|
JER
Gast
|
Klasse Snowman, neem een lesje, nu je het maar al te goed weet dan!
|
|
|
Snowman
|
Hallo... voel me aangesproken door je verhaal. Heb aub wel respect dat ik eerlijk vertel wat er gebeurd is het is zeker geen verhaal om stoer te doen. We stonden zelf 300 meter verderop met een kite toen hij uiteindelijk het water op ging. Het was iemand van in de 30 (zijn vrouw en 2 kinderen stonden toe te kijken). Let op ik ben ook maar iemand die dit jaar begonnen is dus om dan meteen iemand anders kite leeg te laten lopen gaat ver. Wie ben ik dan op zo'n moment. Was daar ook voor het eerst. Had nooit verwacht dat iemand zo dom kan zijn. Denk zelf dat daar een hele groot bord moeten komen met verbod om op grasveld en 100 meter van kant kite op te laten. Want dit gaat daar vaker gebeuren...... Klasse Snowman, neem een lesje, nu je het maar al te goed weet dan Wordt deze zomer aan gewerkt. Overweeg om IKO-cert te gaan halen.
|
|
|
JER
Gast
|
Beginner's dienen gewoon hun kite op te laten in het water!! En niet aan de kant!! Als je weet van jezelf dat je het nog niet controlleert dan begin je daar gewoon niet aan, je wilt immers toch niet hebben dat het verkeerdt gaat! Leer gewoon als beginner je gear kennen, ga desnoods een hele dag bodydraggen leer je safety te kennen met de ( Oh-shit handlle), als je je gear goed kan controleren ga dan pas met je board het water in!! Leer goed te bodydraggen, bij een kitesurfschool leer je meer dan een aangewezen iemand, daarom gaat het ook vaak verkeerdt!! Beginners kunnen nauwelijks bodydraggen op hun zij, wees wijs voor alle beginners en neem gewoon een lesje dat scheelt echt zoooooooooveel in vergelijking van ik leer je het wel even mannetje??
|
|
|
Elwin
Geen avatar
|
Sorry dat ik dit even zeg als beginner maar het kan ook op een andere manier Hallo...! Ingrijpen Ja!! Maar de manier waarop jij dat wil doen of waarschijnlijk echt doet slaat helemaal nergens op. Wat je eigenlijk zegt is dat het je niks uit maakt als iemand zichzelf dood door een te grote kite op te laten als het maar niet op jouw spot is! Je kan ook gewoon uitleggen dat de kite te groot is op een vriendelijke manier zonder onzinnige dreigementen over wie je voorgegaan is de dood in! Als iemand op mij af zou komen met zulke dreigementen zou ik niet luisteren en me afvragen hou ik in die achterbuurt ben beland en waar ik de verkeerde aflsag heb genomen en wie is dan de randdebiel!!!
Er wordt hier gewoon een goed verhaal verteld om mensen er nog eens op te wijzen dat het een gevaarlijke sport is en jij zeikt dat verhaal af. Misschien kun jij beter gaan dammen ipv kiten als je zo met mensen omgaat!
|
|
|
Snowman
|
Elwin, na wat ik zaterdag gezien heb begrijp ik de insteek van Hallo... wel
Die grote kite kwam hard uit de lucht vallen waar veel jonge kinderen aan het poedelen waren (op surfplank aan het dobberen dat soort dingen). Als een kind dat ding op de kop had gekregen dan weet ik het nog niet: diepe stilte..................
Verbaas mezelf dat niemand van de badgasten de betreffende persoon meteen aansprak.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
grappig dat we het allemaal best goed weten, maar dat in in de praktijk weer een stuk moeilijker schijnt te zijn...
het is toch allemaal vrij logisch dat we elkaar helpen en als we geholpen worden en advies krijgen dat toch ook graag accepteren?
|
|
|
JER
Gast
|
Gelukkig heb ik goeie cursus gevolgd en daar ben ik tot de dag van vandaag nog steeds heel dankbaar in, alles wat je ook maar moet weten zat in de cursus, van safety,voorrangsregels ( waar ik nog eens niet bij stilgestaan had), veiligheid, echt een hele dankbare goeie cursus was dat. Hij kwam bij jou vandaan Snowman!
