Beetje stilletjes

oz

Antwoord #25 December 20, 2008, 10:34:14
edit2Rapporteer  
1
samvw

Antwoord #26 December 20, 2008, 11:56:55
edit2Rapporteer  
Tot nu toe ben ik waanzinnig tevreden over Karuba. Maar het leuke van een eigen core bouwen is dat je specifieke eigenschappen kunt ontwerpen.

Je moet niet breder gaan dan 2cm. In een plank zitten altijd wel een paar onregelmatigheden. Je kunt dan bij de (speciale) houthandel een paar planken laten verzagen en daaruit de beste stringers selecteren zonder knoest of rare nerf.

Check: http://www.grafsnowboards.com/index.php?url=core
Hier kan je zien hoe zij een core opbouwen

ff ter info
Je weet toch wat ''''karuba'''' is? Al eens de kostprijs per m³ vergeleken met eik ( en die is al duur ).

Ben het zelf in mijn tuin aan het kweken, binnenkort heb ik eigen gekweekte ''''karuba'''' kerntjes.
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 December 31, 2008, 14:26:17
edit2Rapporteer  
Bytheway Wacko2,

Toevallig ben ik nu ook een core aan het opbouwen van Essen/PVC-schuim volgens de "stringermethode".

Een paar tips:

(1) Lamineer na het afvlakken van de bodem een laagje glasweefsel op de bodem en pers de core af op een vlakke rockertafel. Dit voorkomt dat de dunne tippies breken tijdens 3D-shapen.

(2) Essen is een taai hardhout. Frees voorzichtig!! Door de overgang van zacht schuim en hard "Essen" heeft de frees de neiging tot happen. Probeer de tips niet in 1x af te tappen (verjongen), doe dit in stapjes zodat de frees niet overbelast wordt (ik spreek uit ervaring... Wink )
Wacko²

Geen avatar

Antwoord #28 Januari 01, 2009, 18:08:19
edit2Rapporteer  
Hey, bedankt voor de tips Leon.

Misschien kan je bij het afvlakken van je tips en de lengte richten werken, in de richting van je stingers.
Je hebt dan altijd hout of schuim maar niet hout-schuim-hout enz....  Gebruik jij het corecel achtige schuim of het forex achtige schuim? Momenteel ben ik nog altijd bezig om mijn pomp te laten luisteren.
Weet er trouwens iemand waar mijn fotos zijn gebleven?

Voor degene die goedkoop epoxi willen heb ik nog de volgende tip: www.mrboat.nl
Deze gebruik ik ook, goed en goedkoop. 22,95€ voor 1,5kg.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.