Baai Rosas

walker

Augustus 02, 2005, 19:24:30
edit2Rapporteer  
er is veel over gesproken, ik ben vandaag terug uit Sant pere pescador.
 Joepie Prima kite stek, vanaf de weg van escala naar sant pere pescador staan 2 spots aangegeven, de spot bij ballena alegee 2 is het rustigst, je betaald als camping gast 2 euro, en buitenstaanders 8 euro per dag. 50 euro borg voor geel lycra (lelijk). En kiten maar. Voor beginners ( :Smiley) er staat een school en wie er niets van bakt halen ze direct van het water.

Als het volgend jaar nog steeds zo geregeld is, ben ik er weer.
larssmits
Gast
Antwoord #1 Augustus 02, 2005, 19:31:21
edit2Rapporteer  
mooi om te horen dat je er toch nog kon kiten  ThumpsUp

kun je nu al goed varen?
Ondabeach

Antwoord #2 Augustus 02, 2005, 19:37:19
edit2Rapporteer  
Voor die 8 euro heb je dan nog zoiets als een boot in het geval je materiaal pech hebt als je in het water ligt?
Bluecupra

Antwoord #3 Augustus 02, 2005, 20:33:01
edit2Rapporteer  
Ik ben erin Juni geweest, heb op de camping La Ballena Allegre gestaan en heb niets hoeven te betalen om te mogen kiten. Begrijp ik dat jij 2 euro hebt moeten betalen? Stond je wel op de camping?

Tot slot moet je varenn met zo een gele lycra van de camping?

Jeffrey
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 Augustus 02, 2005, 20:38:16
edit2Rapporteer  
2 euro is voor verzekering, als je al een WA verzekering hebt die kiten dekt dan is het gratis.
Ondabeach

Antwoord #5 Augustus 02, 2005, 20:44:45
edit2Rapporteer  
Okay Andy dus ik begrijp dat je een verzekeringbewijs moet overleggen?
Flakkee-John

Antwoord #6 Augustus 02, 2005, 21:07:35
edit2Rapporteer  
yep neem een verzekeringsbewijs mee.
Vandaag op de 1e kitespot geweest. Ik heb daar gewoon gevaren zonder te betalen. Dit is de middelste zone.
De linkerzonde nabij de rivier wordt en heb ik het meeste tot nu toe gekite. Hier is geen zone maar wordt het gedoogd. Af en toe komt er in het weekend politie maar ik ben nog niet aangesproken of heb ze nog niet op het strand gezien.

Verder alles goed hier. Morghe zou er een dikke 7 moeten staan dus time voor mijn grote vriendin torchie 8

greetz see you next week weer in Ned.
bce

Antwoord #7 Augustus 02, 2005, 21:10:01
edit2Rapporteer  
Ben net ook terug en heb het gevoel dat de campings er gewoon geld willen uitslaan. Zelf heb ik de hele tijd gekite ter hoogte van de monding van de fluvia. Weg van alle drukte aan de camping en zonder te betalen. Dagelijks is de guardia civil langsgereden en ze hebben nooit opmerkingen gemaakt of teken gedaan dat het niet mocht. Op die plaats zaten trouwens ook heel wat van de locals die ik het jaar ervoor ook daar gezien had.
Ik weet dus niet goed wat de hele hetze te betekenen heeft. Ik denk dat ze vooral willen vermijden dat er veel kiters tussen de badgasten gingen varen( zoals ik vorig jaar vaak heb gezien) Anyway het is en blijft een prachtspot en hopelijk volgend jaar weer van datte.
Btw als je niet op de camping zit en je kan een bewijs voorleggen van verzekering voor kiten kost het je 4€.
Ik heb trouwens ook geen boot of jetski zien liggen ter hoogte van het officiele kitestrand dus vond ik het echt te belachelijk om te betalen.

Flakkee-John

Antwoord #8 Augustus 02, 2005, 21:11:06
edit2Rapporteer  
idd
WolterR5

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 02, 2005, 21:33:20
edit2Rapporteer  
Wie weet hoe de wind in Rosas is met de herfst????
kitehenkie
Gast
Antwoord #10 Augustus 02, 2005, 22:04:53
edit2Rapporteer  
ontiegelijk lekker, elke dag wind! Dus......!
walker

Antwoord #11 Augustus 02, 2005, 22:49:16
edit2Rapporteer  
Ik heb slechts 2 spots gezien, en ik vond dat die van balena rustiger was als de andere voor mij dus prettiger. Ook vind ik die 2 euro niet verkeerd, je hebt daar wel alle ruimte om te starten en te landen, en te "parkeren" Maar ieder zijn meug, feit is da je in de baai van rosas nog steeds kunt kiten.

p.s. geld er uit slaan? met max 20 kiters en dan gem. 4 euro p.p. dan kun je niet echt geld verdienen als je ziet hoe groot stuk strand ze vrij houden van badgasten. (niet groot genoeg als je het mij vraagt Smiley)
Ondabeach

Antwoord #12 Augustus 02, 2005, 22:54:05
edit2Rapporteer  
Dus dit zo'n beetje de situatie.. Je betaald 52€ per nacht om op het knollenveld van La-ballena te staan. Pomp je je kite op dan moet je nog eens 2€ per dag betalen om de middelandse zee op te gaan.

andy
Moderator

Antwoord #13 Augustus 03, 2005, 00:10:19
edit2Rapporteer  
Nee die 2 euro is een WA verzekering voor het kiten, als je die al hebt voor je die niet te betalen. Het is gewoon zo dat de politie de kiters heeft verplicht om WA verzekerd te zijn.
Ondabeach

Antwoord #14 Augustus 03, 2005, 00:14:40
edit2Rapporteer  
Okay perfectos.. Ik ben daar de eerste week van september vandaar ik zo geintereseerd ben.

