kite sailing: vliegerzeilvaartuig gemaakt, wie doet mee of is geïnteresseerd.

50knots

Geen avatar

Mei 03, 2007, 18:45:24
edit2Rapporteer  
Een tijd geleden heb ik een bootje ontworpen en gebouwd, dat door een (kitesurf-)vlieger kan worden getrokken. Zie fotootjes. Ideeën die ik in het ontwerp heb ingebouwd zijn:
* "zero heeling": het aangrijpingspunt van de vlieger ligt maar een paar cm boven het water, daardoor krijg je geen (of nauwelijks) kantelend moment op het bootje, waardoor je weer relatief grote krachten/vliegers aankunt.
* 3-punts-stabiliteit: het bootje heeft (net als bijv de beroemde yellowpages/macquarie) 3 planerende drijvers.
* compact: op imperiaal te vervoeren
* licht: 15kg
* efficient genereren van lateraalkracht in het water dmv 2 surfvinnen.

* En natuurlijk de bekende voordelen van een vlieger in verglijking met een normaal zeil:
- meer wind (door windsnelheid op grotere hoogte te benutten)
- mooi vleugelprofiel, hoge aspectratio.

Zie foto's. Helaas heb ik geen foto's van terwijl ik vaar. Starten vond ik het lastigst, maar ik heb nooit veel geoefend met het relaunchen van kitesurfvliegers. Als ik eenmaal voer merkte ik dat het bootje goed
reageert op het roer.

Wie is geïnteresseerd in dit project: meedoen (uitproberen, verder ontwikkelen) of wil dit bootje evt kopen?
sjembek

Antwoord #1 Mei 04, 2007, 17:20:33
edit2Rapporteer  
Kan je d'r ook een dubbele transition mee doen?
Joosdo

Antwoord #2 Mei 05, 2007, 02:21:35
edit2Rapporteer  
We hebben met een arx 21,5 en een zeilbootje wel eens wat gedaan, helaas met wat weinig wind, maar het wilde wel. Wil best wel eens je creatie proberen. Maar waar en wanneer?

Mzzl Joost
robin..

Antwoord #3 Mei 10, 2007, 23:16:42
edit2Rapporteer  
altijd leuk om een keer te proberen
Flywoods

Antwoord #4 Mei 15, 2007, 20:41:32
edit2Rapporteer  
Heb je ook een demonstratie video ?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.