@LaurenS
|
In principe kan je iedere 4-lijns bar met gelijke lijnen er aan hangen.suc 6
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Voor dat Best met de Redline bar kwam gebruikte ik altijd Cabrinha barren om mijn Bularoo's. Werkte perfect.
|
|
|
Morres
|
niet elke 4lijns bar kan erop, het belangrijkste is dat wanneer de straps open staat ende bar tegen de QR aanzit, de lijnen allemaal gelijk eindigen.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
In principe iedere bar (zie @LaurenS). Lijnen moeten gelijk zijn bij full power (zie Morres) en de maat vd bar moet passen bij de kitegrootte. Let wel dat niet ieder depowersysteem iedereen bevalt, daar kun je ook nog comfort mee winnen... en let erop dat de lijn aansluiting bij de kite past... kookproof etc, maar dat is eenvoudig om te bouwen...
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Zowat alles past op alles. Barren zijn eigenlijk eenheidsworst maar mensen betalen graag meer voor bepaalde merken (PC Hoofdstraat op het strand)
Enkel een paar uitzonderingen zoals: - F-One Bandit I&II hadden ongelijke lijnen - North bar: vanwege hun hoge Y ongeschikt voor nagenoeg alle kites
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
De ene bar released overigens op 1 powerlijn terwijl de ander dat op 2 powerlijnen doen, hier zit dus ook een wezenlijk verschil.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
- North bar: vanwege hun hoge Y ongeschikt voor nagenoeg alle kites
Waarom is dat precies? Een hogere spanning van de bridles richting het centrum van de LE ofzo?
|
|
|
Morres
|
kite wordt dan teveel ingeknepen, zeg maar. Krijg te weinig ruimte.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
kite wordt dan teveel ingeknepen, zeg maar. Krijg te weinig ruimte.
Oke dan is m'n vermoeden juist Ook lastig met selflanding trouwens.
|
|
|
bezemsteel12
Logs: 0 | 69 uur
|
naar mijn idee maakt het wel degelijk uit welke bar je op je kite doet, het is net beter met een originele bar.
had een naish bar 2009 op mijn best taboo uit 2011 gedaan. het kan wel, maar je moet heel erg fine tune. de ene bar kan je verder omhoog doen als de andere, dus meer depower enz.
lijnen van me best bar zijn gelijk, maar van naish ook. maar vaarde niet echt lekker.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik heb het nooit gedaan en ga het ook nooit doen... De kite en de bar zijn natuurlijk samen ontwerpen voor de beste performance en handling... De Best bar heeft een behoorlijk lang depowerkoord (volgens mij in vergelijking met andere bars) en dat is natuurlijk wel prettig...je mist anders een hoop depower...
Zoek dus een 2e hands Best bar...wellicht bij een shop... Of koop die van mij, samen met een 11m Waroo...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Is echt onzin, ik heb de Bularoo's met veel plezier gevaren op mijn Cabrinha bar. En aangezien ik ook een Bularoo met Best bar heb geprobeerd weet ik zeker dat er geen verschil tussen zat.
Als je een Cabrinha of Slingshot bar heb dan vaart het zoiezo super. Deze hebben allebij nog een langer depower koord als die van Best dus qau range moet het zoiezo goed zijn.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Stelling: Wanneer de barbreedte, lijnlengte, afstelling, depowerkoordlengte en chickenloopgrootte exacte hetzelfde zijn hoort een kite exact hetzelfde te vliegen ongeacht welk merk bar je mee vaart.
Nu is het alleen de kunst om de juiste lengtes bij elkaar te zoeken of de schaar in je lijnen te zetten en alles zelf op maat te maken (evt met proffesionele hulp). Stock barretjes zullen inderdaad vaak een ander gevoel geven omdat zelden alle genoemde maten exact hetzelfde zullen zijn. En met ander gevoel heb ik het dan niet over de bargrip...
|
|
|
bezemsteel12
Logs: 0 | 69 uur
|
Is echt onzin, ik heb de Bularoo's met veel plezier gevaren op mijn Cabrinha bar. En aangezien ik ook een Bularoo met Best bar heb geprobeerd weet ik zeker dat er geen verschil tussen zat.
Als je een Cabrinha of Slingshot bar heb dan vaart het zoiezo super. Deze hebben allebij nog een langer depower koord als die van Best dus qau range moet het zoiezo goed zijn.
marc, mischien heb jij goede ervaringen met cabrinha bar op best, maar naish op best werkt gewoon niet goed.
|
|
|
GlynD
|
Hoe zit het met een bar van een ander jaar? Ik wil nu een Naish helix 8m 2010 KO kopen en heb een Naish SLE control bar uit 2007 zien staan voor een mooi prijsje. Zou dit passen?
Nu heb ik zelf nog een Slingshot TD3 11m, met complete bar, lijkt erg op het systeem van Naish qua depower etc. Iemand ervaring met een combinatie tussen deze merken?
Ben benieuwd!
|
|
|
YJ
Logs: 0 | 106 uur
|
Edit: Oh, dit topic is al behoorlijk oud Dit soort dingen gaan over het algemeen prima. Ik heb er advies over gevraagd bij de shop waar ik m'n kites kocht. Vaar nu een Core Riot 2010/11 9m op een 2007 Best bar, die ik op op m'n Waroo 7m vaar. Werkt perfect! Verder gebruik ik de bar van m'n Cabrinha Switchblade 10m op m'n Best Kahoona 13.5m. Dit werkt wel, maar voor die Kahoona ga ik binnenkort een nieuwe bar halen. (Ook zodat ik en m'n zus tegelijkertijd de 10 en 13.5 kunnen gebruiken)
|
|
|