cabrinha recon2 en kite binnenhalen, hoe??

devi

Berichten: 46
Augustus 14, 2005, 21:52:52
edit2Rapporteer  
ik heb vandaag mijn nwe cabrinha co2 16 (05) getest. natuurlijk ook meteen de safety geprobeerd. recon2 werkt goed, kite verloor zijn kracht onmiddelijk. maar dan... de kite had weliswaar geen kracht meer, maar hoe kom ik daarna bij mijn kite. naar de kite toelopen heeft geen zin want dat gaat net zo hard mee. omdat de kite nog aan je stuurlijnen vastzit.

hoe lossen andere recon2 gebruikers dit op. is er toch een manier om je kite binnen te halen of zit er niets anders dan hopen dat iemand de kite voor je tegenhoud??

door de sterke wind (die natuurlijk net opkwam) zag ik dat de kite af en toe toch de neiging had om zijn vorm weer terug te krijgen maar dat is gelukkig niet gebeurt. kan iemand mij vertellen of het kan gebeuren dat de kite zijn c vorm weer terugkrijgt en weer de lucht in kan als het wat langer duurt??

als dat gebeurt kan er namelijk een zeer gevaarlijk gevaarlijke situatie ontstaan.

hopelijk heeft iemand een antwoord voor me..
Erwin de B
Gast
Antwoord #1 Augustus 14, 2005, 22:17:49
edit2Rapporteer  
Missichien dat je hier wat nuttige informatie uit kan halen:
http://www.ikiteboarding.com/article_detail.aspx?id=137
devi

Berichten: 46
Antwoord #2 Augustus 14, 2005, 22:32:17
edit2Rapporteer  
heb t stukje al een keer gelezen, maar daar staat er eigenlijk niets over in. enkel hoe de safety werkt, maar niet het verhaal erna??

kootsie

Berichten: 444
Antwoord #3 Augustus 14, 2005, 22:33:50
edit2Rapporteer  
Ik vroeg me dat ook al af. Maar je kan iedereen je bar geven en zelf je kite pakken. Of je gooit je bar om een vuilnisbak, paaltje oid. Ik zou niet iemand die niets van kiten afweet de vlieger laten pakken.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #4 Augustus 14, 2005, 23:36:56
edit2Rapporteer  
Geloof in de eerste Acces van dit jaar staat dat helemaal uitgelegd...

In de editie dat ze alle safety's testen

Sjors
Remko

Berichten: 146
Antwoord #5 Augustus 15, 2005, 12:32:13
edit2Rapporteer  
Board grotendeels ingraven, safety, 5e lijn of bar (recon), er aan / onder / achter en buiten je lijnen langs naar je kite toelopen.
Als aternatief voor het paaltje of vuilnisbak.
devi

Berichten: 46
Antwoord #6 Augustus 15, 2005, 15:46:55
edit2Rapporteer  
als ik dat zo lees dan is er dus niet echt een goede oplossing. paal, vuilnisbak, board ingraven, kan natuurlijk allemaal maar wat doe je als je ergens niet meer kunt staan. dan zijn al die dingen natuurlijk ook niet beschikbaar.

jammer mooi systeem van cabrinha maar dat is toch wel een nadeel

drifter

Berichten: 1757
Antwoord #7 Augustus 15, 2005, 16:12:09
edit2Rapporteer  
haal je toch gewoon aan 1 lijn binnen. Deden we vroeger toch ook toen 5th er nog niet was.

En wanneer gebruik je die recon nou? Alleen als hulp voor waterstart. Hoevaak komt het voor dat je je recon moet activeren? Als je dat moet doen ben je eigenlijk een beetje te laat.

En stel dat het ineens hard gaat waaien. Kun je toch alsnog recon activeren, komt je kite omlaag en je bent safe. Zal heus wel iemand zijn die je kite kan pakken.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #8 Augustus 15, 2005, 16:22:11
edit2Rapporteer  
IN DE ACCES!!
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #9 Augustus 15, 2005, 17:04:02
edit2Rapporteer  
de enigste lijn waar nog spanning opstaat trek je zover naar je toe tot je bij de bar komt dan draai je die lijn zo ver op dat hij netzo lang is als de andere lijnen dan draai je de rest op tot je bij je kite bent.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #10 Augustus 15, 2005, 17:12:08
edit2Rapporteer  
Prettig systeem  ThumpDown  , geef mij maar 5th.  ThumpsUp

