globe
|
tot een knoop of 20. Als je deze vraag al moet stellen blijf dan lekker binnen aankomende weekend!
|
|
|
Armband
|
Tis niet dat ik t niet weet, maar nu kan ik eens tegen mijn ouders zeggen dat ik niet de enige ben die vindt dat 20 knopen perfect veilig is.
|
|
|
jeroen90
|
20 knopen is niet perfect veilig denkik voor een beginner (weet niet of je ook beginner bent) met een 12m c-shape. 20 knopen is wel de max van wat je ermee kan varen daarna de 7 van je broer stelen.
|
|
|
globe
|
Het is zeker niet perfect veilig inderdaad. Probleem is dat wanneer het gemiddeld 20 knopen waait in NL er zeker vlagen van 25+ tussen zitten. Vooral met onstabiele lucht zoals we de laatste dagen hebben gehad. Een Toro is nu niet een depowermonster zoals een SLE of een bOW. Voorzichtigheid is dus zeker wel op zijn plaats.
|
|
|
chico
|
Idd, het gaat ook om de vlaagjes. Vraag je ouders om xtra geld en koop een BOW of SLE.
|
|
|
|
Passie
|
Ik vind zelf. Misschien niet het slimste standpunt. Je kan tot zoveel knopen tot dat jij het onverstandig begint te vinden ( je bijvoorbeeld stuitert enzovoort. er dus gevaarlijke situaties kunne voordoen).. Dit moment weet ik nu na bijna 4 jaar kiten nog steeds goed te vinden.. Maar het komt erop neer, Dat je altijd een moment hebt bij jezelf.. Nu is het niet leuk meer. Niet meer verantwoord.. En even over je ouders Dit komt me echt heel bekend voor. Helemaal super van je ouders want die geven lekker veel om je. Goed teken. Ik weet niet hoelang je nu kite. maar wanneer je nu aardig kan kiten , neem ej ze gewoon een keer ( of meerdere keren mee) en laat jij zien dat jij verstand heb van wat jij nu mee bezig ben. Weet niet of ik het goed zeg,, maar dan gaan ze je vertrouwen.. Ik weet het, klinkt allemaal aardig lomp! maar toch
|
|
|
emieck
|
haha passie heb je zelf al een kind gecreeerd dat je zo begin te lullen:P
|
|
|
Jordi_1990
|
je hebt ook ouders die zeggen: je wordt maar beter dan houd je hem wel haha dream on...
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik zou als max voor een 12 met 65 kg zeker 20 knopen zeggen...eerder wat minder. Maar hangt natuurlijk ook erg af van je skills en de depower van je kite...
|
|
|
TtHoM@s
|
Ik vind zelf. Misschien niet het slimste standpunt. Je kan tot zoveel knopen tot dat jij het onverstandig begint te vinden ( je bijvoorbeeld stuitert enzovoort. er dus gevaarlijke situaties kunne voordoen).. Dit moment weet ik nu na bijna 4 jaar kiten nog steeds goed te vinden..
Maar het komt erop neer, Dat je altijd een moment hebt bij jezelf.. Nu is het niet leuk meer. Niet meer verantwoord..
haha, klopt maar jij bent een verstandige jonge en weet warneer je moet stoppen maar idd ik weet niet of armband dat ook is maar ik zou zeggen tot 18 knopen kan je leuk en echt veilig kiten 20 knopen zou ook geen probleem moeten zijn hoor als je echt gevordert bent lukt 22 ook wel succes
|
|
|
thomasr
|
heb negen meter sle (hypertype) en 65 kg, kan dat zaterdag? op knmi stond er 5 bft, en windguru geeft 's middags bij oostvoorne rond de 20 knopen. maar ik weet niet of er dan harde vlagen tussen zitten bijvoorbeeld. o ja en ik ben beginner
thomas
|
|
|
Nicolas
|
20kn, 18kn voor 65kg met een 12m² ? Varen jullie allemaal zo graag overpowered of is 5kg een groot verschil Nou ja ik weeg 60kg. 14m² tot 13 kn, 10m² tot 15kn, 8m² tot max gusts 28kn. Hoe kleiner de kite hoe beter je overpowered kan riden (vind ik). M'n 14m² kan ik niet houden overpowered, met m'n 8 kan ik nog net de 28kn gusts houden, en lekker loopen
|
|
|
florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
is alleen maar goed als je ouders bezorgt zijn, de mijne zeggen ook elke keer 'doe je wel voorzichtig'. dat is toch alleen maar goed!
verder sluit ik me aan bij de rest, je houd hem tot wanneer je het zelf onveilig gaat vinden. ik vaar mijn 11m2 tot ongeveer 27knopen maar dan vaar ik dus niet lekker meer. ik weeg zelf 70kg.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
zoals al eerder gezegd het gaat om de vlagen een stabiele harde wind is op zich niet erg maar als vlagen bijkomen van nog eens een keertje +10 knopen dan wordt het een ander verhaal! Dan hoeft er niet zoveel te gebeuren om het fout te laten gaan, alles gaat in harde wind veel sneller en explosiever! Dus weet waar je mee bezig bent en bij twijfel niet doen of stoppen!
|
|
|
Fré
|
't Feit dat je zo wil "bewijzen" en toch de vraag stelt... mmmm... mijn bedenkingen bij... Kweet een 78kg, en ken m'n kite goed genoeg, maar bij 22 knopen komt mijn 12 liever niet boven, omdat ik weet dat 't niet veilig is, vlagen zijn hard en de verkeerde plaats op't verkeerde moment kan je wel degelijk problemen opleveren... Je weegt bijna 15kg minder... als je echt zo expert was dat je dan toch met 20kn nog kan varen, dan had je de vraag niet gesteld. Daarom kan ik je ouders moeilijk ongelijk geven. Ze hebben idd 't beste met je voor... (Hehe, ja, ik ben een papa, en zou mijn dochter van anderhalf niet met een 12 in 20knopen willen zien. )
|
|
|
Tim!
|
Wel zes beaufort is tot 27 knopen!!! Dat is toch teveel voor een 12 meter? Er zijn altijd windstoten, en die mogen je niet voor verassingen brengen.. En je kite is ook niet echt een depowermonster zoals de huidige bows.. Ik zou toch oppassen bij meer dan 20 knopen met je huidige kite.
|
|
|
Vinni
|
Ik pak altijd zo snel mogelijk een kleinere kite. Behalve dat het een stuk veiliger is en je veel ontspannender vaart, is een kleine maat ook gewoon veel fijner om mee te varen. Lekker snel, waar je dus ook weer meer kracht uit haalt.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
+20knp met een 12 meter C-kite en "maar" 65 kilo wordt een super gave hangtime. Of je het zooitje dan nog onder controle hebt waag ik te betwijfelen. Met mijn 12mtr boxer en 77kg houd ik het nog wel bij 20knp maar de vlagen zijn dan al echt geen pretje meer. Wees verstandig koop een kleinere kite of wacht gewoon tot een knoop of 17.
|
|
|