Fuerta ventura kitesurf in december

niki kite

November 24, 2009, 00:41:26
edit2Rapporteer  
Wie is er wel eens in Fuerta ventura geweest in de winter? Weet dat het niet een perfecte spot is voor half december maar aangezien ik maar een klein weekje ga wil ik niet te lang vliegen.
Waar kan ik qua wind, kitespot, sfeer een gezelligheid het beste zitten in Zuiden of Noorden van het eiland ThumpsUp?

Auto nodig?

Aloha Nicole
Lex

Antwoord #1 November 24, 2009, 23:08:07
edit2Rapporteer  
Noorden, bij Corralejo, flagbeach. Zuiden heb je ook een spot, Sotavento ( René Egli Pro center zit daar). Flagbeach is de wind veel beter en stabieler en is echt de place to be om te kiten. Sotavento is de wind meestal vlagerig en schuinaflandig. Google nog even voor de zekerheid, straks verziek ik je vakantie Wink. Auto is aan te raden trouwens. En verder is het een dor kaal droog eiland Wink. Ik zal trouwens van de week is even kijken, volgens mij heb ik nog een oud kitesurfmagazine waar een stuk over fuerte in staat...
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 November 25, 2009, 19:41:24
edit2Rapporteer  
vergeet ook je surfpak niet! zou zker een 3-2 meenemen!! als je nog niet heel goed kan kiten zijn schoentjes ook aan te raden!
Merijnhe

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 December 02, 2009, 11:01:06
edit2Rapporteer  
Aloha Nicole, heb je geboekt?

Ik zit er aan te denken om 10 t/m 17 of 18 dec te gaan.
Er zijn nog tickets, Windfinder ziet er best goed uit, temperatuur constant iets rond de 20 graden.

Heb je accomodatie geboekt? Is het geschikt om gewoon zo'n goedkope deal via D-reizen/Arkefly te boeken?

Groeten
TBK

Antwoord #4 December 02, 2009, 11:30:29
edit2Rapporteer  
Huur een auto vanaf het vliegveld en ga zeker niet naar Sotavento, maar naar Corralejo.
Ik ga er al 5 jaar naar toe om te kiten, altijd wind gehad.
Voor een goedkoop en goed autootje:

ca. 120,- euries per week
ash

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 December 05, 2009, 20:30:38
edit2Rapporteer  
Ben in Mei op Sotavento(bij Rene egli) geweeest.
Rond een uur of 11 begon de wind te waaien en kon je varen met een 9/ 11m .
Wind is aflanding en advies is dus om naar Flag beach/corralejo te gaan.
Vond sotavento erg kaal en had weinig actie qua uitgaan.Maar heb wel elke dag met plezier gevaren. Have Fun.
P.s. wij gaan 10-17 December naar Egypte.zee/zon en hopelijk wind.
Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.