Ps. De "traditionele"  2006 kites van Cabrinha krijgen ook 5th ipv. Recon...
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #11 Augustus 15, 2005, 19:37:23
edit2Rapporteer  
Alleen de traditionele kites zijn in NL niet te krijgen... alleen op bestelling!
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #12 Augustus 15, 2005, 19:40:58
edit2Rapporteer  
jullie leggen het op kant uit maarja wil het ook weten voor op het water want trek safty open en kom van me levendagen niet bij kant met kite in me handen
devi

Berichten: 46
Antwoord #13 Augustus 15, 2005, 22:47:34
edit2Rapporteer  
zijn die traditionele kties "nog" niet te verkrijgen in NL of komen ze helemaal niet. vind het wel vreemd dat ze met verschillende soorten werken.
ben dus eigenlijk net iets te snel geweest met kopen.

binnenkort zien we de recon dus helemaal verdwijnen.
Kamikaze
Gast
Antwoord #14 Augustus 15, 2005, 23:09:19
edit2Rapporteer  
De 'enige' lijn waar nog spanning op staat na het activeren van je safety zijn er 2. De traditionele manier van binnenhalen gaat dus niet werken.
'In de access' is ook niet echt een constructief antwoord trouwens. Als Cabrinha-goeroe moet je daar toch iets zinnigers over kunnen zeggen, toch?

kootsie

Berichten: 444
Antwoord #15 Augustus 16, 2005, 01:11:55
edit2Rapporteer  
als ik dat zo lees dan is er dus niet echt een goede oplossing. paal, vuilnisbak, board ingraven, kan natuurlijk allemaal maar wat doe je als je ergens niet meer kunt staan. dan zijn al die dingen natuurlijk ook niet beschikbaar.


Nee natuurlijk niet. Op het water heb je maar twee mogelijkheden

1. Je zwemt terug (gaat makkelijk want er staat bijna geen druk op.)

2. je maakt je depowerlijn opnieuw vast en vaart terug. Dit gaat makkelijk als je het speciale ringetje gebruikt. Aan de kant kun je dan alles perfect vastmaken.


dkite

Berichten: 109
Antwoord #16 Augustus 16, 2005, 08:57:29
edit2Rapporteer  
Niet zo moeilijk doen... recon werkt gewoon goed. De 2004 variant kan je helaas niet op zee weer in elkaar zetten maar je haalt 4 meter van 1 stuurlijn binnen en wikkelt dan gewoon de lijnen om je bar. Een maal aangekomen bij je kiet pak je hem bij de tips en laat je jezelf weer terug naar de kant trekken...

ps. ik heb nog nooit mijn totale depower hoeven te gebruiken, maar heb het 1 keer getest en ik heb 1 keer een kapotte lijn gehad. Waardoor ik de hele procedure eens goed kon uitproberen...ik kan iedereen adviseren om eens met onshore wind de hele procedure te volgen dan raak je minder in paniek als je onverhoopt een keer een ongelukje krijgt. Ik spreek helaas nog te vaak mensen die zelfs nog nooit hun safety hebben gebruikt en daardoor "bang" zijn om aan de release te trekken...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Augustus 16, 2005, 09:11:54
edit2Rapporteer  
Ze switchen niet voor niets naar 5th bij Cabrinha......
Na volledige depower of release moet het makkelijk zijn om je kite weer airborn te krijgen. Dus geen gepruts om het zaakje weer in elkaar te zetten als je in diep water ligt. Een erg groot nadeel van Recon.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #18 Augustus 16, 2005, 10:20:33
edit2Rapporteer  
Hey Fer nu ga je zelf ook conclusies trekken op basis van je eigen subjective gedachten.....

Ik weet namelijk waarom ze Recon niet meer gebruiken op de traditionele kites.
Dat is niet omdat het niet zou werken; Zeker recon 2005 werkt gewoon goed, is ook op het water makkelijk in elkaar te zetten, mits je natuurlijk wel weet hoe dat moet! Niemand neemt de tijd om de instructies te lezen....  Is ook een cabrinhaforum www.neilprydemaui.com waar alles over de cabrinha gear te vinden is... tips and tricks zeg maar.

Recon zit niet meer op de 2006 classic kites omdat nu de crossbow er is (die al hoge perceptiekosten heeft)het recon systeem te hoge ontwikkelings en fabricage kosten heeft (begrijpelijk ook als je het systeem bekijkt..... tov 1 extra lijn bij fifth. Daarom wordt gebruik gemaakt van fifth en dat is gelijk 1 van de redenen waarom ze in NL niet te krijgen zijn. Omdat de Crossbow er is en omdat ze geen fifth willen hier.