|
|
|
KiteDemon
|
Zodra je een potentieel gevaar ziet klooien op het strand, dan gelijk aanspreken en wijzen op zijn onverantwoordelijk gedrag. Wordt daar geen gehoor aan gegeven en denkt die persoon toch verder te gaan klooien, dan simpelweg zijn lijnen doorsnijden!!! Je bewijst daar hem en de overige strandgangers er een grote dienst mee. Geen respect voor die eigenwijze figuren
|
|
|
globe
|
Aloha Snowman, Helaas heb ik al dit moois moeten missen Gelukkig maar voor de desbetreffende kiters. Ik had er namelijk wél wat van gezegd. De eerste keer aardig, de tweede keer wat minder... Verrot schelden lost echter niet veel op. Meer de situatie proberen uit te leggen en iemand op de gevaren wijzen helpt zeker.Juist beginners onder elkaar nemen volgens mij wél wat van elkaar aan. Als ik commentaar geef ben ik ineens de arrogante local die denkt dat ie het beter weet . (en dat is ook zo natuurlijk, haha) Nadeel met oosterburen is echter dat ze zich er geen r##t van aan trekken wat ik er van vind. Ze kunnen de regels ook niet weten vaak. Helaas staat er ook op het desbetreffende strandje geen enkele aanwijzing wat betreft kitboarden etc. Ik zal eens een balletje opgooien bij de gemeente of bij de instanties of er niets te regelen is met een bord. Zal moeilijk worden omdat Nunspeet geen officiële kietzone is. Desnoods zet ik zelf wat inelkaar, na dit soort verhalen is het namelijk snel gebeurd met een definitief verbod en waterpolitie-taferelen. Voor zover ik weet is Nunspeet namelijk en enige spot tot nu toe waar ooit echt letterlijk mensen van het water zijn gehaald.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Laten we beginnen bij het begin Hoe komen de beginners aan hun spullen? Zij kopen die spullen vaak van een ervaren kiter die vervolgens niet over de gevaren van het kiten heeft. Veel te bang dat hij zijn spullen niet kwijt raakt... Vervolgens gaat zo'n gast naar het water en gaat daar zelf het wiel uitvinden.. Welke sport je ook gaat doen je komt altijd onverantwoord gedrag tegen. Als je die gasten erop aanspreekt dan reageren ze vaak eigenwijs denken het vaak beter te weten.. Ik snap de reactie van Kitedemon wel maar het blijkt altijd achteraf of het wel of niet goed is gegaan... Anders kan ik ook bij de slagboom gaan staan en iedereen om zijn/haar ervaring vragen... En wanneer ze geen les of minder dan 24 uur vliegervaringen hebben gehad dan snij ik gewoon de kite op voorhand in stukken .. Ik vind het ook te ver gaan om te zeggen dat elke keer, wanneer iemand een fout maakt, dat het dan consequenties heeft voor het kiten in het algemeen. Maar inderdaad neem les voordat je begint en ga altijd er vanuit dat je in een levensbedreigende situatie terecht kan komen...dus leer eerst hoe de veiligheden van je kite werken.. Achteraf kan het altijd meevallen.. Succes Oja ik denk dat die beginners waar wij het over hebben niet de moeite nemen om dit forum te lezen en het forum niet weten te vinden..
|
|
|
Snowman
|
Hoi Globe, MINI-Me
Als "local" zou ik er echt energie in steken om jullie "eigen", mooie spot te beschermen want als er zaterdag een ambulance (+ de rest) had moeten komen.
De "fout" die ik maakte was dat ik dacht dat meneer meer ervaring had dan myself (ik heb immers tot nu alleen nog een zooi illegale lessen gevolgd en beperk me bewust tot body-draggen) anders had ik echt wel langer op hem in gepraat (voor mij ook weer een les). Dit aspect van het kitesurfen hoort er dus ook bij.
Overigens die ervaren kiter was een Duitser en de onervaren een Nederlander met een Amstersdams accent.
Gr., Theo
|
|
|
globe
|
Punt MINIE_ME!
Daarom gaf ik mijn exemplaar van "The complete Kiteboarding Guide" weg toen ik een Boxer verkcoht aan iemand. Samen met het telefoonnummer van Linesup.nl. En voor de mensen die niet op het forum komen is het altijd handig om een ervaren kieter even om advies te vragen. Ik leg liever even 10 minuten iets uit aan iemand dan dat ik daarna 1 uur kwijt ben met iemand uit de brand te helpen.
dus de wijsheid van vandaag: HELP ELKAAR !!!
|
|
|
globe
|
Overigens die ervaren kiter was een Duitser en de onervaren een Nederlander met een Amstersdams accent.