Thanx
andy
Moderator

Antwoord #15 Augustus 03, 2005, 08:47:32
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is in september het hoogseizoen voorbij. En dan mag je weer gewoon overal kiten daar.
Flakkee-John

Antwoord #16 Augustus 03, 2005, 21:31:09
edit2Rapporteer  
vandaag met 6 nederlanders en 2 duitsers aant varen geweest met de beruchte tramontana. Helemaal super in het begin erg vlagerig van 18 knopen tot 35 knopen maar rond 1 uur wrd ie stabiel en tot einde van de middag aan het knallen geweest met 8. Helemaal super en hoog gaan met dat ding

Vlagen tot 40 knopen en niks aan e hand met die torch 8 gewoon gepowerd gevaren mat 81 kg
hessel
Gast
Antwoord #17 Augustus 03, 2005, 23:27:11
edit2Rapporteer  
Vandaag nabij santa maria aan het knallen geweest in de tramuntara echt super vlak water door die offshore wind.
Cesso

Geen avatar

Antwoord #18 Augustus 04, 2005, 00:49:05
edit2Rapporteer  
dus bij rosas waait het wel eens  heb ik door.
moet je in de baai zelf zijn of bij de campings aan de andere kant
ben zelf 1 × bij de baai zelf geweest en er stond toen geen zuchtje wind  (huilen_kitesmiley)
Mick
Gast
Antwoord #19 Augustus 04, 2005, 08:35:09
edit2Rapporteer  
Damn nog 5 weken wachten vordaat we naar Rosas gaan. Nu hoor ik iedereen over de Campings Balena en Amfora. Nu gaan wij naar Las Dunas (Ligt ook in de baai) weet iemand waar dat precies ligt en of de kitespot daar naast de deur is?
jeroen90
Gast
Antwoord #20 Augustus 04, 2005, 17:03:42
edit2Rapporteer  
ik was vorige week om las dunas dat licht precies tussen la balene en amfora. de kitespot is ongeveer 5 minuten lopen. wel eerst over het naakt strand:P, en het waait elke dag zkr 4bft tot 5bft veel kite plezier.

jeroen
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 Augustus 04, 2005, 22:33:32
edit2Rapporteer  
Ik vind het ook een slechte zaak om geld te innen van de kiters..... wat een idioterie... regulering prima maar dan wel bij elke camping een spot en niet eerst 5 tot ?? lopen/rijden om je kite te kunnen oplaten. Is het nou zo moeilijk om je kite op te laten en buiten de zwemzones te gaan kiten? voor veel kiters blijkbaar wel anders was het niet zover gekomen.
Maar zien hoe het daar is. Ook ik zit er eind augustus t/m half september, Las Dunas.
Ondabeach

Antwoord #22 Augustus 05, 2005, 00:28:33
edit2Rapporteer  
Ja Janus het schijnt heel erg moeilijk te zijn. Ik heb in de afgelopen jaren dingen zien gebeuren daar. Zelfs een keer zien gebeuren dat een klein meisje een kite op haar hoofd kreeg. Dit liep goed af gelukkig. Ik heb die gozer wel ff gevraagt of ie het normaal vond om in een zwem gebied te varen.
Ik kreeg als antwoord.. was sagen sie!! Het bleek ook nog eens een beginer te zijn.(Helemaal niets mis mee maar als beginner begeef je je al helemaal niet tussen zwemmers)
Vorig jaar was een proef jaar voor de baai, als er geen ongelukken zouden gebeuren zou er in de zones gekite mogen worden. Zou er wel wat gebeuren dan zou er een algeheel verbod komen zonder uitzonderingen.
Ik ben het helemaal met je eens dat geld vragen ook helemaal dit probleem niet oplost.

Las Dunas heeft geen kiteschool en zo ook geen toezicht. Dat is zo'n beetje de Spaanse logica denk ik.
La-Ballena grenst aan Las Dunas dus het lopen naar de kitezone valt wel mee.
steve kite ook
Gast
Antwoord #23 Augustus 05, 2005, 17:24:23
edit2Rapporteer  
Als je lid bent van het NKV. ben je tog ook verzekerd.
krijg je daar dan ook een bewijs van en kan ik die dan meenemen naar rosas?
Antwoord #24 Augustus 05, 2005, 18:17:18
edit2Rapporteer  
krijg je idd een bewijs van. is alleen in het nederlands natuurlijk. neem aan dat je dat ook gewoon kan gebruiken.
maar ja , ik ga toch pas in september en volgens mij heb je dan helemaal nergens last van.
(in het weekend misschien)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.