Sjors
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #19 Augustus 16, 2005, 10:27:23
edit2Rapporteer  
Op de Crossbow lopen de tips rond en daarom kan geen reconsysteem gebruikt worden.

Voor de klassieke kites: Als het reconsysteem goed werkt (waar ik niet aan twijfel) dan hoeft in principe niets meer ontwikkeld te worden en zou dat juist goedkoper zijn. 5th hebben ze weinig ervaring mee en is duurder om te ontwikkelen, maar heeft volgens mij gewoon meer voordelen dan het recon systeem.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #20 Augustus 16, 2005, 10:43:30
edit2Rapporteer  
Ik bedoel zo'n roestvrijstale constructie etc. is een TIKJE duurder dan 1 extra lijn... die hoeven ze ook niet te ontwikkelen want dat valt zo af te kijken van andere....

gaastra kiter

Berichten: 233
Antwoord #21 Augustus 16, 2005, 14:39:37
edit2Rapporteer  
als je kite dan op het water ligt hou 1 stuurlijn varst, en dan loop je naar de kite toe en blijf je je stuurlijn strak houden dan drijft je kite niet weg.
veel succes er mee. ThumpsUp
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #22 Augustus 16, 2005, 14:56:09
edit2Rapporteer  
Gaastra kiter aan je naam te zien vaar je geen cabrinha.... Als namelijk aan de stuurlijn trekt gaat je kite namelijk omhoog omdat je palltjes dan uit je recon in je kite schieten.

volgens (ik heb de acces hier niet liggen, dus pin me er niet op vast) mij moet je bij recon 1, de depowerlijn die niet aan het systeem zit een paar meter in halen en op je bar rollen. vervolgens is dan de druk van de andere lijnen minder en kan je gewoon de boel oprollen op je bar zoals dat ook normaal zo zou gaan.

Trouwens het lezen is leuk, maar ga gewoon een keer in ondiep water staan en probeer het eens!

Sjors
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #23 Augustus 16, 2005, 17:40:37
edit2Rapporteer  


Trouwens het lezen is leuk, maar ga gewoon een keer in ondiep water staan en probeer het eens!

Sjors

Beter ga je het diepe in voor een echte test! In ondiep water ben je aan het smokkelen!

@ Sjors, buiten dat 5th goedkoper is, is het ook praktischer, effectiever en doeltreffender.
Ik heb 2 dagen met een Cab Element met Recon in mijn handen gestaan bij het les geven aan een maatje van mij. Herstarten vanuit diep water werkt alleen als er voldoende wind is!! Dat betekent dus zwemmen bij minimale wind waarin je net hoogte kan lopen. Daar heeft een 5de geen last van. Recon heeft minimaal 13-14 knopen nodig wil je je kite nog de lucht in krijgen vanuit diep water.
Niks subjectieve gedachte dus maar een feit.
Nog een constatering: ook jou heb ik zien rommelen en trekken aan je stuurlijn terwijl de kite geen kik gaf.(ging er wel vanuit dat jij wel weet hoe het werkt)
Ook 5e heeft een handleiding maar is stukken simpeler en de mogelijkheid tot herstart na release of crash is éénvoudiger, sneller en effectiever, ook in diep water, want dat is de real deal!

Maar voor de rest wel een gelikt systeem met beperkingen.

BTW, waarom zijn de classic kites alleen nog maar op bestelling te leveren?? Is dat een hint dat Cabrinha waarschijnlijk tzt helemaal op het bowconcept over gaat stappen?
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #24 Augustus 16, 2005, 20:29:57
edit2Rapporteer  
Omdat ook fifth geen ideaal systeem en ja omdat het bowcocept de toekomst is.......

Die keer dat ik lag te trekken aan dat balletje was mijn LE lek (liep langzaam leeg)..... en zat die gewokkeld... Dan zou je ook niets aan een fifth elementh hebben gehad.. behalve 2 halve kites dan Smiley
Thanks nog Erikkie en Rutger for saving me at the Slufter!

Met subjectief bedoelde ik te zeggen dat jij zou weten wat de reden is voor cabrinha om voor de classic kites te kiezen voor ffth......
Dat is dus niet in de eerste plaats omdat het beter zou werken, maar om kosten te besparen. De nadruk ligt toch op de crossbows en switchblade.

Maar kunnen discusieren over Recon.. mar dat is toch passe! net als fifth...  Instant depower met de Bowkites! dat is the shit!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.