Gr., Theo
Laat me raden: een niet al te grote man met een gele Cabrihna Bow, die op zijn fiets van de naastgelegen camping kwam.... Hij spreek t vloeiend Nederlands...
|
|
|
Snowman
|
Laat me raden: een niet al te grote man met een gele Cabrihna Bow, die op zijn fiets van de naastgelegen camping kwam.... Hij spreek t vloeiend Nederlands Ja die is 't. Aardige gozer verder begon meteen over het voetbal natuurlijk. Maar wij waren er "koud' 5 minuten met jouw beschrijving in de hand.....
|
|
|
Psychotic
|
Zodra je een potentieel gevaar ziet klooien op het strand, dan gelijk aanspreken en wijzen op zijn onverantwoordelijk gedrag. Wordt daar geen gehoor aan gegeven en denkt die persoon toch verder te gaan klooien, dan simpelweg zijn lijnen doorsnijden!!! Je bewijst daar hem en de overige strandgangers er een grote dienst mee. Geen respect voor die eigenwijze figuren Alles leuk en aardig, maar met dit soort acties ga je geen vrienden maken. De figuren die willens en wetens doorgaan zullen ook weinig moeite hebben met een klap in je nek.... Wijs elkaar erop maar blijf van elkaas spullen af anders krijgen ze zometeen een guerillia oorlog tussen de kitesurfers, "hij snijd mijn lijnen door dus sla ik hem in elkaar en steek zijn kite lek"
|
|
|
Kite_Almere
|
Zodra je een potentieel gevaar ziet klooien op het strand, dan gelijk aanspreken en wijzen op zijn onverantwoordelijk gedrag. Wordt daar geen gehoor aan gegeven en denkt die persoon toch verder te gaan klooien, dan simpelweg zijn lijnen doorsnijden!!! Je bewijst daar hem en de overige strandgangers er een grote dienst mee. Geen respect voor die eigenwijze figuren Alles leuk en aardig, maar met dit soort acties ga je geen vrienden maken. De figuren die willens en wetens doorgaan zullen ook weinig moeite hebben met een klap in je nek.... Wijs elkaar erop maar blijf van elkaas spullen af anders krijgen ze zometeen een guerillia oorlog tussen de kitesurfers, "hij snijd mijn lijnen door dus sla ik hem in elkaar en steek zijn kite lek" ik sluit me hier volledig bij aan !
|
|
|
|
Maurits
|
Er zijn altijd 2 gasten met de cabrina bows. Die gele kan goed varen, die andere gozer was toen ook al te veel aan het klungelen. Hij was relaunch aan het oefenen, en z'n kite lag midden in een vaar zone van de windsurfers. Spreek ze hier gewoon op aan als je wat fouts ziet.
|
|
|
Psychotic
|
Wie niet horen wil moet maar voelen.
Thee drinken, pappen en nathouden doen ze al teveel in de politiek.
Ongelukken voorkomen doe je door in te grijpen, en alle middelen mag je daarbij gebruiken. Achteraf gelul heb je niks aan.
En stukjes quote uit posts halen en daar een oordeel over geven is te makkelijk. Daarmee ga je voorbij aan het uiteindelijke doel van deze post.
Je afwenden en totaal niet bemoeien met anderen is lekker voor je geweten, mocht diegene verongelukken kan jij iedergeval lekker slapen.
Wel een oordeel vellen over iemand die zegt dat hij dit of dat gaat doen, maar geen oordeel geven over achterlijk idioten die levensgevaarlijk bezig zijn.
HO HU STOP Ik vind dat je van elkaars spullen moet afblijven, maar niets doen is zeker niet de oplossing. Blijf gewoon praten, zolang je ze aan de babbel hebt kunnen ze ook niets stoms doen. Overtuig met woorden, niet met geweld/spullen molesteren. Als we een hele tijd terug niet tot dit inzicht waren gekomen renden we nu nog allemaal rond in een berevel met een grote knuppel........
|
|
|
|
|
Snowman
|
In deze Nunspeet situatie had even doorpraten zeker wel geholpen het was verder een voor rede vatbaar iemand ondanks dommigheid en hij stond redelijk te trillen op z'n benen toen ie met z'n kite uit het water was (vrouwtje boos enz.). Het was gelukkig ook goed afgelopen (zaten nog wel wat decimeters tussen de neer-donderende-2e-hands-16-kite en de stel vooroverhangende kinderhoofdjes op de kale, drijvende surfplank).
Wij waren daar dus net voor het eerst en 't was binnen het eeste uur meteen raak: eerst die Duitser met z'n verkeerde voorbeeld dan de dommerick met te grote, verkeerde vlieger in z'n tas en vooraan in het water erg druk met van alles...
Vertrouwen dat dat deze zomer daar goed blijf gaan heb ik dus (duidelijk) niet (tenminste dat is mijn eerste indruk). Begrijp ook wel dat men in dit soort situaties politie belt.
|
|
|
Maurits
|
@ hallo, dat zijn nog eens een paar filosofische woorden man!!!
|
|
|