rocker?

Kite-Boelie

Januari 12, 2008, 23:32:44
edit2Rapporteer  
Ik ga binnenkort beginnen met een zelfbouw boardje en ben nu benieuwd hoeveel kromming ik moet gaan gebruiken. Of is dat voor elke persoon anders?

Grtzzz
Tommie

Geen avatar

Antwoord #1 Januari 19, 2008, 18:50:33
edit2Rapporteer  
moet je eff zoeken op rocker berekening, leon en ik hebben er een tijdje terug een mooi topic over gehad.
Kite-Boelie

Antwoord #2 Januari 21, 2008, 00:10:25
edit2Rapporteer  
En waar zou ik dat kunnen vinden dan?

Grtzz
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Januari 21, 2008, 19:47:32
edit2Rapporteer  
ligt er maar net aan wat je wil.
Weinig rocker, veel rocker
Snel aanplaneren, lang doorvaren
Veel pop, weinig pop

etc.
Kite-Boelie

Antwoord #4 Januari 22, 2008, 02:16:08
edit2Rapporteer  
Een boardje waarmee ik die-hard dikke golven kan pakken, en als het moet ook gewoon lekker chill old school board-offs etc etc.
ik heb nu een programmatje gevonden op internet.
Werkt goed:D

Bedankt voor de reacties.

Grtz Martijn
prokiter

Antwoord #5 Januari 22, 2008, 02:27:08
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ga van een gemiddelde 2.8 to 3.2 cm scoop....als je er echt lekker golf mee wil rijden.

Let er wel op dat je dit wel in de tips echt laat merken, want anders is hoogte lopen niet echt fijn meer.!

Beetje concaaf, niet overdreven, want dan gaat hij erg happen met een bottum turn.

En een lekkere brede vorm, zodat je lekker makkelijk over spoel water heen kunt varen.

Greetings...Pro Kiter... Cool
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Januari 22, 2008, 02:47:59
edit2Rapporteer  
Als de low-end je niet veel uitmaakt kun je gewoon voor een board met veel rocker en een ronde outline gaan, rocker van 5cm en een verschil midden-tip van 10cm.

Zo krijg je een heerlijk board voor de golven en chop, alleen zal je wel wat meer power in je kite moeten hebben om vooruit te komen dan een vlak/recht happerig board.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.