Kiteboard opnieuw lakken en repareren

r10t

December 04, 2007, 03:33:48
edit2Rapporteer  
Ik heb dus onlaks een 2dehands board gekocht ik ben niet echt bekend met vermaken ect board dus hek ik een paar vraagjes:

Aan de hoeken is het een beetje afgesleten ik denk niet dat er echt water inkan maar tg met wat zou ik dit kunnen repareren het is een beetje geopend.

Ik heb ook een paar diepe groeven in de plank kan ik dit met iets terug effen maken ( Heb op forums gelezen dat epoxyhars mss iets is voor dit)

De kleur is een beetje weg ik zou hem graag herspuiten met wat doe ik dat dan ?
diederik

Antwoord #1 December 04, 2007, 18:38:18
edit2Rapporteer  
kan allemaal.....beschadigingen opvullen met epoxy of secondelijm, de boel ietsje schuren en ontvetten/ontstoffen, daarna spuiten en nabehandelen met een transparante, uv- en krasbestendige lak.
Morres

Antwoord #2 December 04, 2007, 20:48:58
edit2Rapporteer  
Kan je wat foto's posten, altijd handig. Tegen geringe betaling willen wat handige jongens van hier het miss. ook doen als je in de buurt woont.
Er zitten paar hele profi bouwer hier op het forum.
r10t

Antwoord #3 December 04, 2007, 21:09:43
edit2Rapporteer  
Dus ik kan dat gewoon allemaal zelf, Dus eerst opvullen mmet epoxy? (verkopen ze da in de hubo? ) en dan overspuiten met DD-Lak?

allesinds al bedankt voor de reacties
diederik

Antwoord #4 December 05, 2007, 06:51:33
edit2Rapporteer  
soms is het handiger/goedkoper en sneller om secondelijm te gebruiken, dat spul wordt ook keihard en heeft een uitstekende hechting! Uiteraard hangt het gebruik van secondelijm of epoxy af van de omvan van de schade!

Mijn dek is ooit gedeeltelijk losgekomen van de kern van mijn board (delaminatie bij de tip), dit heb ik opgelost met blokjes hout, lijmtangen en secondelijm. Simpel en effectief. denk er maar eens over na!
Fré

Antwoord #5 December 05, 2007, 17:31:19
edit2Rapporteer  
Dus ik kan dat gewoon allemaal zelf, Dus eerst opvullen mmet epoxy? (verkopen ze da in de hubo? ) en dan overspuiten met DD-Lak?

Kan je zeker zelf... Bij hubo kan je idd misschien een beetje geluk hebben. Er bestaan van die grijze loodgieterkits... 2 componenten (zwart & wit), evenveel afsnijden, goed samen kneden en je hebt een stevig goedje dat je in je breuk kan duwen...
Maar zoals eerder vermeld, 't hangt allemaal af van hoe slecht je board is... zijn't een paar kleine schrammen of is't nen halve vierkante meter? Voor grotere opp kan je beter een kleine reparatiekit zoeken bij bvb een decathlon ofzo, die epoxy zou iets "vloeibaarder" moeten zijn dan die kneedbare loodgieterpasta en dus eenvoudiger te verdelen...
r10t

Antwoord #6 December 09, 2007, 02:56:08
edit2Rapporteer  
xD kep in de hubo goeie pasta gevonden, en tviel allemaal wel mee, kat mss ietsje gedetaileerder mogen zijn xD er zatten niet echt kraken in gwn een paar groeven in diek wilde wegwerken en aan de randen hebbek et ook al weggewerkt, binnenkort spuiten , zet ik wel een paar voor en na fotos erop Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.