik moet wel zeggen dat ik wel ingehaakt ben tijdens het loopen maar dit zou volgens mij geen rol mogen spelen..

Heeft sommige van jullie dit al meegemaakt? Zelf vind dit ik niet kunnen voor een kite die omschreven wordt als de ultieme freeride kite waar onhooked en loopen "kinderspel" moet zijn.
Moet wel zeggen voor de rest heb ik GEEN klagen over de kite; jumpen als de hoogste en mega airtime, hoogtelopen met de vingers in de neus.

thx
greetz yvan
Alferink

Antwoord #1 Juni 26, 2007, 00:43:35
edit2Rapporteer  
depower je hem niet teveel tijdens het loopen, zodat hij niet stuurt ?
yvan

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 26, 2007, 01:08:46
edit2Rapporteer  
Ik depower hem altijd een beetje, maar hj staat altijd op de krachtigste stand(3 bolletejes) net als mijn 12m

thx
kootsie

Antwoord #3 Juni 26, 2007, 01:11:08
edit2Rapporteer  
Vooropgesteld ik kan niet kiteloopen, maar in KM stond dat dit gebeurde totdat ze de kite extra hard oppompten. Toen was het probleem voorbij.
yvan

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 26, 2007, 01:17:45
edit2Rapporteer  
sorry... KM?

bedankt voor jullie reacties all..

thx
Jolien.

Antwoord #5 Juni 26, 2007, 01:24:36
edit2Rapporteer  
Kitesurf Magazine
michiel v geel

Antwoord #6 Juni 26, 2007, 01:46:50
edit2Rapporteer  
ik weet niet of het een fout van de kite is maar als je gaat loopen en je depowerd je kite te veel dan kan hij id inklappen probeer eens full power te loopen  denk dat hij het dan niet doet
Coen2000

Antwoord #7 Juni 26, 2007, 02:11:51
edit2Rapporteer  
ik denk dat het tijd is voor advies van Dr. Rory
Kevin

Antwoord #8 Juni 26, 2007, 03:12:50
edit2Rapporteer  
Gewoon harder oppompen had het ook een keer met mijn kite toen harder opgepomt en geen poblemen meer en ja bows he die moeten gewoon kneiters hard.
*Maximus*

Antwoord #9 Juni 26, 2007, 19:39:01
edit2Rapporteer  
ik denk dat het tijd is voor advies van Dr. Rory

ghehehehe (tong_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
yvan

Geen avatar

Antwoord #10 Juni 27, 2007, 13:46:18
edit2Rapporteer  
Aloha Yvan,

Sounds like your line lengths are off. Rig up your bar from your 8m and tie it to a tree or fence post. Make sure all your lines are dead even. Most likely, your center lines have streched and are too long. This will cause the kite to oversheet and stall midway through the loop. If the center lines are too long, make the necessary adjustments.

Also, if you kite is folding, that means it is probably underinflated. Make sure you have firm pressure in the kite (refer to your owners manual for more tips on proper inflation).

Regards,

The Cabrinha Support Team

Dit was het antwoord die ik gekregen heb van cabrinha, ik heb dit gewoon gepost in geval van moest collega kiters hetzelfde probleem hebben...

greetz yvan
wouterb

Antwoord #11 Juni 27, 2007, 15:45:36
edit2Rapporteer  
klink logisch iig. Heb je het al gecontroleerd? (lijnen)
stijn depauw

Antwoord #12 Juni 27, 2007, 17:15:58
edit2Rapporteer  
Yvan,
ik weet niet of je kite gisteren knetterhard stond, maar toen je die F16 inzette zag ik inderdaad dat je kite geen mooie rotatie maakte, hij stallde als het ware, dus harder pompen die LE
en wat die mega air betreft : frisco in den disco  Joepie
Garmt

Antwoord #13 Juni 29, 2007, 06:05:23
edit2Rapporteer  
Overigens wel netjes dat ze je persoonlijk antwoord geven! Had je ze gemailed of zo?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.